Wygląda na duży kontenerowiec. Kolejny przykład że rutyna zabija. Kto był na manewrach ten wie jaka to jest akcja. Stary drze ryja na radiu, holowniki są opłacane od godziny więc liczy się każda minuta, armatorzy tną załogi do minimum bo kasa i mamy takie historie. Ja jak jestem na manewrach to nigdy nie spuszczam cumy z oczu aż do momentu zabezpieczenia jej na bębnie.
@ponuras: Jesteś specem to powiedz, co tu właściwie się stało, bo tytuł jest nieprawdziwy i nie jest to pęknięta cuma. Wygląda jakby pętla na końcu cumy zahaczyła o coś na tym pachołku po lewej stronie i potem na siłę została wyrwana stamtąd. Co to za pachołek jest?
@nikifor: Ten roller służy do tego żeby ustawiać cumę pod różnymi kątami podczas cumowania. Jest on dodatkowo wyposażony w takie zabezpieczenie (kawałek metalu) które utrzymuję cumę na rolce żeby się nie ześliznęła jak jest luźna. Na końcu każde cumy jest oko które służy do założenia na polerze gdy statek cumuję w porcie. Bardzo często zdarza się że to oko zaczepia się o coś na pokładzie i cuma się bardzo napręża. Jak
@karski: Opis pod filmem mów: > Present condition of the man is not yet known, but still Sailors should not forget these operations are difficult and fatal and you should never take it lightly. Także odpis na wykopie jest ok.
@Matador405: Już jest ok, bo wcześniej użyłem słowa "zabija", gdyż niestety tak to wygląda. Uznałem, że nie ma co wydawać wyroku nie będąc na 100% pewnym.
@ZbigniewZ123 Zależy, bo jest sporo typów, a to co tam mają wygląda mi na zwykłą polipropylenową cumę i pewnie ponad 8t wystarczyło, by pękła. Gdyby taki atlas w niego #!$%@?ł, to nie miałbym watpliwosci, że z jego wnętrzności został tylko kisiel.
Present condition of the man is not yet known, but still Sailors should not forget these operations are difficult and fatal and you should never take it lightly.
Nieuważny marynarz doprowadza do pęknięcia cumy przez swoją nieuwagę i pośpiech.
A może po prostu nie powinno tam być niczego o co ta cuma może się zaczepić? Dla mnie to jest design flaw a nie wina operatora. Na piły zakladamy osłony żeby nikt łapy nie wsadził a tu niby wina operatora.
@zeus_pl: Jako że byłem obecny przy takich manewrach ponad 400 razy wiem, co doprowadza do takich sytuacji i nie jest to design flaw. Na statku nie ma czegoś, co jest zbędne i wynika to z lat doświadczeń, a jeżeli już piszę o doświadczeniu, to właśnie jego brak doprowadził do tego wypadku, gdyż cuma nie powinna być spuszczona z oczu a tym bardziej, gdy jej szplajs mija ząb na rolce.
@karski: Rozumiem, że masz dużo więcej doświadczenia w tym wypadku jak ja, ale dalej nie zgodzę się ze stwierdzeniem że to jest ok/normalne, żeby maszyna zabiła kogoś bo odwrócil wzrok. Co gdyby zaslabl i lina zabiłaby inną osobę?
Jeżeli taka sytuacja może się zdarzyć to jest to design flaw czy to maszyny czy procesu. Może wyciągarka powinna się wyłączyć powyżej jakiegoś obciążenia? Albo osłona być zakładana na to o co się
Komentarze (158)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Także odpis na wykopie jest ok.
Poczuł silne przywiązanie.
to nie usłyszał że źle się dzieje ( ͡° ʖ̯ ͡°)
O jakim atlas mówimy?
@karski Masz błąd w tytule i opisie.
A może po prostu nie powinno tam być niczego o co ta cuma może się zaczepić? Dla mnie to jest design flaw a nie wina operatora. Na piły zakladamy osłony żeby nikt łapy nie wsadził a tu niby wina operatora.
Jeżeli taka sytuacja może się zdarzyć to jest to design flaw czy to maszyny czy procesu. Może wyciągarka powinna się wyłączyć powyżej jakiegoś obciążenia? Albo osłona być zakładana na to o co się