UE chce, aby producenci informowali o trwałości i możliwościach naprawy produktu
Konsumenci w UE mają mieć prawo do informacji o tym, jaka jest spodziewana trwałość produktu i jakie są możliwości jego naprawy. (wg mnie już dawno dawno takie prawo powinno obowiązywać, a taki np. Apple powinien płacić duże kary za swoje psujące się kable do ładowarek z dziwnej gumy...)
EricDjembaDjemba z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 112
Komentarze (112)
najlepsze
kupowanie produktów tej firmy to po prostu podatek od głupoty
Ostatnio znalazłem stary odtwarzacz mp3 z wbudowaną baterią. Przestałem jej używać, bo bateria krótko trzymała. Po tym jak chciałem sprawdzić czy rzeczywiście jest tak źle, okazało się że trzyma niecałe 5 minut. Z ciekawości otworzyłem i po oznaczeniach znalazłem zamiennik bez większego problemu. Bateria z modułem ładowania. Koszt to niecałe 20 zł. Wymieniłem i mam zupełnie niepotrzebny
Jeśli będzie jak z MTBF dysków komputerowych (rzędu 2,5mln godzin czyli ~285 lat), gdzie większość dysków i tak zdycha po paru latach, a zwykle miesiąc po gwarancji, to widzę to całkiem bez sensu.
@werfogd: To zależy od charakteru pracy. Przykładowo kiedyś używałem do domowego CCTV "zwykłych" dysków USB. Faktycznie - czas pracy jakieś 1.5 roku i papa. Teraz od 3 lat siedzi dysk dedykowany do "ciągłej pracy w CCTV" (seria purple WD) i póki co działa.
A tutaj się okazuje, że producenci mają mnie gdzieś i trzeba ich za morde łapać żeby w ogóle dali opcję naprawy. Nie może być ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trwałość produktu powinna być określona w klasach - 1 r / 2 10 l itp.