UE ma „duży problem”. Udowodniła światu, że Diesel jest czystszy od elektryka!
Organizacja podległa Unii Europejskiej wykonała najbardziej dokładne testy elektryków w historii i… porównała je do Skody Octavii TDI. Diesel okazuje się być dużo czystszy od samochodów elektrycznych.
juzwos z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 390
- Odpowiedz
Komentarze (390)
najlepsze
Zakop.
https://www.greenncap.com/press-releases/lca-how-sustainable-is-your-car/
Kolejnym krokiem, który nastąpi już wkrótce, będzie uruchomienie interaktywnej platformy LCA, umożliwiającej konsumentom analizę wyników LCA w oparciu o ich własne parametry lokalne i sposób użytkowania samochodu.
...
Porównując pojazdy o podobnej masie/rozmiarze i kształcie nadwozia, ale z różnymi układami napędowymi, powyższy rysunek pokazuje, że chociaż pojazd
Saplinówka: 16%-25% energii z paliwa trafia do kół.
Elektryk: 86%-90% energii z baterii trafia do kół.
ICE vs EV Efficiency: How Much More Efficient is an Electric Vehicle than a Fossil Fuel Vehicle?
Średnio elektryk ok 20kWh. Tesla Model 3 15kWh albo nawet mniej.
Natomiast nadal mają sens w kontekście niezależności energetycznej. Bo węgiel mamy u siebie, a ropę musimy importować od ruskich albo Arabów.
W używanym dieslu, dodatkowe CO2 jest produkowane przez spalanie diesla i jazdę do momentu az się auto zepsuje. W używanym elektryku dodatkowe CO2 jest produkowane przez zamiane bateri i źródło prądu jak ładujemy auto.
Co w momencie gdy w elektryku wymienimy baterie i auto się zepsuje albo będzie miało wypadek?
Ja tego nie liczylem ale gdybym to liczyl to byłoby to w podsumowaniu MAINTENANCE i pewnie też tam jest teraz (jasno szara kolumna na górze).
Nie przejedzie, i to z tego samego powodu dla którego co kilka lat wymieniasz akumulator w aucie spalinowych, albo beterię w