Potężny downgrade grafiki w cyberpunk 2077 wraz z nowym patchem
Już chyba można się przyzwyczaić, że nowy patch w wykonaniu CD PROJEKT RED = downgrade graficzny. Tak było przy patchu 1.05 (aczkolwiek na mniejszą skalę) tak samo jest przy patchu 1.1. Po opisie problemów graficznych będzie kilka słów o starych i nowych błędach w rozgrywce, bo co to za patch jak nie dodaje nowych bugów, prawda?
Wszystkie problemy które poniżej opisuję albo nie występowały albo zdarzały się na tyle rzadko, że nie zwracałem na nie uwagi, pomimo przegrania 150h i nagrania wielu filmików z gry podkreślających piękną grafikę. Filmiki pochodzą z wersji na PC, na ustawieniach ultra z włączonym RT ultra. Z góry też przepraszam że tak wiele filmików nie jest zmontowanych w jeden - nie znam się na edycji wideo.
No to jedziemy!
1. Zmieniono zasięg i czas renderowania obiektów w wysokich rozdzielczościach przed wzrokiem gracza - samochód potrafi się renderować 2 sekundy:
(wszystkie trzy samochody w centrum ekranu wolno się renderują, widać to zwłaszcza na tym w środku i tym po prawej)
2. Zmieniono coś w wyświetlaniu dalszych tekstur z drobnymi elementami - coś z anty aliansingiem? Nie jestem ekspertem, ale wygląda to tragicznie i nienaturalne migotanie obiektów w statycznej scenie przyciąga wzrok gracza:
3. Znacznie ograniczono zasięg występowania dodatkowego oświetlenia, tak mocno, że wygląda to jakby ktoś bawił się włącznikiem oświetlenia:
(w pierwszej części chodzi o oświetlenie kobiety w tle, w drugiej o stół bilardowy)
(tu już nie trzeba tłumaczyć na co zwrócić uwagę :) )
4. Zmieniono zasięg renderowania dodatkowych obiektów:
(chodzi o liście magicznie pojawiające się i znikające przed samochodem, poza tym zwracają uwagi pasy dla pieszych, które renderują się z problemami o których pisałem w punkcie 2 - nie nagrywałem więcej filmików z tym bugiem, ale to jest to mocno widoczne w grze.
5.Zmieniono rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego
(chodzi o lampy uliczne, zwłaszczą tą drugą, w oddali)
Podsumowanie tych pogorszeń grafiki w dłuższym filmiku - polecam otwarzanie na prędkośći 0.25:
zachowanie lamp ulicznych i niska rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego
popupy szczegółów na tablicach drogowych nad ulicą, pojawienie się nazwy ulicy w bardzo późnym momencie
po lewej pojawia się znienacka znacznik szybkiej podróży a za chwilę znienacka niebieskie oświetlenie ulicy
stopniowe rozżarzanie się lamp ulicznych przed samochodem, co zwłaszcza ciemnych ulicach wygląda nienaturalnie i jak światło reagujące na ruch
znienacka pojawia się jakiś przedmiot na drodze
Poza tym zrobiono też coś odbiciami RT - chyba zmniejszono ich ilość i zasięg renderowania, przez co podczas jazdy samochodem znienacka pojawiają się całe 'sektory' na ulicy innych odbić a sam RT jest renderowany w wysokiej rozdzielczości tylko w bardzo bliskiej odległości a dalej jest bardzo rozmyty. Niestety ciężko mi to uchwycić na filmiku bo za każdym załadowaniu sejwa gra oblicza na nowo w losowy sposób odbicia RT.
Podsumowując - dla niektórych może to się wydać jakimś czepialstwem, ale w mojej ocenie takie pogorszenie grafiki jest karygodne. Nienaturalne migotanie tekstur, żarzenie się świateł a w końcu pop-upy świateł czy obiektów przed nosem gracza wytrąca z immersji i skupia niepotrzebnie wzrok. Widać to zwłaszcza podczas szybkiej jazdy samochodem - uwielbiałem do tej pory sobie śmigać autkiem czy motocyklem przez miasto, teraz to uczucie jest zakłócane przez artefakty graficzne.
Rozumiem potrzebę dostosowania silnika graficznego pod różne konfigurację i systemy ale nie rozumiem czemu ma to służyć równanie w dół? To po co jest opcja ultra i psycho w ustawieniach, skoro sprzęt ma zapas mocy a silnik gry potrafi wygenerować cuda, co widać było w poprzednich wersjach gry. Czemu jest to zabierane graczom z mocniejszymi konfiguracjami?
***
Bugi:
Czy naprawiono jakikolwiek z bugów trapiących moją grę?
Bug w zadaniu, którego nie mogę skończyć? Nie.
Bug ze niezapamiętywaniem języka przez grę? Nie.
Bug z oślepiającym słońcem podczas widoku z wnętrza pojazdu? Nie.
Ludzie raportują o nowych, nieusuwalnych bugach - telefony od takemury lub fixera i nie można nic zrobić, nie można kontynować gry w żaden sposób .
Panie CD PROJEKT RED wstydź się pan!
Komentarze (665)
najlepsze
Tak samo bylem rozczarowany Anthem ktorego nawet nie kupilem - urzekl mnie swiat i design
@LegoBatmanRules: Najgorsze, że teraz buk jeden wiele, ile będzie trzeba czekać na sfiksowanie tego. W głowie mi się nie mieści, jak firma klasy CDP, może wypuścić takie babole. Wypuścić zbugowaną grę to jedno. Ale wypuścić patcha (po miesiącu), który totalnie blokuje grę... Za coś takiego głowy tam powinny polecieć.
Dodatkowo dzisiaj mamy tyle premier gier + masę dobrych gier z zeszłych lat, że ceny gier topnieją w oczach. Przykładowo taki Watch Dogs Legion czy nowy Assassin's Creed można było dostać w promocjach w sklepach
G---o studio do zaorania.
@wieczny-student: przestrzelili ambicje i marketing :p
ale fallout 76 czy no mans sky pokazaly ze mozna sie odbic
to jeszcze moze byc swietna gra w grudniu, wiedzmin 3 tez mial mase patchy pomiedzy premiera z plotka spawnujaca sie na dachach a edycja gry roku