Tj. marynarze powinni obserwować ruch liny i mieć rękę na czerwonym guziku "STOP"? Z ciekawości pytam, śmieszki nie na miejscu, nie po to idzie się do roboty żeby wrócić w drewnianej skrzynce.
@dziwne_drzewo: Winda tego typu, jest operowana na podobnej zasadzie jak dzwigi. Dzwignia sterowania powraca sama do punktu zero, co zatrzymuje windę natychmiast. W czasie prawidłowej obserwacji liny wystarcza to w zupełności do uniknięcia sytuacji jak powyżej.
Czego nie widać na filmie: po stronie przeciwnej od kamery znajduje się palec, ktróry trzyma linę na wysokości obrotowego bębna. Przy dużym nacisku, pozwala to chronić linę przed przetarciem. Natomiast brak uwagi kończy się tym,
Ładny lot, nieźle oberwał, ale co mu #!$%@? przyszło do głowy aby nadal wybierać skoro widział że na bębnie się cuma już zaciska. Tym bardziej, że stał obok pewnie wachtowy który wydaje się że obserwował cumę. Dlaczego ten który wybiegł z lewej nie reagował na naprężanie cumy lub zanim jeszcze zahaczyła dlaczego nie zrzucił jej z rolki. Ja #!$%@?ę tego po prostu nie dało się #!$%@?ć a oni to #!$%@?.
@newerty: Dlatego zamiast #!$%@? wie jakich testów do pracy na statków robionych przez paniusie z biura, powinna być sprawdzana znajomość angielskiego, test na inteligencję, psycholog i test na spostrzegawczość i nagle okazałoby się, że 50% Filipino czy Hindusów odpada w przedbiegach. Tak jak mówisz, to są takie podstawy cumowania, że trzeba być #!$%@? tłukiem, by doprowadzić do takiej sytuacji.
Jakoś w 2010 zerwana cuma uderzyła w 3 oficera na gazowcu we flocie Shella. Dzień później marynarz w szpitalu zmarł a w firmie wciąż żywa jest ta historia
Komentarze (158)
najlepsze
W czasie prawidłowej obserwacji liny wystarcza to w zupełności do uniknięcia sytuacji jak powyżej.
Czego nie widać na filmie: po stronie przeciwnej od kamery znajduje się palec, ktróry trzyma linę na wysokości obrotowego bębna. Przy dużym nacisku, pozwala to chronić linę przed przetarciem. Natomiast brak uwagi kończy się tym,