Jest cichy i ekologiczny. Nowy autobus wodorowy z Lublina.
Ma 12 metrów, zużywa 6 kg paliwa na 100 km i emituje 0 (słownie „zero”) szkodliwych substancji i 100 proc. (słownie „sto”) pary wodnej. Oto Arthur Bus H2 Zero, wyprodukowany w halach po Daewoo Motor Polska w Lublinie.
Yakotak z- #
- #
- 142
Komentarze (142)
najlepsze
Czyli na 100km emitujemy 54-72kg CO2 na etapie produkcji wodoru (źródło). Dla porównania Diesel to 18,9kg/100km (źródło).
Autobus jest zatem tylko cichy.
@cecyl: wodór można produkować na różne sposoby, więc w przyszłości (po użyciu innej metody produkcji wodoru) emisja może być znacznie mniejsza a nawet zerowa
Czyli niby nasz ale ...
Nie wspomnę już o tym że utlenianie czegokolwiek w atmosferze powietrza jest zawsze emisyjne (o samej produkcji wodoru z czegoś innego niż gaz ziemny nawet nie wspominam).
1) UE ostro dotuje rynek wodorowy i to główny/wyłączny motor napędowy tej technologii.
2) Krajowe rafinerie budują terminale produkcji ultra-czystego wodoru i dystrybucji.
3) Wodór z rafinerii będzie głównie zasilał autobusy miejskie.
Czytając 2 i 3 zawsze patrz w kontekście 1.
4) Duże, ciężkie pojazdy jak autobusy, ciężarówki, pociągi zdecydowanie lepiej sobie radzą na wodorze niż prądzie.
5) Samochody elektryczne i samochody wodorowe to prawie to samo. Różnica polega na
ekologia najważniejsza dopóki papierologia się zgadza xDD
Co, wodór rośnie na drzewach? Jego produkcja też jest "bezemisyjna"? Ogarnijcie się.
@FrasierCrane: Trójpolówka XXI wieku: szczaw, mirabelki, drzewa wodorowe.
Gazowy wodór jest be, okej. Auta na wodór też nie są stricte ekonomicnze bo trzeba go wytworzyć, schłodzić, przetrnasportować i utrzymać. Sprawnosć o wiele niższa niż prąd czy paliwa węglowodorowe.
Ale co gdyby był nadmiar energii elektrycznej ? Np latem te skoki energii elektrycnzej wykorzystać do wytwarzania wodoru z wody morskiej ? Małe i średnie auta typowo na energie elektryczną z baterii bo zasięg ~ 700km
Komentarz usunięty przez moderatora
#gimbynieznajo
No nie mów, że to zjaranie nie jest epickie! (Stuttgart).
https://www.merkur.de/lokales/muenchen/zentrum/muenchen-mvg-bus-elektrobus-feuer-stuttgart-konsequenz-91042918.html