Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

429

Sterylizacja legalna i na życzenie?

Posłowie Lewicy złożyli w Sejmie projekt nowelizacji Kodeksu karnego, który pozwalałby na dobrowolne ubezpłodnienie przeprowadzone metodą zabiegu lekarskiego.

salon24_pl
salon24_pl
z
salon24.pl
28.11.2021, 16:34:21
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    prawo
  • #
    lewica
  • #
    zdrowie
  • #
    dzieci
  • 382
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

https://www.wazektomia.com/

progejmer
z wazektomia.com
  • -3

Komentarze (382)

najlepsze

Trismagist
Trismagist
29.11.2021, 08:22:23
  • 175
Ale się "wolnościowcy" zesrali w tym znalezisku. Jak zwykle wolność tylko do momentu w którym się na to zgadzam bo tak.
źródło: comment_1638170503HzdyQUn9w9zx7AlsuPFNtH.jpg
  • 17
Cincinnatus
Cincinnatus
29.11.2021, 08:57:23
  • -125
@Trismagist: tak tak najpierw za zgoda , potem beda zachecac dostaniesz #!$%@? bon na proszek , a potem beda zmuszac wy to jednak malpy jestescie
pekak
pekak
29.11.2021, 09:07:25
  • 89
@Cincinnatus: wazektomia jest legalna i jakoś o to się nikt nigdy nie przyczepił. Nie słyszałem też, żeby ktokolwiek kogokolwiek namawiał albo zmuszał do wazektomii.
Trismagist
Trismagist
29.11.2021, 09:12:22
  • 51
@Cincinnatus: Widzę, że nie odróżniasz świadomej i dobrowolnej decyzji od przymusu.
tomaszk-poz
tomaszk-poz
29.11.2021, 00:58:29
  • 75
Moje jaja, moja sprawa!
  • 11
pekak
pekak
29.11.2021, 09:04:36
  • 61
@tomaszk-poz: oczywiście, dlatego masz wybór. Wazektomia jest legalna, zabieg kosztuje jakieś 2000 zł i absolutnie nikt cię do tego nie namawia.
merti
merti
29.11.2021, 10:10:00
  • 32
@tomaszk-poz: powiedz to kobietom

RozkalibrowanaTurbopompa
RozkalibrowanaTurbopompa
29.11.2021, 12:00:03
  • 34
@pekak: ale analogiczny zabieg dla kobiet nie jest legalny w Polsce
Mistrz_Motyl
Mistrz_Motyl
29.11.2021, 09:49:19
  • 71
Byłbym również za dobrowolną eutanazją. Kiedy widzę moich niedołężnych rodziców to zdecydowanie chciałbym tego oszczędzić sobie i swoim dzieciom... Kiedy entropia zacznie odnosić zdecydowane zwycięstwa w walce z procesami biologiczne-chemicznymi w moim ograniźmie, chciałbym mieć możliwość wzięcia jakiegoś anastetyku, po którym po prostu bym się nie obudził...
  • 13
Breda
Breda
29.11.2021, 10:08:32
  • -51
@Mistrz_Motyl: Mało to trucizn? Mnie najbardziej #!$%@?@ jak starzy ludzie czasem mówią: "Jak już będę
niedołężna to mnie zabijcie".

Sam/ sama się zabij a nie obarczasz tym innych - rodzinę/społeczeństwo/system.
Mistrz_Motyl
Mistrz_Motyl
29.11.2021, 10:12:30
  • 52
@Breda: a mogę gdzieś jakąś dostać, dzięki której spokojnie zasnę i już się nie obudzę?
Breda
Breda
29.11.2021, 10:15:08
  • -41
@Mistrz_Motyl: Oczywiście. W pierwszej lepszej aptece.

"Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną. Tylko dawka decyduje czy coś jest trucizną"
Paracelsus
HrabiaTruposz
HrabiaTruposz
29.11.2021, 10:45:29
  • 67
Bardzo dobrze, jeszcze eutanazja powinna być legalna, ale oczywiście biedacka dzicz już ryczy, bo "kto byndzie na nosze emeryturki robił".
Se #!$%@? odkładajcie, to nie będziecie mieć problemu, bando roszczeniowych nieudaczników. Emerytur od państwa i tak na oczy nie zobaczycie.
  • 1
SzeregowyNWJ
SzeregowyNWJ
29.11.2021, 11:08:16
  • -2
@HrabiaTruposz: przecież ci co chcą eutanazji zazwyczaj sa ciężko chorzy i nie podejmują sie pracy zarobkowej. Więc kto bedzie robił ba "emeryturki"? Ty, ja i inni co sa zdolni do pracy i nie myślą o samobójstwie
DziadzioMiecio
DziadzioMiecio
28.11.2021, 22:31:16
  • 63
Niegłupie. Ktoś ma tyle dzieci ile chciał, przechowanie nasienia to 300zł rocznie, gdyby jednak się odwidziało i kolejny potomek by się przydał. Jak ktoś nie ma 300zł rocznie to może lepiej żeby nie miał kolejnego dziecka?
  • 7
danielo86
danielo86
29.11.2021, 01:25:01
  • 41
@DziadzioMiecio: ja znam matkę piątki dzieci która bardzo chętnie by sie takiemu zabiegowi poddała, jak to ujęła, już jej wystarczy
Kajtosz
Kajtosz
29.11.2021, 10:31:21
  • -5
Ktoś ma tyle dzieci ile chciał, przechowanie nasienia to 300zł rocznie, gdyby jednak się odwidziało


@DziadzioMiecio: wazektomia akurat jest legalna.
ej-no-nie-przesadzaj
ej-no-nie-przesadzaj
29.11.2021, 12:25:02
  • -20

Komentarz usunięty przez moderatora

MightyGoldberg
MightyGoldberg
29.11.2021, 09:59:53
  • 55
RiGCz, jeszcze tylko eutanazja dobrowolna na życzenie, i będzie w pyte.
  • 7
tomasz-diog
tomasz-diog
29.11.2021, 10:24:08
  • -35
@MightyGoldberg: eutanazja jest na życzenie, wystarczy sznur ewentualnie wysoki budynek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
MightyGoldberg
MightyGoldberg
29.11.2021, 10:32:32
  • 0
@tomasz-diog: Można i tak. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kajtosz
Kajtosz
29.11.2021, 10:33:45
  • 42
eutanazja jest na życzenie, wystarczy sznur ewentualnie wysoki budynek ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@tomasz-diog: szczególnie jak jesteś sparaliżowany od szyi w dół ¯\_(ツ)_/¯
emilio-cosso
emilio-cosso
29.11.2021, 11:26:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 39
Wolnościowcy od korana mycke sie solidarnie zesrali, bo wolność jest fajna kiedy zatrudniasz Ukraińca za 1200/mc i inspekcja pracy nie węszy, ale kiedy ktoś chce zarządzać swoim ciałem w zgodzie z własnym sumieniem to wchodzi zamordyzm XD
  • 1
BartTP
BartTP
29.11.2021, 11:34:20
  • 1
@emilio-cosso: nie wiem jacy - bo ja np. nie mam nic przeciwko, a wręcz przeciwnie. Pod warunkiem, że zabieg nie będzie za pieniądze podatników.
Aster1981
Aster1981
29.11.2021, 07:50:39
  • 34
To powalone ze obecnie tak nie ma.
GeDox
GeDox
29.11.2021, 11:06:24
  • 28
Dlaczego wolnościowcy są przeciw prawu womnosciowemu?
  • 3
m4cias
m4cias
29.11.2021, 12:12:00
  • 0
@GeDox: a czy jakiś wolnościowiec się tu w ogóle wypowiedział? Bo jest już kilka komentarzy o wolnościowcach a jakoś nie widzę o kogo chodzi.
whiteglove
whiteglove
29.11.2021, 12:44:17 via iOS
  • 5
@GeDox: Bo wolność dla mężczyzn cacy, ale wolność dla kobiet już be i trzeba zabronić
fraktalka89
fraktalka89
29.11.2021, 16:11:41
  • 1
@m4cias: Też jeszcze nie widziałam. Sam projekt też może być dobry albo zły, diabeł zawsze tkwi w szczegółach. Ale to wykop, ludzie myślą swoimi projekcjami, a inni durnie ich plusują.
true-true
true-true
29.11.2021, 11:05:29
  • 19
To jest w Polsce nielegalne? Oczywiście należy taką poprawkę zrobić.
  • 8
jaozyrys
jaozyrys
29.11.2021, 11:50:06
  • 2
@true-true: Art. 155 Kodeksu Karnego § 1.
Kto:
1) pozbawia człowieka wzroku, słuchu, mowy, zdolności płodzenia (...)
podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
Kamileon
Kamileon
29.11.2021, 11:55:41
  • 4
@jaozyrys: tyle, że wazektomia jest odwracalna i na tym bazują lekarze. Ja jestem po i polecam.
true-true
true-true
29.11.2021, 12:19:15
  • 1
@jaozyrys: Bez sensu, że kodeks karny wchodzi między zwykłe ludzkie umowy, jak właśnie w tym przypadku. To jest niestety olbrzymia wada prawa stanowionego.
jeden_z_gapiow
jeden_z_gapiow
29.11.2021, 10:57:36
  • 19
Sterylizacja powinna być przymusowa dla osób, które mają wyroki za bestialskie znęcanie się nad dziećmi i dla osób, którym co najmniej dwukrotnie odebrano prawa rodzicielskie.
  • 2
ethics
ethics
29.11.2021, 11:50:54
  • -1
@jeden_z_gapiow: czyli ilu takich osób to dotyczy w Polsce? 2-3?
jeden_z_gapiow
jeden_z_gapiow
29.11.2021, 11:52:32
  • 3
@ethics: dziesiątek tysięcy. Domy dziecka i rodziny zastępcze pełne są dzieci porzuconych przez rodziców, którzy poszli w tango po pijaku robić kolejne.
Hutterite
Hutterite
29.11.2021, 11:23:35
  • 17
Czasem i lewica coś rozsądnego zaproponuje. Dlaczego ktokolwiek miałby mieć obiekcje?
Dotyczy to arcyważnej rzeczy, posiadania potomstwa - ale - niektórzy nie muszą mieć dzieci, inni już mają, a jeszcze inni nie powinni. Mężczyzna może poddać się wazektomii, kobieta też powinna mieć wybór zrezygnować z macierzyństwa.
BarkaMleczna
BarkaMleczna
29.11.2021, 10:51:26
  • 17
Sterylizacja i atom - chyba jedyne obszary, gdzie zgadzam się z Lewicą :D

Moim zdaniem prawica też powinna popierać DOBROWOLNĄ sterylkę, bo zmniejsza ona ryzyko aborcji.
  • 4
buruuuu
buruuuu
29.11.2021, 11:20:23
  • 17
@BarkaMleczna: Ale prawicę nie obchodzi ograniczanie aborcji, w tym kierunku można robić wiele skutecznych rzeczy, a robi je raczej lewica. Prawicy chodzi wyłącznie o erozję praw kobiet i jak największe ograniczenie ich wpływów politycznych.
BartTP
BartTP
29.11.2021, 11:46:50
  • 0
@buruuuu: brednie. Ja jako korwinowiec o 22 stażu nie widzę żadnego powodu by zabraniać zabiegu sterylizacji, zgodnie z zasadą volenti non fit iniuria. Jeśli już - to zakaz taki może się nie podobać narodowcom, bo pośrednio wpływa na rozmnażanie się narodu - ale nie ma to niczego wspólnego z prawicowością (równie dobrze taki pogląd mogliby forsować komuniści, choćby ze względów podatkowych).
buruuuu
buruuuu
29.11.2021, 11:59:36
  • 4
@BartTP: Oj widzę, że jako korwinowiec nie rozumiesz polityki. Ci nacjololo to właśnie prawica, korwin to teoretycznie liberalizm (w praktyce debilizm). Zakaz jest jak najbardziej prawicowy, bo prawica polega na kontroli społeczeństwa i jednostek i egzekwowania ustalonego z góry przez "autorytet" porządku. Takie "rób co chcesz dopóki nie naruszasz mojej wolności" to czysty liberalizm, którego prawica nienawidzi.
nowyjesttu
nowyjesttu
29.11.2021, 08:35:56
  • 16
Sterylizacja powinna być robiona przymusowo np. u przestępców, szczególnie recydywistów. Szwecja jeszcze w latach 70-tych sterylizowala patologię. W Polsce tego nie było, stąd tak zj..ane genetycznie społeczeństwo.
  • 8
Stealth
Stealth
29.11.2021, 10:50:43
  • 8
@nowyjesttu: Czesi sterylizowali cyganki
Questa22
Questa22
29.11.2021, 10:56:59
  • 15
@nowyjesttu: Jak ludzie kiedyś dojrzeją to tak będzie. Jak to do jasnej cholery jest, że możesz sobie zrobić dziecko bez problemu i potencjalnie zniszczyć mu życie a jak posadzisz sobie ziółka na balkonie to będziesz ścigany jak odpad społeczeństwa. Nawet nie wspomnę o rygorze przy "adopcji" pieska xD
Jak zaraz się posypią komentarze, że prawo do posiadania dzieci to podstawowe prawo człowieka to czy prawo do niszczenia WŁASNEGO organizmu to czyje
akwen111
akwen111
29.11.2021, 12:05:45
  • 6
Sterylizacja powinna być robiona przymusowo np. u przestępców, szczególnie recydywistów. Szwecja jeszcze w latach 70-tych sterylizowala patologię. W Polsce tego nie było, stąd tak zj..ane genetycznie społeczeństwo.


@nowyjesttu: nie tylko u przestępców, rozmnażanie powinno być przywilejem, a nie prawem każdego noszącego fiuta. Osoby o znacznie niższym iq niż średnia, nie reprezentujące sobą cokolwiek, nie posiadające podstawowych życiowych umiejętności powinny być odsiewane i przymusowo sterylizowane.
dulux23
dulux23
29.11.2021, 11:16:59
  • 12
Nie rozumiem dlaczego miałoby to być nielegalne. Jak ktoś chce to jego sprawa.
Nikczemny_Pomidor
Nikczemny_Pomidor
29.11.2021, 11:23:27
  • 9
I prawidłowo. Nie widzę w ogóle sensu dlaczego to ma być nielegalne.
blargotron
blargotron
29.11.2021, 13:01:27
  • 8
Pytanie do "prawaków" tutaj: czyli posiadanie dzieci to obowiązek? A co jak ktoś nie ma szans na partnera, wprowadzicie seks społeczny czy co?
  • 12
szperacz
szperacz
29.11.2021, 13:33:33
  • -2
A co jak ktoś nie ma szans na partnera,


@blargotron: Wtedy trzeba zostać księdzem i rozglądać się za zagubionymi owieczkami.
ThinkForYourself
ThinkForYourself
29.11.2021, 15:10:46
  • -2
@blargotron: Oczywiście, że nie. Ale czy posiadanie obydwu nerek lub oczu to obowiązek? A czy wyobrażasz sobie zalegalizowanie amputacji dowolnego organu na życzenie?
blargotron
blargotron
29.11.2021, 15:15:10
  • 1
@ThinkForYourself: Nie widzę przeszkód, szczerze mówiąc.
j.....a
konto usunięte 29.11.2021, 11:01:35
  • 8
Sterylizujcie się nawet raz na tydzień, co mnie to obchodzi? Tak samo jak ze skrobaniem, kto jest prawdziwym wolnościowcem doskonale wie, że jak nie wyskorobie się w Polsce to wyskrobie się gdziekolwiek za granicą, dlatego takie zakazy są bez sensu.
  • 1
TheDzions
TheDzions
29.11.2021, 11:30:02
  • -1
@jaroslaw-krupa: każdy wolnościowiec powinien również przemycać możliwość ekonomicznej aborcji
RitmoXL
RitmoXL
29.11.2021, 10:45:19
  • 4
Ja i tak nie potrzebuje bo mam bordo na wykopie. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

CheSlaw
CheSlaw
29.11.2021, 12:14:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Popieram. Szczególnie że wolnościowe projekty proponowane przez lewice są rzadkością. Jeden warunek - podobnie jak w przypadku aborcji - płodność jak i też ciąża nie jest chorobą, a więc taki zabieg nie powinien być finansowany ze środków publicznych. Rób sobie co chcesz ale za swoje pieniążki.
Jossarian
Jossarian
29.11.2021, 11:44:38
  • 3
A jak ma się do tego polskie prawo? Czy przykładowo wysterylizowany mężczyzna (np. po wazektomi) może dzięki temu uniknąć sprawy o ojcostwo? Znając realia polskich sądów rodzinnych to szczerze w to wątpię.

Zgodnie z art. 62 § 1 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego:

Jeżeli dziecko urodziło się w czasie trwania małżeństwa albo przed upływem trzystu dni od jego ustania lub unieważnienia, domniemywa się, że pochodzi ono od męża matki.


Oznacza to, że na
  • 7
yummy157
yummy157
29.11.2021, 12:36:53 via iOS
  • 1
@Jossarian: Tak czysto teoretycznie, to nawet po wazektomii istnieje szansa na zapłodnienie, jednak jest to tak mały procent, że jest zaniedbywalny.
Grothar
Grothar
29.11.2021, 13:32:35 via Android
  • 3
@Jossarian

Po prostu płać frajerze


Przypominam, że to mężczyźni stworzyli mężczyznom to prawo.
Jossarian
Jossarian
29.11.2021, 13:41:53
  • 0
@Grothar: No ale widać, że Świat poszedł do przodu, bo mamy teraz genetyczne testy ojcostwa, antykoncepcję dla mężczyzn czy nawet wazektomie a prawo zostało po staremu.
Mari_anna
Mari_anna
29.11.2021, 18:01:04 via Android
  • 2
No w końcu! Oczywiście nie przejdzie i dalej będzie zarabiać Słowacja.
tasm
tasm
29.11.2021, 17:12:34
  • 2
Dwa razy się zdziwiłem, po pierwsze: nigdy się nie interesowałem ale czemu prawo miałoby mi tego zabraniać. Po drugie: dlaczego moi współplemieńcy głosujący na partie prawicowo wolnościowe mają do tego jakieś pretensje :D Tunele w uszach to też wg mnie okaleczanie się ale czemu miałbym komuś tego zabraniać...
r.....e
konto usunięte 29.11.2021, 11:40:45
  • 2
widze ze nawet reklama juz tego jest na wykopie
źródło: comment_1638182442CNzuv8xazn72jLhtCLGxp5.jpg
octogen
octogen
29.11.2021, 14:44:57 via Android
  • 1
Popieram. Moralnie rzecz biorąc, lepiej gdy zezwierzęcony człowiek dokona na sobie sterylizacji niżeli przeprowadzi aborcję na niewinnym istnieniu.
  • 5
Korda
Korda
29.11.2021, 16:05:48
  • -3
@octogen: Ale jedno i drugie jest zbędne! Problem polega na tym, że nikt ludzi nie uświadamia i wychodzą takie durnoty. Po co to? Przecież jest legalna wazektomia i jej żeński odpowiednik – saplingektomia. Jest to zabieg, który zapobiega zapłodnieniu, ale przy tym jest odwracalny. Po co ci wprowadzać zabieg nieodwracalny? Jaki to ma sens?
UE narzeka na płodność mężczyzm, spadek urodzeń, a jednocześnie cała lewa strona stara się na wszelkie sposoby
octogen
octogen
29.11.2021, 16:15:51
  • -2
Problem polega na tym, że nikt ludzi nie uświadamia i wychodzą takie durnoty


@Korda: Nie wszyscy ludzie kierują się logiką (tylko emocjami), zwłaszcza jeśli chodzi o płciowość, stąd uświadamianie nie przyniosłoby rezultatu. Ja poszedłbym jeszcze dalej i stwierdził, że nikt tych ludzi nie wychowuje, bo to jest sedno problemu - wszak "czym skorupka za młodu...". W dzisiejszych czasach, częstokroć opiekunka zastępuje rodziców. Potomstwo nie otrzymuje odpowiednich wzorców od swoich rodziców. Wiele
Korda
Korda
29.11.2021, 16:18:41
  • -1
To nie jest tylko problem UE. Portal Statistica podaje, że do 2055 r., biali ludzie w USA będą stanowić mniejszość, a najliczniejszymi grupami etnicznymi będą czarnoskórzy i latynosi.


@octogen: Bo to depopulacja białej rasy. Żadna inna rasa i kultura nie strzela sobie takiego samobója. Nie da się tego w inny sposób wyjaśnić. Tak samo aborcja – sama wzaktomia i ten problem rozwiązuje. Onet nienarodzone dzieci imigrantów, a u nas to już
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (429)
  • Zakopujący (18)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki