Monumentalna kładka w Polsce. Sześć podjazdów z zakrętami. Uwierzycie?
Wygląda jak dzieło sztuki - albo senny koszmar. To nowa kładka dla pieszych i rowerzystów, "dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych" nad autostradą A1
mateopoznan z- #
- #
- 274
Komentarze (274)
najlepsze
Prześwit musi być minimum 4,6 m od najwyższego punktu jezdni. Do tego wysokość konstrukcji kładki ok 1 m, teren obok jezdni niższy o 1 m. Różnica poziomów do pokonania to 4,6+1+1 = 6,6 m.
Ze względu na niepełnosprawnych pochylenie kładki nie może być większe jak 8% (8 cm na 1m). Teraz za pomocą prostej matematyki wychodzi długość kładki: 6,6/0,08 = 82,5 m.
Ze względu na bezpieczeństwo
No mogliby stanąć na rękach i ze schodów skorzystać, masz racje, głupi podjazd (-‸ლ)
Można by się jeszcze kłucic gdyby to powstało w ruchliwej części miasta, gdzie masa ludzi przechodzi, a nie przy autostradzie.
@kowalzki: To wytłumacz ORLE jak maja przejechać inaczej na drugą stronę? #!$%@?ć 30 km? #cozadzban
Jako, że zdarza mi się projektować takie rzeczy powiem wam z czego to wynika, a więc:
- W ustawie jest określony maksymalny spadek podjazdu dla niepełnosprawnych, bez zadaszenia to 6%, teraz każdy już może sobie policzyć ile trzeba narobić "kilometrów" pochyli żeby pokonać kilka metrów w pionie.
- Utrzymanie wind kosztuje, często też takie inwestycje są współfinansowane ze środków unijnych, gdzie jest kasa na budowę infrastruktury ale na jej
Tu jest proste, trwale rozwiazanie i bedzie pomagac latami. Mam nadzieje, ze inwestor nie zrazi sie, tego typu tekstami i nadal zamiast wind beda stawiac kladki.
@ETM97200: Nawet na zdjęciach z artykułu widać że nie. Po prostu rozwiązanie jakie tu zastosowano jest dużo tańsze niż Krakowskie.
@ETM97200: Swoje zdanie opieram na zdjęciach z artykułu a w Krakowie na tej estakadzie byłem.