W przeliczeniu na złotówki. Dokładnie ten sam samochód w Europie czy Polsce będzie kosztować najpewniej 180 tys. lekko
Ciekawy przykład: Harley Davidson z USA ma podatek 25% przy sprzedaży w Europie. To część sankcji odwetowych za amerykańskie cła na aluminium czy coś. Do tego cło, VAT, nie wiem co tam jeszcze
Dokładnie ten sam samochód w Europie czy Polsce będzie kosztować najpewniej 180 tys. lekko
@Saeglopur: niekoniecznie, po to tesla buduje pod berlinem żeby ominąć cło. Zapłacisz VAT i to tyle, bo z akcyzy elektyryki są zwolnione. Na razie produkcja w chinach ale później kto wie.
@mietkomietko: A tak serio, to jeszcze nie wiadomo, jak duży będzie ten samochód. Co nie zmienia faktu, że taka "elektryczna Corsa" od Tesli też będzie się sprzedawać.
Trochę smutne. W Polsce po ocleniu i podatkach ta Tesla będzie pewnie kosztować luźno 150k PLN. Czyli wciąż na poziomie niskiego modelu klasy premium. Przy średniej zarobków w Polsce (już nie ważne, że metoda liczenia taka średnia) 60k PLN/r to wciąż nieosiągalne auto dla większości. A w USA? dajmy cenę 100k PLN i średnią na poziomie ($60k) 225k PLN/r, to przeciętny kupujący nawet za bardzo tego w kieszeni nie odczuje. To tak
@Bejro: dodaj jeszcze sieć elektryczną w Polsce w której wychodzi tak, że 100 km w benie wyjdzie taniej aniżeli ładujące w superchagerze. No i czekanie.
Trzeba być niespelna rozumu aby teraz do Polski brać elektryka dostając w zamian 0. Żadnych ulg nic, tylko naplucie w ryj. 225k w leasing to żaden zysk
@Bejro: Tak, tyle że tutaj wszyscy zapominają, że w stanach cena katalogowa jest PRZED naliczeniem podatków, które się różnią w zależności od stanu. Jak sobie te ich sales taxy i inne ich ustrojstwa doliczycie to już tak super to to nie wychodzi. Pamiętajcie też, że u nich dealer zarabia na prowizji, która nie jest uwzględniona w cenie katalogowej (!!!), czyt. cena katalogowa to tyle ile dostaje producent samochodu. Reszta opłat,
@piternet: tylko że zasięg jest zależny od tego jak go użytkujemy. eTron też niby da radę dojechać z Wawki do Krakowa, ale bez klimatyzacji i 80km/h ( ͡°͜ʖ͡°). Więc warto też podać w jaki sposób mierzone te 800km
doliczymy transport , zarobek dealera później opłaty inne - akcyza czy też cło do tego wisienka na ten tort czyli vat 23 % ... a i pewnie zaraz wymyślą jakiś udet na akumulatory i wyjdzie w PL ponad 200 tys
@Mayki73 przecież Tesla 3 która kosztuje 37k USD w Polsce jest sprzedawana po 200. Więc przy koszcie 25k USD to będzie finalnie jakieś 130-140 tysięcy. Czyli tyle co Leaf.
W usa model 3 kosztuje 35k usd. W chinach 40k usd i jest tam jednym z najbardziej popularnych aut elektrycznych, mimo dużej konkurencji aut krajowych. W Polsce 54k usd.
@azbeston: dodaj, ze w calej Europie tyle kosztuje, a nie Polsce. W USA kosztuje 35k usd plus podatek stanowy(srednio 9%) czyli finalna cena blizej 38-39k
@bl33p33r: to była odpowiedź do kolegi @KamilVeb, który twierdzi, że 100 tys. zł kosztuje 3-letni Passat, otóż nie zawsze. 3-letni Passat może kosztować i 60 tys., jak i 240 tys. np. Obecnie konfiguracja VAGów jest zbliżona do procesu, który dotychczas był domeną aut marek premium - można dobrać masę elementów zamiast wybierać z kilku wersji wyposażenia.
@Miecz12: akcyza cło i VAT, oraz transport i jakaś prowizja dla sprowadzającego wiec cena x2. W USA wszystko tańsze bo u nas podatki x5 naliczane pod różnymi nazwami
Tyle ze w USA do tej ceny trzeba, zależnie od stanu doliczyć coś koło 10-20% w podatkach, opłatach (trochę jak u nas, ze maja niby niskie podatki, bo połowa to „fee”) No i dealerzy uwielbiają mieć swoje dodatkowe opłaty xD
Komentarze (253)
najlepsze
POLSKA 200000zł
i tak się to skończy
POLSKA 200000zł
@lubiecie: Obecnie najtańszym samochodem Tesli w Polsce jest Model 3 kosztujący 199900 złotych:
Ciekawy przykład: Harley Davidson z USA ma podatek 25% przy sprzedaży w Europie. To część sankcji odwetowych za amerykańskie cła na aluminium czy coś. Do tego cło, VAT, nie wiem co tam jeszcze
@Saeglopur: niekoniecznie, po to tesla buduje pod berlinem żeby ominąć cło. Zapłacisz VAT i to tyle, bo z akcyzy elektyryki są zwolnione. Na razie produkcja w chinach ale później kto wie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Trzeba być niespelna rozumu aby teraz do Polski brać elektryka dostając w zamian 0. Żadnych ulg nic, tylko naplucie w ryj. 225k w leasing to żaden zysk
@AgLagylak: ładowarki uliczne to już około 2zl za kWh. Czyli drożej niż benzyna/ON