Mazda idzie pod prąd. Producent spełni wielkie marzenie fanów
![Mazda idzie pod prąd. Producent spełni wielkie marzenie fanów](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1628503326w7zjm4cqY619m6dA4sh7zl,w300h194.jpg)
Japończycy z mazdy od lat idą pod prąd i są prawdziwymi outsiderami w branży. Gdy wszystkie inne koncerny zmniejszają pojemności silników i je uturbiają, mazda stawia na wolnossące jednostki o dużej pojemności. Gdy inni łączą się w celu obniżenia kosztów, mazda robi wszystko na własną...
![szczuromordo](https://wykop.pl/cdn/c3397992/szczuromordo_jXPYO1dWbF,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 325
Komentarze (325)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Wszystko jest dla ludzi. A jak turbina padnie? Trudno, wymieni się. Mały koszt tego, że przez całe życie samochodu można wcisnąć gaz i od
Pisałem ci już, że Smax wychodzi z 2.0 turbo lub 2.5 hybryda.
Wiele bym dał za mazdę 6 2.0 turbo z chociaż 250km i 320nm.
@open_or_die: Mozliwe. Mazda szukala i rozwijala nietypowe rozwiazania, jak wspomniany Comprex, silnik Wankla czy teraz Skyactiv ktory idzie w strone HCCI - najbardziej wydajnego sposobu spalania benzyny. Oczywiscie bez turbo czy kompresora nie ma 'kopniecia' a silnik trzeba krecic wysoko, niemniej fajne jest to ze jako jeden z niewielu producentow ciagle szukaja nowych rozwiazan.
@Zaszczyk: O ile zdążysz. xD
Zestawiam wolnossące z turbo dlatego, że oprócz Mazdy nikt nie stosuje już wolnossących. Pojedyncze sztuki tylko.
Mazda podobo to premium ( ͡º ͜ʖ͡º)
S max ma przecież 2.5 hybrydę i 2.0 diesla. Myślisz, że 2.0 213 Nm 165 KM i 1800 kg zrobiłoby lepszą robotę? Nawet ten 1.5 ma więcej Nm bo 242 a pozostaje jeszcze 2.0 240 KM w benzynie.
Żeby nie było niedopowiedzeń - auto ładne, flagowy czerwony, wypas wersja, wygodne, ładnie wykończone, nowoczesne. Zero porównania do wypierdzianych Paseratti czy 15-letnich Audi. Tylko niestety, nie na darmo zakłada się turbosprężarki. Wolnossący 2.0 łączy w sobie wady benzyn z wadami diesla, dużo pali i nie jedzie...
Zupełnie nie czuć tych
Dla porównania w całym 2020 Mazda sprzedała w Europie tylko trochę więcej aut (149,794) niż VW w samych Niemczech w pierwszych 3 miesiącach roku (133,792).