Naukowcy testują nowy materiał do budowy zbiorników paliwa rakietowego
Zespół badawczy z MT Aerospace opracował innowacyjny sposób konstrukcji zbiorników paliw rakietowych. Sam materiał nie jest nowy. Tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym istnieje od dziesięcioleci i jest stosowana w przemyśle motoryzacyjnym, lotniczym i cywilnym.
sznaps82 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 16
- Odpowiedz
Komentarze (16)
najlepsze
Co ciekawe, zbiorniki nie mają żadnej izolacji pomimo przechowywania paliwa w kriogenicznej temperaturze. Zbiornik jest jednocześnie obudową i strukturą nośną - arkusze spawanej blachy o grubości 3-4mm.
@hphp123: No nie do końca, inny stop no i "rura to jest rura" co tu ulepszać oprócz materiału... Nie da się jednak ukryć, że "nierdzewnych" rakiet było mało, zazwyczaj budowało się z aluminium a to SpaceX sprawiło że na nowo przemysł zainteresował się nierdzewką.
Jeff kto ;-) też zmienił koncepcję z aluminium na nierdzewkę.
@ostatni_i_sprawiedliwy: To jest tak "oczywiste", że aż trudno znaleźć jakiś rozsądny materiał na ten temat :-) Izolowane był główny zbiornik w promach kosmicznych (ten pomarańczowy), co zresztą doprowadziło do jednej z katastrof - odpadł kawałek pianki i zniszczył skrzydło.
W promach był izolowany ze względu na czas pomiędzy tankowaniem a startem - był bardzo długi więc za dużo paliwa/tlenu
#pdk
https://www.youtube.com/watch?v=dnE1nO6o-do