A kto dostarcza paliwo na tanie stacje typu Neste, Tesco, Auchan?
Bo ja na nich tankuję i jestem zadowolony, tylko niestety nie uzbierałem po kilku latach tankowania punktów na takie fajne czapeczki jak mają kumple :(
@makkak: słyszałem o szefie bazy samochodowej, który tankował punkty z 30 tirów, już po kilku latach mógł odebrać estetyczne pojemnik na kanapki dla swoich kierowców
@mas1o: Nie może, bo zapewne przy takiej ilości TIRów korzysta z karty flotowej, która to nie może brać udziału w zbieraniu punktów. Przynajmniej na Orlenie :)
Warto jeszcze wspomnieć że stacje "firmowe" typu BP, Statoil, Lotos itp to bardzo często franczyza.
Czyli każdy kto ma odpowiednio dużo kasy może sobie otworzyć stację np BP. Wykupuje się licencje, podpisuje odpowiednią umowę i działa się pod ich szyldem. Tzw chrzczenie paliwa niestety odbywa się praktycznie zarówno na stacjach dużych koncernów jak i tych mniejszych. Swego czasu publikowano wyniki kontroli jakości paliwa i wcale nie wypadały one za dobrze dla tzw
@corbin: Racja! Koleś od franczyzy oprócz kasy do wyłożenia na poczatek musi zobowiazać się do zachowania standardów sieci. A panowie w garniturkach wiedzą jak przeprowadzić kontrolę w placówkach swej własnej sieci.
@starywyga100: Pracowałem właśnie na takim BP gdzie właścicielem była osoba prywatna. Na samej stacji nie ma możliwości chrzczenia, jeśli jest to gdziekolwiek robione to dużo wcześniej.
Mapka nieaktualna. PKN ORLEN S.A. posiada 14 Terminali Paliw. Rurociąg z Ostrowa do Wrocławia już jest oddany do użytku.
Brakuje Terminalu ze Świnoujścia na przykład za to są już dawno niedziałające: Blachowania, Widełka , Międzychód, Sławno, Niemce itp.
Tak czy siak kupując paliwo w Polsce kupujesz paliwa ORLEN i czasem LOTOS (ORLEN ma kilkakrotnie większą produkcję). Dodatki o których mowa to maksymalnie 1% masowy paliwa i to przy paliwach promowanych typu Verva,
@jotpol: Miał? Ciekawe. Wiesz, tak się składa, że co nieco wiem bo pracuję w branży. Lotos nie zakończył jeszcze programu 10+ który pozwoli im przerabiać 10mln ton ropy rocznie. Sam Zakład Produkcyjny w Płocku przerabia od dawna ponad 14mln ton ropy. Dodając Możejki oraz Unipetrol wychodzi jeszcze dwa razy więcej. Lotos w tym momencie jest kilkakrotnie mniejszy od ORLENu.
Jak dla mnie ktoś mądry powinien przeczytać ten cały dokument i przetłumaczyć na język normalnych ludzi, wrzucić w pokazywarkę i wtedy byłby dobry wykop.
Komentarze (117)
najlepsze
Bo ja na nich tankuję i jestem zadowolony, tylko niestety nie uzbierałem po kilku latach tankowania punktów na takie fajne czapeczki jak mają kumple :(
Czyli każdy kto ma odpowiednio dużo kasy może sobie otworzyć stację np BP. Wykupuje się licencje, podpisuje odpowiednią umowę i działa się pod ich szyldem. Tzw chrzczenie paliwa niestety odbywa się praktycznie zarówno na stacjach dużych koncernów jak i tych mniejszych. Swego czasu publikowano wyniki kontroli jakości paliwa i wcale nie wypadały one za dobrze dla tzw
co prawda dane z 2009, ale nic się nie zmieniło od tego czasu
Lotos dostarczał paliwa dla Statoil, Lukoil i Lotos
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Statoil-Polska-wybral-Grupe-Lotos-jako-glownego-dostawce-produktow-752289.html
obecnie Orlen zawarł także kontrakt na dostawy dla Statoil i Lukoil, także gdzie nie zatankujesz to prawie na pewno jeździsz na Orlenie ;)
e: jednak Lotos będzie dostarczał paliwa dla Shella w 2011 roku
Brakuje Terminalu ze Świnoujścia na przykład za to są już dawno niedziałające: Blachowania, Widełka , Międzychód, Sławno, Niemce itp.
Tak czy siak kupując paliwo w Polsce kupujesz paliwa ORLEN i czasem LOTOS (ORLEN ma kilkakrotnie większą produkcję). Dodatki o których mowa to maksymalnie 1% masowy paliwa i to przy paliwach promowanych typu Verva,