Autostradą na mecze na Ukrainie nie dojedziemy
Znów rozwiązano kolejną umowę. Zielona wyspa nie potrafi w rok wybudować 20 km drogi.
Puls_Biznesu z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 55
Znów rozwiązano kolejną umowę. Zielona wyspa nie potrafi w rok wybudować 20 km drogi.
Puls_Biznesu z
Komentarze (55)
najlepsze
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wypowiedziała dzisiaj 23 lutego 2011 roku umowę na budowę autostrady A4 na odcinku od węzła Brzesko do węzła Wierzchosławice (20,8 km) konsorcjum NDI SA – SB Granit SA. Pełną winę za rozwiązanie umowy ponosi wykonawca, który mimo wielu wezwań do przyspieszenia prac miał liczne, wielomiesięczne opóźnienia
W zasadzie skąd miałaby wynikać taka zasada? Od zabezpieczenia jakości i wykonania inwestycji są wysokie kary umowne za niewywiązanie się z zadania i długie okresy gwarancji. Z jakiego powodu nie działa to dobrze w przypadku przetargów i dlaczego Twoim zdaniem nie ma szans aby działało?
NDI zaproponowało cenę, za którą nie da się wykonać tego odcinka autostrady. Inne oferty było o ok. 250-300mln zł droższe.
Dodatkowo pracuje ponad 60% mniej pracowników niż miało pracować. Zamiast 100 ciężarówek pracuje jakieś 15, max 20.
NDI ani trochę się nie wywiązuje.
Masz pomysł jakie kryterium i wymagania lepiej zabezpieczą interes wykonawcy niż najniższa zaoferowana cena za wykonanie inwestycji + np. 10 lat gwarancji + wysoka kara umowna za opóźnienia lub niewywiązanie się z umowy? Wprowadza się często dla wykonawców wymóg odpowiedniego doświadczenia (np. w postaci odpowiedniej liczby wykonanych projektów podobnego typu) lub konstruuje się kryteria w których nie tylko cena odgrywa rolę ale to też nie zawsze chroni przed nierzetelnymi wykonawcami.
Swoją drogą, po tym euro ukraińscy celnicy będą mogli sobie nowe domy postawić.
po Euro2012 beda szli na emeryture
Chce to widzieć jak takie tłumy będą sie zwalały do nich z całego świata i od każdego będą chcieli łapówke. A jak ktoś nie bedzie chciał dać to co? Oklepią mu mordę? To będzie niezły ubaw z tym euro jak sie ludzie zbuntują na granicy, chyba że bedzie jakiś odgórny prikaz dla celników żeby zachowywać sie w cywilizowany sposób.
PS A propos demokracji. Myślisz, że w Chinach taki chiński charlie04 może sobie w internecie komentować poczynania rządu?
- zaawansowanie prac na poziomie 17 proc. przy upływie czasu na poziomie 50 proc.,
- wykonanie robót za 87 mln zł, przy harmonogramie wykonawcy, który zakładał wykonanie prac za 271 mln zł,
- 9-miesięczne opóźnienie w budowie obiektów mostowych i 4-5-miesięczne opóźnienie przy budowie drogi,
- zbyt mała liczba pracowników na placu budowy (229 zamiast 516),
- zbyt mała liczba samochodów ciężarowych na placu budowy
A gdzie "zdrowy rozsądek"?!
Bo to oni zaproponowali nam współorganizację i mieli więcej stadionów o większej pojemności.
A od kiedy można mówić o sieci autostrad? Czy jest to związane z łączną długością, liczbą węzłów czy jeszcze innym kryterium?
Oto sieć dróg ekspresowych i autostrad planowana w Polsce, jak widać sieć autostrad jest wtedy kiedy autostrady się łączą ze sobą, można nimi dojechać z góry na dól i od prawej do lewej części kraju.
Tutaj jeszcze sieć autostrad w Polsce, przy okazji można się przekonać dlaczego jeszcze siecią nie są:
http://statichg.demotywatory.pl/uploads/1253151135_by_Zichenauer.jpg
Swoją drogą, tak na marginesie, Ty tak na serio? Bo muszę przyznać, że rozwaliłeś mnie swoim pytaniem
Z tego co wiem, to do 2012 Warszawa i Gdańsk zostaną połączone z istniejącym odcinkiem Stryków-Poznań, który doprowadzony zostanie do granicy z Niemcami. Jeżeli nikt więcej nie nawali to dziura pozostanie między Łodzią a Katowicami (które łączy już dwupasmowa DK1) i między Brzeskiem a Wierzchosławicami (tam już nie ma żadnej drogi dwupasmowej). Tak więc jest szansa, że największe miasta zostaną połączone do tego czasu autostradami lub przynajmniej drogami szybkiego ruchu.