Motodziennik Extra - Citroen C5 - zawieszenie, regeneracja sfer
Dzień dobry, Citroen c5, 2.0 benzyna plus LPG. skrzynia 5 niestety, manual na szczęście. Regeneracja sfer krok po kroku. Mechanik - Tadeusz Vorbrodt
sailor_73 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 102
- Odpowiedz
Komentarze (102)
najlepsze
! żartowałem :)
W starszych modelach wynikało w głównej mierze z nieszczelności membrany i następowało szybciej (100-150 kkm)
W HA3/3+ i nowszych wynika to z rozciągnięcia membrany, a więc zmiany objętości sfery i następuje znacznie później. Najczęściej w okolicach 200-250 kkm przebiegu.
Dobicie gazu spowoduje podniesienie cisnienia do wlasciwej wartosci ale zakres pracy membrany będzie inny. Ogólnie komfort pracy zawieszenia poprawi
Do wyboru do koloru.
Auto z filmu ma zwykłe HA3, bez dodatkowych sfer regulacyjnych.
Pierwsze lecą tylnie i jeśli masz HA3+ to dodatkowe, środkowe. Również tylnia pierwsza.
Wymieniałem niedawno komplet (6 sztuk) w moim byłym hydrowozie (kolega odkupił) przy 290 kkm. W sumie trafiona była jedna tylnia i obydwie środkowe, ale przy takich kosztach, po co dwa razy grzebać.
Ktoś może polecić sprawdzony warsztat?
Jest parę firm niby specjalizujących się we francuzach, ale może jest ktoś lepszy?
Ostatnio w mojej C5 miałem problem z tłumieniem na tyle i w CBC mi wymienili kule na nowe, bo powiedzieli że nie bawią się w regenerację. Działa bosko, ale swoje kosztowało...
@baltic-vodka: nie no montowali też inne skrzynie automaty, czterobiegowe (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
@arekb81: jasne wróćmy do skrzyń dwubiegowych zatem.
@ciasteczkowy_otwur: gdy trzeba za komplet kul zapłacić połowę wartości auta to z definicji jest to drogie ¯\_(ツ)_/¯