Potężny downgrade grafiki w cyberpunk 2077 wraz z nowym patchem
Już chyba można się przyzwyczaić, że nowy patch w wykonaniu CD PROJEKT RED = downgrade graficzny. Tak było przy patchu 1.05 (aczkolwiek na mniejszą skalę) tak samo jest przy patchu 1.1. Po opisie problemów graficznych będzie kilka słów o starych i nowych błędach w rozgrywce, bo co to za patch jak nie dodaje nowych bugów, prawda?
Wszystkie problemy które poniżej opisuję albo nie występowały albo zdarzały się na tyle rzadko, że nie zwracałem na nie uwagi, pomimo przegrania 150h i nagrania wielu filmików z gry podkreślających piękną grafikę. Filmiki pochodzą z wersji na PC, na ustawieniach ultra z włączonym RT ultra. Z góry też przepraszam że tak wiele filmików nie jest zmontowanych w jeden - nie znam się na edycji wideo.
No to jedziemy!
1. Zmieniono zasięg i czas renderowania obiektów w wysokich rozdzielczościach przed wzrokiem gracza - samochód potrafi się renderować 2 sekundy:
(wszystkie trzy samochody w centrum ekranu wolno się renderują, widać to zwłaszcza na tym w środku i tym po prawej)
2. Zmieniono coś w wyświetlaniu dalszych tekstur z drobnymi elementami - coś z anty aliansingiem? Nie jestem ekspertem, ale wygląda to tragicznie i nienaturalne migotanie obiektów w statycznej scenie przyciąga wzrok gracza:
3. Znacznie ograniczono zasięg występowania dodatkowego oświetlenia, tak mocno, że wygląda to jakby ktoś bawił się włącznikiem oświetlenia:
(w pierwszej części chodzi o oświetlenie kobiety w tle, w drugiej o stół bilardowy)
(tu już nie trzeba tłumaczyć na co zwrócić uwagę :) )
4. Zmieniono zasięg renderowania dodatkowych obiektów:
(chodzi o liście magicznie pojawiające się i znikające przed samochodem, poza tym zwracają uwagi pasy dla pieszych, które renderują się z problemami o których pisałem w punkcie 2 - nie nagrywałem więcej filmików z tym bugiem, ale to jest to mocno widoczne w grze.
5.Zmieniono rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego
(chodzi o lampy uliczne, zwłaszczą tą drugą, w oddali)
Podsumowanie tych pogorszeń grafiki w dłuższym filmiku - polecam otwarzanie na prędkośći 0.25:
zachowanie lamp ulicznych i niska rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego
popupy szczegółów na tablicach drogowych nad ulicą, pojawienie się nazwy ulicy w bardzo późnym momencie
po lewej pojawia się znienacka znacznik szybkiej podróży a za chwilę znienacka niebieskie oświetlenie ulicy
stopniowe rozżarzanie się lamp ulicznych przed samochodem, co zwłaszcza ciemnych ulicach wygląda nienaturalnie i jak światło reagujące na ruch
znienacka pojawia się jakiś przedmiot na drodze
Poza tym zrobiono też coś odbiciami RT - chyba zmniejszono ich ilość i zasięg renderowania, przez co podczas jazdy samochodem znienacka pojawiają się całe 'sektory' na ulicy innych odbić a sam RT jest renderowany w wysokiej rozdzielczości tylko w bardzo bliskiej odległości a dalej jest bardzo rozmyty. Niestety ciężko mi to uchwycić na filmiku bo za każdym załadowaniu sejwa gra oblicza na nowo w losowy sposób odbicia RT.
Podsumowując - dla niektórych może to się wydać jakimś czepialstwem, ale w mojej ocenie takie pogorszenie grafiki jest karygodne. Nienaturalne migotanie tekstur, żarzenie się świateł a w końcu pop-upy świateł czy obiektów przed nosem gracza wytrąca z immersji i skupia niepotrzebnie wzrok. Widać to zwłaszcza podczas szybkiej jazdy samochodem - uwielbiałem do tej pory sobie śmigać autkiem czy motocyklem przez miasto, teraz to uczucie jest zakłócane przez artefakty graficzne.
Rozumiem potrzebę dostosowania silnika graficznego pod różne konfigurację i systemy ale nie rozumiem czemu ma to służyć równanie w dół? To po co jest opcja ultra i psycho w ustawieniach, skoro sprzęt ma zapas mocy a silnik gry potrafi wygenerować cuda, co widać było w poprzednich wersjach gry. Czemu jest to zabierane graczom z mocniejszymi konfiguracjami?
***
Bugi:
Czy naprawiono jakikolwiek z bugów trapiących moją grę?
Bug w zadaniu, którego nie mogę skończyć? Nie.
Bug ze niezapamiętywaniem języka przez grę? Nie.
Bug z oślepiającym słońcem podczas widoku z wnętrza pojazdu? Nie.
Ludzie raportują o nowych, nieusuwalnych bugach - telefony od takemury lub fixera i nie można nic zrobić, nie można kontynować gry w żaden sposób .
Panie CD PROJEKT RED wstydź się pan!
Komentarze (665)
najlepsze
( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak można grać w grę, w której tuzin przechodniów znika przy szybkim ruchu kamerą a NPCy respawnują się też totalnie z dupy, i jeszcze ją chwalić? Przecież to całkowicie psuję immersję.
Jakby tknęli takie fundamentalne elementy, to by się połowa gry #!$%@?ła i byłoby patchowanie od nowa wszystkiego.
Warto dodać, że ten mały patch jeszcze kompletnie zbugował misję, w której ma do ciebie zadzwonić Takemura, teraz chyba każdemu na tym etapie gra "wiesza" się na tym połączeniu, które nie ma głosu i nie da się go pozbyć.
Wiara ze wyjdzie multi w najbliższych 2 latach to mrzonka, jak co spodziewam się jakiegoś multi może w 2024
I dobrze. Niech ta mocna średnia gra dogorywa
1. Takie doczytywanie się aut istniało od premiery. Właśnie na gforce now próbowałem to odtworzyć, niestety nie udało mi się. W tym przypadku po prostu chyba wykazałes się nadwrazliwością? Domniemam ze to nie było co pierwsze zauwazyłeś po tym paczu.
2. to jest ZFlickering. Tez nie udało mi się odtworzyć tego problemu. Być moze to tylko kwestia tej jednej tekstury?
3. Udało mi się to odtworzyć, tez w innym miejscu,