Tak się szczęśliwie złożyło że jako student we Wrocławiu mieszkam tuż obok BP. W sumie to często tam tankuję, ale o paliwie nie mogę nic powiedzieć bo jeszcze mi się nie zdarzyło :( za to te promocje, np. 2 Harnasie 0,66 za 5zł! (dostanę j#%any awans?)
Wiem, że będę "against mainstream" tego wykopu, ale niestety paliwo Shella to nie to samo co paliwo BP czy Orlenu.
Shell wzbogaca paliwo. Bo tutaj sprawa jest bardziej złożona.
Polska to nie Afryka - jeżdżą tutaj auta różnych marek te same co na zachodzie. Paliwo nie może być "z dupy" bo firmy produkujące samochody by na tym straciły. Kto by chciał kupić ponownie Opla czy BMW skoro by mu "wysiadł" po roku.
@NieruchomyPoruszyciel: to jest identycznie to samo paliwo (przynajmniej było w 2010 gdy Orlen dostarczał paliwa i do Shella i do BP i do Orlenów) na Shellu, co na Orlenie, mogą się różnić co najwyżej dodatkami (te się do diesla dodaje), w tym roku na Shellu tankować będzie można paliwa Lotosu, chcesz mieć paliwa oryginalnie Shellowskie to pojedź do Niemczech
producent samochodu nie podaje zalecanej stacji tylko paliwo
A jak jest z V power RACING 99+? Ma ktoś sprawdzone info? Z tego co mówią ludzie to tylko to paliwo jest sprowadzane z DE! Za to mój szwagier który ma stacje twierdzi że to orlenowskie... Wiem że mocne auta JDM muszą jeździć tylko i wyłącznie na v power 99+! Przy remapie musisz wyjeździć 2 baki na takim paliwie na jakim chcesz jeździć i nie można zalać później gorszego paliwa bo będzie
@mlodyteam: Vpower Racing 99+ jest rzeczywiście z Niemiec importowany, ale to nie znaczy, że lepiej na tym jeździć.
Trochę teorii Ci potrzeba, bo wcale nie im więcej oktanów tym więcej mocy. Im więcej oktanów tym paliwo spala się łagodniej i wolniej. Dlatego mamy wrażenie na 98, że auto ciszej chodzi. Zeby móc wykorzystać te właściwości, elektronika naszego auta potrzebuje czujnika spalania stukowego, aby móc przyśpieszyć zapłon. Bez takich bajerów należy lać
@Mglisty: Prawda, ale wtedy producent wyraźnie zaleca tankowanie właśnie wysokooktanowego paliwa. A najczęściej to kierowcy popularnych "zwykłych" marek, które powinny jeździć na 95-tce myślą, że podniosą moc. Co gorsza efekt placebo działa i czują tę moc :)
@MichuB: bo paliwo o wyższej liczbie oktanowej nie jest w żadnym stopniu lepsze, nie daje więcej energii z litra.
Ten parametr mówi o szybkości jego spalania, jeśli wlejesz paliwo o za niskiej liczbie oktanowej paliwo będzie się spalać za szybko i silnik będzie hałasował (spalanie stukowe), jeśli użyjesz paliwa o zbyt dużej liczbie oktanowej nie zdąży się spalić we właściwym momencie i będzie strata na mocy.
@jestemleniem: Ja tankuję ON z Białorusi. Za 1l płacę ~3,39zł, o ile nie wcisną mi biodiesla, to spalanie nie jest duże, ale jak się ma zaufanych dostawców, to samochód odpala nawet przy -23 bez większych kłopotów.
Wiosną lub latem przejdę na przepracowany olej roślinny, bo nawet 3,39zł, jest cholernie drogo jak za 1l paliwa. No i mam nadzieję, że dokładna filtracja oleju nie zabije mi silnika ;D
Komentarze (117)
najlepsze
Shell wzbogaca paliwo. Bo tutaj sprawa jest bardziej złożona.
Polska to nie Afryka - jeżdżą tutaj auta różnych marek te same co na zachodzie. Paliwo nie może być "z dupy" bo firmy produkujące samochody by na tym straciły. Kto by chciał kupić ponownie Opla czy BMW skoro by mu "wysiadł" po roku.
producent samochodu nie podaje zalecanej stacji tylko paliwo
Trochę teorii Ci potrzeba, bo wcale nie im więcej oktanów tym więcej mocy. Im więcej oktanów tym paliwo spala się łagodniej i wolniej. Dlatego mamy wrażenie na 98, że auto ciszej chodzi. Zeby móc wykorzystać te właściwości, elektronika naszego auta potrzebuje czujnika spalania stukowego, aby móc przyśpieszyć zapłon. Bez takich bajerów należy lać
Ten parametr mówi o szybkości jego spalania, jeśli wlejesz paliwo o za niskiej liczbie oktanowej paliwo będzie się spalać za szybko i silnik będzie hałasował (spalanie stukowe), jeśli użyjesz paliwa o zbyt dużej liczbie oktanowej nie zdąży się spalić we właściwym momencie i będzie strata na mocy.
Trzeba używać takiego paliwa do
Wiosną lub latem przejdę na przepracowany olej roślinny, bo nawet 3,39zł, jest cholernie drogo jak za 1l paliwa. No i mam nadzieję, że dokładna filtracja oleju nie zabije mi silnika ;D