Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko537
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

552

Prawo jednak nie dostrzeże dzieci z tęczowych rodzin. Ordo Iuris chwali się...

... że to jego zasługa. To miał być przełom. Prawodawstwo po raz pierwszy miało dostrzec dzieci, których rodzice są tej samej płci. Zmiana miała rozwiązać problem nierespektowania praw dzieci urodzonych w tęczowych rodzinach za granicą. Z propozycji nieoczekiwanie wycofało się Min. Sprawiedliwości.

M.....a
konto usunięte
z
rp.pl
dodany: 29.11.2022, 07:35:11
  • #
    dzieci
  • #
    prawo
  • #
    lgbt
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
  • #
    polityka
  • 326
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (326)

najlepsze

spere
spere
29.11.2022, 07:39:35
  • 170
źródło: comment_1669707568bY60qW7cbleRdTJqPSIaQz.jpg
  • 6
M.....a
konto usunięte 29.11.2022, 07:41:41
  • 60
@spere: warto też pamiętać, że swego czasu Sąd zabronił Marcie Lempart mówić, że Ordo Iuris to "opłacani przez Kreml fundamentaliści"
( ͡º ͜ʖ͡º)
Reezu
Reezu
29.11.2022, 08:14:34 via iOS
  • 53
@MglawicaKraba: Czyli nie można mówić, ze Ordo Luris to opłacani przez Kreml fundamentaliści?
graf_zero
graf_zero
29.11.2022, 08:49:01
  • 63
To nie jest kwestia żadnych "tęczowych rodzin".

To jest kwestia tego że Polska upiera się że nie będzie transkrybować zagranicznych dokumentów "aktu cywilnego", bo się nam NIE PODOBAJĄ.

Jest dziecko które ma legalny europejski akt urodzenia, ale u nas takie dziecko peselu NIE DOSTANIE, bo się urzędnikom treść tamtego aktu nie podoba.
  • 9
M.....a
konto usunięte 29.11.2022, 08:50:51
  • 36
@graf_zero: typowo prawicowa "wolność". Masz prawo do życia w pełnej wolności. Dopóki jest to "wolność", którą ja określam i definiuję ( ͡° ʖ̯ ͡°)
lewoprawo
lewoprawo
29.11.2022, 10:00:06
  • 8
bo się urzędnikom treść tamtego aktu nie podoba.


@graf_zero: Czemu rozwadniasz winę na jakichś bliżej nieokreślonych "urzędników"? Winę ponosi partia PIS ulegająca wpływom chorej organizacji Ordo Iuris.
R187
R187
29.11.2022, 07:42:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 60
Kolejny przykład, że jedyne dzieci na którym zależy konserwatystom to te, które się jeszcze nie urodziły.
  • 13
Kotwworku
Kotwworku
29.11.2022, 10:29:25
  • 4
że jedyne dzieci na którym zależy konserwatystom to te, które się jeszcze nie urodziły.


@R187: a znasz jakieś dzieci które się urodziły rodzicom tej samej płci ? Póki co medycyna jeszcze do tego nie doszła.
R187
R187
29.11.2022, 11:19:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@Kotwworku: @Bielecki: W rodzinach hetero bezpłodnych które adoptowały dzieci też się im nic nie urodziło naturalnie, a jednak prawo ich traktuje jak rodziców.

A jeśli chodzi o potomstwo dwóch osobników tej samej płci, to owszem medycyna do tego doszła, tylko na razie w eksperymentach na myszach:

https://www.focus.pl/artykul/dziecko-dwojga-matek-u-myszy-sie-to-udalo
Monifufka
Monifufka
29.11.2022, 08:38:46
  • 39
Czyli Polska będzie dalej odmawiała wydawania transkrypcji aktu urodzenia części obywateli polskich urodzonych za granicą, co uniemożliwia uzyskanie numeru PESEL i dowodu osobistego. Obywateli, którzy w niczym nie zawinili, po prostu urodzili się w takiej a nie innej rodzinie.
  • 4
Mortas
Mortas
29.11.2022, 10:07:18
  • -1
@Monifufka: Pewnie też nie uzna wielożenstwa. Być może trzeba brać pod uwagę, że prawo na całym swiecie nie jest takie samo. Oj
PotwornyKogut
PotwornyKogut
29.11.2022, 11:26:40
  • 1
co uniemożliwia uzyskanie numeru PESEL i dowodu osobistego.


@Monifufka: szczerze, to nic nie tracą :)
Syskiev
Syskiev
29.11.2022, 08:27:55
  • 31
Ordo Iuris odbiera smak życia odcinek 2137, ale też pokazuje, że sankcje na rosję są jeszcze zbyt małe bo kasa dla tych fanatyków dalej się znajduje.
Cierniostwor
Cierniostwor
29.11.2022, 09:04:56
  • 13
Paywall: zakop
źródło: comment_1669712772oNUavlQ05AQAlyUXKQP02Q.jpg
  • 39
vitek6
vitek6
29.11.2022, 09:28:49
  • 6
@MglawicaKraba: nie. Zakop.
vitek6
vitek6
29.11.2022, 09:50:22
  • 5
@MglawicaKraba: honoru nie masz oszuście i kłamco. Zmieniłeś komentarz zmieniając tym samym treść zakładu i teraz zwyczajnie kłamiesz, że to nie miało miejsca.

nie, ale serio - podjąłeś się zakładu, miej cokolwiek honoru i się z niego wywiąż


@MglawicaKraba: podjąłem się i wygrałem. Tak wyglądała wymiana:

- otwórz artykuł w oknie prywatnym/incognito, nie będzie żadnego "paywalla

- nie. Zakop.

- a idziesz o zakład, że tak?

- tak. O ile?
epicentrum_chaosu
epicentrum_chaosu
29.11.2022, 08:19:05 via Android
  • 9
Dwie osoby tej samej płci nie mogą mieć dzieci. Tak mówi nauka.
  • 29
epicentrum_chaosu
epicentrum_chaosu
29.11.2022, 08:24:59 via Android
  • 16
@MglawicaKraba Może być prawnym opiekunem, ale nie matką nr 2.
lucky_luck_
lucky_luck_
29.11.2022, 09:10:53
  • 7
@MglawicaKraba: @Andreth:
Kolega @epicentrum_chaosu: napisał, ze biologicznie pary homoseksualne nie mogą mieć dzieci. Nie oznacza to ze nie mogą być ich opiekunami, tylko ze do zapłodnienia potrzebny jest plemnik oraz komórka jajowa. A do tego potrzeba dwóch płci (bo tyle jest). Jakieś fikołki logiczne tego faktu nie zmienia. Nawet przy sztucznym zapłodnieniu, dalej potrzeba kobiety i mężczyzny żeby powstało nowe życie. Wiem ze sporej części odklejencow się to nie
BArtus
BArtus
29.11.2022, 07:49:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8

Komentarz usunięty przez moderatora

Eddenn
Eddenn
29.11.2022, 10:53:23 via iOS
  • -2
@BArtus: Czyli coś było na rzeczy, bo wykopowa cenzura kościelna działa. MB to największy fan papiezaka
BArtus
BArtus
29.11.2022, 11:25:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@Eddenn: (╥﹏╥)
źródło: comment_1669721154MnklXXcXMh9110uPSGCovv.jpg
falszywy_prosty_pasek
falszywy_prosty_pasek
29.11.2022, 08:43:11 via Android
  • 4
No to będzie inba i możliwe postępowanie przeciwnaruszeniowe od Komisji Europejskiej, bo to miał być ten "prawicowy sposób" na rozwiązanie problemu, a oprócz wspomnianego w artykule wyroku w sprawie Saary, zapadł też wyrok c-2/21 w sprawie dziecka Polki i TSUE zobowiązał WSA w Krakowie do orzeczenia wydania dokumentów.

Artykuły 20 i 21 TFUE odczytywane w związku z art. 7 i 24 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej i z art. 4 ust. 3
  • 2
M.....a
konto usunięte 29.11.2022, 08:44:30
  • -19
@falszywy_prosty_pasek: @Monifufka: no ale przynajmiej będzie wolni od "ideologii LGBTQ" ( ͡° ʖ̯ ͡°)
falszywy_prosty_pasek
falszywy_prosty_pasek
29.11.2022, 08:45:44 via Android
  • -3
@MglawicaKraba i od funduszy unijnych. Wizja Kaczyńskiego, jest tego warta.
Jegwan
Jegwan
29.11.2022, 11:26:38
  • 3
Zakop - informacja nieprawdziwa. Nie istnieje coś takiego jak "tęczowe rodziny".
  • 2
JubikWiti
JubikWiti
29.11.2022, 11:37:39
  • -4
@Jegwan:
Oczywiście że istnieją.
Jegwan
Jegwan
29.11.2022, 11:42:45
  • -4
@JubikWiti: niezły z ciebie zgrywus
Wolfman91
Wolfman91
29.11.2022, 10:18:36
  • 3
Tęczowe rodziny, czyli podręcznikowy oksymoron XD
  • 23
Logika_wykopu
Logika_wykopu
29.11.2022, 11:06:05
  • 3
bo rodzinę tworzą ludzie przeciwnych płci, zdolni (co najmniej w teorii) do reprodukcji.


@Wolfman91: Czyli ojciec i syn nie są rodziną?
Wolfman91
Wolfman91
29.11.2022, 18:40:55
  • 2
Już zostało to obalone


@Eskim0s: bzdura.

A jednak są :)


@Eskim0s: otóż nie.

Tym bardziej że większość dzieci jest wychowywana przez kobiety.


@Eskim0s: większość dzieci jest wychowywana przez kobiety i mężczyzn. Rola ojca i matki są inne, ale równie ważne.

Jeżeli fundamentem cywilizacji jest prokreacja, to znaczy że posiadanie ogromu dzieci jest lepsze niż posiadanie jednego


@Eskim0s: Nie, to nie oznacza, że trzeba mieć setek dzieci. Fundamentem cywilizacji
rzygaj
rzygaj
29.11.2022, 12:51:55
  • 2
"dzieciu urodzonych w tęczowych rodzinach" jprdole trzeba mieć zryty beret żeby przełknąć te fantasmagoria.
  • 2
szaloneneutrino
szaloneneutrino
29.11.2022, 13:01:33
  • -5
@rzygaj: Ona niby jest prawnikiem
Ekspert_od_niczego
Ekspert_od_niczego
29.11.2022, 16:02:52 via Android
  • 2
@rzygaj In vitro?
GodEmperorWasRight
GodEmperorWasRight
29.11.2022, 09:02:39
  • 1
"tęczowe rodziny"... ech
buont
buont
29.11.2022, 08:59:46
  • 1
Prawodawstwo po raz pierwszy miało dostrzec dzieci, których rodzice są tej samej płci.


LOL

A ja chciałbym "dostrzec" chociaż jedno dziecko którego biologiczni rodzice są tej samej płci.
  • 15
M.....a
konto usunięte 29.11.2022, 09:03:36
  • 6
jedno dziecko którego biologiczni rodzice są tej samej płci.


@buont: nikt nie mówi o biologicznych rodzicach tej samej płci, także fajnie stawiasz tego chochoła, jeszcze fajnej z nim walczysz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
stilewski
stilewski
29.11.2022, 20:41:12
  • 3
@buont: zaspermi Cię na tęczowo cały ten zlot za chwile ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Idąc ich logiką to dziecko może mieć i 10 rodziców na raz. Pierwszy punkt, aby wykoleić słowo rodzic (którego korzeń bierze się z rodzenia) już odhaczony. Efekt finalny będzie taki, że słowo rodzic nie będzie miało żadnego znaczenia. No bo skoro każdy może nim być, to czym się wyróżnia dla danego dziecka? A
Ordo_Publius
Ordo_Publius
29.11.2022, 21:15:48
  • 0
Konserwatyści od zawsze rozwiązywali problemy poprzez zamykanie oczu
źródło: comment_1669756546KuHxaFTRbrWDdvdTSeonSO.jpg
gavagai
gavagai
29.11.2022, 11:44:51
  • 0
@MglawicaKraba

rodzice są tej samej płci.

Nie ma czegoś takiego. Jest co najwyżej opiekun prawny lub partner/ka rodzica [biologicznego].
  • 1
Eskim0s
Eskim0s
29.11.2022, 13:50:32
  • 5
@gavagai: Zdarza się że u rodzin heteroseksualnych, jeden z rodziców nie jest biologicznym rodzicem dziecka, a czasem i oboje rodziców nimi nie są, mimo to jednak są rodzicami.

Para homoseksualna adoptująca dziecko, lub ktoś biseksualny kto jest rodzicem dziecka, ale nagle jest w związku z osobą tej samej płci, też staje się rodzicem.
Amadek
Amadek
29.11.2022, 10:40:38
  • 0
Zaraz zaraz... dziecko nie może się urodzić w rodzinie składającej się z dwóch kobiet lub dwóch mężczyzn. Może je tylko urodzić kobieta która żyje z inną kobietą ale nie jest to dziecko urodzone z tego związku.

Ale dla nowomowy to nie ma znaczenia :P
  • 5
Amadek
Amadek
29.11.2022, 14:27:20
  • 0
@JubikWiti: Prawo międzynarodowe czyli Konwencja o Prawach Dziecka w artykule 7. Dziecko ma prawo znać swoich biologicznych rodziców. O tym jest również mowa w artykule 8 owej konwencji.
Jeśli odejdziemy od tej zasady to spowodujemy ryzyko związków kazirodczych. Możemy sobie wyobrazić sytuację, kiedy dorosłe już dziecko które nie zna swoich biologicznych rodziców (lub rodzica), wchodzi w związek ze swoim biologicznym rodzeństwem. Moim zdaniem żaden rodzic który kocha swoje dziecko nie narazi
ziomislaw-paliblant
ziomislaw-paliblant
29.11.2022, 15:59:17
  • 1
A kto mówi o rodzicach biologicznych?


@JubikWiti: innych nie ma. Ty masz na myśli opiekunów prawnych.
meserak86
meserak86
29.11.2022, 09:12:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Widzę, że tematy zastępcze są lykane jak u asy akiry
  • 8
meserak86
meserak86
29.11.2022, 17:53:43 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@EvilToy: nie trafiłeś tęczowy frustracie... Nawet jeśli tęczowe towarzystwo zaprosi pod swoje skrzydła wszelkie parafilie oraz wymyślone płcie to i tak nie przekroczy 10% populacji... Najgorsze dla was jest to, że sam jestem tęczowy a nie nawidze waszej obranej obłudy :D na pohybel lewackim jebliwym sraczkom...
meserak86
meserak86
29.11.2022, 20:25:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@EvilToy: super czajniczku
uirapuru
uirapuru
29.11.2022, 08:34:26
  • 0
Ile jest w Polsce takich dzieci?
  • 26
uirapuru
uirapuru
29.11.2022, 08:46:56
  • 5
@MglawicaKraba: są większe grupy, z większymi problemami, a to, że krzykacze przeciągają linę w swoją stronę idąc po trupach do celu to tylko wyłącznie świadczy o bezwzględności i politykierstwie tych wszystkich czułych i wrażliwych elbagiet i tak dalej. Ha tfu na śmieci zasłaniających się dziećmi.
uirapuru
uirapuru
29.11.2022, 08:51:19
  • 4

Komentarz usunięty przez moderatora

sylben
sylben
29.11.2022, 13:58:24
  • -2
przecież dwóch facetów ani dwie kobiety nie zrobią sobie dziecka, to już wiadomo na przyrodzie w podstawówce xD
  • 5
Ekspert_od_niczego
Ekspert_od_niczego
29.11.2022, 17:32:32 via Android
  • 1
@sylben Dziecko może przyjść na świat w związku hetero, jedno z biologicznych rodziców umiera albo znajduje kogoś nowego i ich drugi biologiczny rodzic znajduje sobie nowego partnera tej samej płci.

Albo po prostu para lesbijek ma dziecko z in vitro.
Ekspert_od_niczego
Ekspert_od_niczego
29.11.2022, 17:59:59 via Android
  • 0
@sylben

serio są tacy co im się odwidziało normalnych związków?


Słyszałeś o czymś takim jak biseksualizm?

Plus niektórzy geje (i lesbijki) próbują związków hetero z myślą, że to im przejdzie. A nie przechodzi. I takie związki rozpadają się praktycznie zawsze.
GajowyBoruta
GajowyBoruta
29.11.2022, 09:53:21
  • -2
Prawie 2023 rok, ale ludzie nadal łapią się w emocjonalne pułapki "na dzieci". xDDDD
chomik99
chomik99
29.11.2022, 11:17:03
  • -3
Bardzo dobrze - dzieci z tęczowych rodzin powinni iść do domu dziecka - bo tak mówi religia miłości, chrześcijaństwo.

Niech się cieszą małe pokraki, że na stos nie pójdą. Bezbożniki, kusiciele księży.

Już Kościół Katolicki pokaże tym mały potworom co to jest "prawdziwa miłość".

Amen.
Arkass
Arkass
29.11.2022, 10:53:36
  • -3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1669719215IVk5g8lOeu0QWWeBFBlwZC.jpg
Pinek7
Pinek7
29.11.2022, 09:42:51
  • -4
Niby jak ma się urodzić dziecko u rodziców tej samej płci? XD Cezary Bareja i Monthy Python w jednym. JEśli chodzi głównie o taki temat to powinniśmy się cieszyć. To, że gdzieś pedofilia jest legalna to nie znaczy, że my też mamy to akceptować. Tęczowym ludziom polecam wyjechać z kraju i zamieszkać tam, gdzie takie rzeczy są legalne, a nie wymuszać swoich dziwactw na normalnych ludziach. Typowe zachowanie europejczyków, w Katarze też
  • 17
ziumbalapl
ziumbalapl
29.11.2022, 15:11:57
  • 1
Szanuję Twoej zdanie, ale jednak dalej się nie zgadzam


@Pinek7: Dlaczego? Jaki masz racjonalny powód, by nie traktować rodzin jednopłciowych na równi z rodzinami hetero? Tylko zaznaczam - racjonalny, a nie ad populum, nie obchodzi mnie bełkot o tym, że "tak chce wiekszosc" - interesuje mnie bardziej DLACZEGO tak chce. Jeśli nie ma dobrej, konkretnej odpowiedzi, to dlaczego ktoś miałby słuchać tych ludzi? Powinno się wysłuchać potrzeb mniejszości.

Jak mi się
ziumbalapl
ziumbalapl
29.11.2022, 15:43:27
  • 1
Nie rozumiesz mnie. Ja nawet nie mam zamiaru oceniać tej sytuacji, bo temat jest bardzo względny.


@Pinek7: Ale ja zadałem proste pytanie - jaki masz powód, by chcieć utrzymać dyskryminację?

Nie ma w sumei rzetenych badań, a także póki co każde z nich jakoś sobie radzi z różnym skutkiem


Są dane na temat tego, że w liberalnych krajach żyje się statystycznie lepiej. O, np. to:
https://worldhappiness.report/ed/2022/happiness-benevolence-and-trust-during-covid-19-and-beyond/

Prawa mniejszóści nie mają żadnego,
Miszyn
Miszyn
29.11.2022, 09:17:25
  • -4

Komentarz usunięty przez moderatora

dlugi-gr
dlugi-gr
29.11.2022, 09:41:12
  • -4
@Miszyn: o patrzcie dzieci! Debil!
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (552)
  • Zakopujący (65)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2960
Jak wam ukradną coś poniżej 500zł i macie monitoring nie zgłaszajcie na policje
2812
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2454
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
2022
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #rodzice
  • #ciekawostki
  • #wychowanie
  • #pieniadze
  • #rodzina
  • #dziecko
  • #wydarzenia
  • #dziecinstwo
  • #nauka
  • #edukacja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl