Mam szafę - żądam mieszkania
Ciekawy tekst o parkingach. Co tam dużo gadać - uspołecznienie kosztów motoryzacji indywidualnej na tym przykładzie widać chyba najlepiej... Do poczytania i pomyślenia.
firebwoy z- #
- #
- #
- 177
Ciekawy tekst o parkingach. Co tam dużo gadać - uspołecznienie kosztów motoryzacji indywidualnej na tym przykładzie widać chyba najlepiej... Do poczytania i pomyślenia.
firebwoy z
Komentarze (177)
najlepsze
https://www.miasto2077.pl/w-tokio-nie-kupisz-auta-jak-nie-bedziesz-mial-go-gdzie-parkowac/
U mnie jest parking podziemny i połowa miejsc stoi pusta pod budynkami, ludzie wolą parkować za osiedlem, nieraz zostawiając auto 100m od bramy osiedla.
Drugie osiedle - parkin gposiezmny - w połowie pusty, deweloper wywiesił wielkie billboardy o możliwości wynajęcia lub kupna - auta
Niestety wiekszosc, nawet 10 letniego budownictwa nie ma podziemnych miejsc. Ja serio nie mialbym nic przeciwko dac te (cholera wie ile kosztuje) 20k za miejsce i miec spokoj.
Możemy sobie debatować nad wyższością samochodu nad autobusem,
Więc jeżeli chcemy zmniejszyć ruch samochodowy wśród Polaków to trzeba jednocześnie rozwijać alternatywne metody transportu oraz dosrać samochodom (podatki, opłaty, zakazy wjazdu itp.)
Zresztą, wiesz co jest dalej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mr87: ale tu chodzi o wartość gruntu a nie pojazdów
Miejsca postojowe ogólnodostępne na ulicach nie są by trzymać tam samochód non stop (bo oczywistym jest że się wszyscy nie zmieszczą z takim januszowym podejściem) tylko dla przyjezdnych, gości, do usług itp - postojowe, a nie „moje na zawsze”. Problem zaczyna się w przypadku osiedli budowanych przed 2000
@WOparachAbsurdu: same się nie zbudują, prywatny inwestor nie postawi parkingu tam, gdzie może postawić blok mieszkalny, miasta nie stać, państwo się tym nie zajmuje.
Ludzie nie szanują cudzej własności, więc trzeba to tępić.
@WLADCA_MALP: na jakiej podstawie prawnej? bo większość takich tabliczek spokojnie można zlać.
Komentarz usunięty przez moderatora
Proponuję że utnę wam nogi a w zamian dam sprawny i wygodny wózek inwalidzki.
Sprawa jest prosta, nie musiałbym mieć auta to bym nie miał. Potrzebuje dwóch, drugie dla żony która pracuje w centrum miasta obok, parkingu oczywiście brak. Zbiórkom to kpina. NAJŁATWIEJ jest dopieprzać kierowcom, i tak nie mają wyjścia ani alternatywy.
Mam buty, żądam chodników.
OPie dałeś opis z dupy. Nie o tym jest artykuł, więc w sumie ten Twój opis to manipulacja.
A budowa ścieżek rowerowych to nie uspołecznienie kosztów rowerzystów? Budowa chodników to nie uspołecznienie kosztów pieszych?
W cenie paliwa, które kupują kierowcy jest właśnie zawarty podatek, który w teorii powinien takie rzeczy finansować. A jakie podatki płacą rowerzyści czy piesi? W artykule poruszany jest problem
Miejsca parkingowe przed danym blokiem dzierżawić na drodze licytacji temu kto da więcej. Jeżeli nie będzie chętnych z danego bloku wtedy mogą do licytacji przystępować inni. Zostawić ze 2 wolne miejsca dla kuriera/karetki/taksówki.
To jest proste jak budowa cepa. Kto nie ma gdzie zaparkować samochodu - niech go nie posiada.
Ja mam 6 samochodów ale wszystkie stoją na
Mogę sobie to wyobrazić bez trudu.
Gorzej w centrum miasta. Gdzie masz np. kamienice w gęstej zabudowie + budynki "publiczne"/biznesowe etc. I sama kamienica ma np. 10 mieszkań, a budynek ma szerokość 3 miejsc parkingowych. Zaś z budynku użytkowego chce dotrzeć 50 samochodów.
W pełni zgadzam się z miejscami dla kurierów/taksówek.
Ale też przydało by się zrobić coś z podatkiem od miejsc parkingowych/garaży bo kiedyś był kilka krotnie wyższy niż od mieszkania. Chyba, że to już nie aktualne.
Na tak głupiego tekstu to dawno nie czytałem... Amerykanie bez samochodów nie istnieją i nie ma w USA miasta w którym (poza ścisłym centrum typu Manhattan) da się żyć bez 4 kółek...
Tu masz pierwszy z brzegu przykład już sprzed 7 lat, gdzie w Portland wybudowano most niedostępny dla aut. To się w stanach już dzieje