100 lat temu w Europie działało kilkadziesiąt firm produkujących samochody
![100 lat temu w Europie działało kilkadziesiąt firm produkujących samochody](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1635530544mjMtnrLb5HdZ5F93tMh95v,w300h194.jpg)
Mało kto pamięta, że 100 lat temu w Europie funkcjonowało kilkudziesięciu producentów samochodów. Potentatem była Francja, z 36 firmami, niedużo mniej w Belgii i we Włoszech. Niemcy dopiero rozwijały swój przemysł. Donosił o tym w swojej relacji z Salonu w Brukseli 1-szy numer czasopisma Auto.
![francuskie](https://wykop.pl/cdn/c3397992/francuskie_h3bzuD3O1Q,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 100
- Odpowiedz
Komentarze (100)
najlepsze
Najwięcej producentów samochodów w Europie upadło w okresie I oraz II wojny światowej. Ci, którzy umieli się dostosować jak Volkswagen czy Citroen i np. przeszli na produkcję aut na potrzeby wojska, by po wojnie rozpocząć produkcję małych, tanich aut "dla ludu" przetrwały. Ci producenci, którzy nadal trwali przy produkcji wielkich, parowych krążowników lub motoryzacyjnych wydmuszek jak auta ze śmigłem odpadli z rynku
źródło: comment_1635615407WDCfShfz7dNtl0cX3xsfq2.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora
problemem sa kolejne normy wymuszane przez niemcow w europejskim prawie. normy ktore tylko niemiecki przemysl jest w stanie spelnic, a i to czasem jest nieprawda (pozdrawiam vieswagena)
@highlander: oni sami się na tych normach #!$%@? xD bo zapowiedzieli normy a później się okazało że są prawie nie do zrealizowania. I przez to się zaczęły kombinacje z adblue, start/stop, teraz popularne są mild hybrid, które gówno ci daje, ale norma spełniona.
A w tym wszystkich jest jeszcze większy #!$%@? którego nie rozumiem, analizowałem kiedyś różnice w emisji co, i
@francuskie Chyba jednak nieco więcej. Samych brytyjskich manufaktur było kilkaset.
Nie prościej napisać "1" albo "1."?