Znajomy maszynista opowiadał mi przed laty, że nie ma gorszego stresu niż jazda w nocy podczas padającego śniegu. Gdy prowadzi ekspres Warszawa - Kraków, ma 160 na liczniku, to mógłby zamknąć oczy, bo i tak nic nie widać. Najgorzej jest jak pojawiają się światła z przeciwka. Do ostatniej chwili nie ma pewności czy nie jedzie jego torem. Po latach pracy przyzwyczaił się, ale na początku niezłą miał adrenalinę.
@saggitarius_a: ZTCP jadąc lewym torem maszynista zmienia światła na czole lokomotywy aby z daleka można było rozpoznać taką sytuację. W 1:29 Pendolino jedzie lewym torem i ma jedno oczko czerwone.
@faxepl: Do niedawna jednak taki sygnał nie obowiązywał linii kolejowych z dwukierunkową SBL (czyli wszystkich głównych linii, po których jeździ się z dużymi prędkościami). Na pewno było tak jeszcze w momencie katastrofy pod Szczekocinami. Chyba jednak w końcu zmieniły się przepisy w tym aspekcie.
To zadaje się chyba CMK? Zastanawiają mnie te nietypowe izolatory na sieci trakcyjnej, wyglądają jak na 25kV, czyżby zmodernizowana sieć została już przygotowana do konwersji 3kV DC -> 25kV AC ?
@boromeusz: Tak, znaczna część ujęć pochodzi z CMK. Co do tego, czy sieć jest przygotowana na 25 kV AC, to nie mam pojęcia. Możliwe, bo jest to niedawno zmodernizowany odcinek, dopuszczony jako pierwszy w Polsce do 200 km/h.
Komentarze (51)
najlepsze
źródło: comment_1612396326Grf9mj040V4TeOdIBG5BXo.jpg
Pobierzźródło: comment_1612378630LuZvTC1BwLPKqFBu5xpOUq.jpg
PobierzNewag E4DCU.
Sterowanie PWM w kombinacji z tanią kamerą mającym tzw. "rolling shutter" daje taki efekt.
źródło: comment_1612399135y0j9svlaRaticeXOaxZyJK.jpg
Pobierzhttps://streamable.com/r0dv4f
źródło: comment_1612397983JK1GwbgKpdNth44bILgwW1.jpg
Pobierz