Nawet 170 km/h na autostradach w Rosji.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1631254606vru98HBYZVZyCCtFezQwqp,w300h194.jpg)
W Rosji będzie można jeździć szybciej. Rosyjskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych poparło projekt zwiększenia limitu prędkości wszędzie tam, gdzie zadbano o odpowiednią infrastrukturę drogową. Pomysł wspiera nawet rosyjska drogówka, która nie szczędzi krytyki przeciwnikom zwiększenia...
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/PIAN--A_A--KTYWNA_VTr7qar53A,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- 278
Komentarze (278)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@bropek: Ty chyba żartujesz albo przez ostatnie kilka lat tak się zmieniło. Ja pamiętam, że oni używali normalnie awaryjnego jak normalnego pasa, widziałeś takie coś u nas na co dzień? Już pomijam, że przejście przez ulicę to był sport ekstremalny. Przez 2 miesiące nikt mi się nie zatrzymał, słownie zero. Jak człowiek utknął na środku drogi bo mają jakieś #!$%@? światła, to już
@krzysztof2033: xD
@krzysztof2033: Musimy to robić, bo inaczej musielibyśmy eliminować najgłupszych. I wtedy musiałbyś się ukrywać.
Co jak co, ale aut to w większości nie mają, co by się nadawały na takie prędkości.
Łady 2105 produkowano w latach 1980 - 2010, szeroki zakres i ciężko rozróżnić, a nowsze modele nie będą miały hamulców na pokaz. Wystarczy by pozwalały zablokować koła,
Komentarz usunięty przez moderatora
@orkako: Nic bardziej mylnego, szczególnie właściciele japońskich sedanów nie narzekają.
Mały rzut boczny bryły, niski współczynnik oporu, FWD, silnik mający odpowiednio nadwyżkę mocy, pracujący przy niepełnym obciążeniu i takie 140km/h to 9l pb, a 170 12-13l pb czyli tyle co nic.
Gorzej sprawa wygląda gdy jedziemy kredensem mając stosunkowo słaby silnik jednocześnie wykorzystując blisko pełną moc jednostki.
@mechaniczny_pomidor: słusznie piszesz liczy się mała powierzchnia czołowa i dobry współczynnik oporu. Właściciele SUVów tego nie lubią.
Jeżeli jest jakiś nieżyciowy przepis to prowadzi to do tego, że spada szacunek do prawa.
Natomiast znając naszych geniuszy przy władzy, i to z większości partii politycznych bardziej prawdopodobne jest to, że na autostradach wprowadzą organicznie do 30k/h niż to że dozwolona prędkość zostanie podniesiona
Bo np. w aucie powyżej ECU podaje prędkość poprawną tylko licznik zawyża, a to z tego powodu:
0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h
Gdzie V2 to prędkość rzeczywista, a V1 to wskazywana.
To wyżej to są wytyczne UE.
Różny syf może się znaleźć na asfalcie.
Ja miałem takie zdarzenie kilka lat temu (prawdopodobnie coś metalowego bo na dziurze w oponie były rdzawe ślady).
Na szczęście było to tylko ok. 100km/h oraz tylna opona więc zatrzymałem się bez uderzenia w nic, choć trochę telepało :-)
Ale od tamtej pory nie przekraczam 120km/h.
Autostrada to nie
@dzbpl: proporcjonalne do wysokości środka ciężkości auta oraz jego masy i odwrotnie proporcjonalne do umiejętności kierowcy i ilości systemów bezpieczeństwa w aucie, ale ogólnie to mniej spektakularne niż się wydaje
Kompilacja w załączniku, a tu wystrzały przy ~320km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=yG96u_qm9Ls
https://www.youtube.com/watch?v=AlhgZaR30A0
@dzbpl: z doświadczenia wiem,że ci jedzą szybko dbają o stan ogumienia, zawieszenia, hamulców, a ci co jeżdżą wolno i bezpiecznie zakładają byle co i jak najtańsze, lepiej mieć dobrą oponę i jechać 170 niż gówniane i jechać 120, ale w TV ci tego nie powiedzą, bo nie dobra o tym mówić.
Dla mnie idealna prędkość
@Geeza: To raczej ty nie zrozumiałeś wyrazów,których użyłeś( ͡° ͜ʖ ͡°)