Potężny downgrade grafiki w cyberpunk 2077 wraz z nowym patchem
Już chyba można się przyzwyczaić, że nowy patch w wykonaniu CD PROJEKT RED = downgrade graficzny. Tak było przy patchu 1.05 (aczkolwiek na mniejszą skalę) tak samo jest przy patchu 1.1. Po opisie problemów graficznych będzie kilka słów o starych i nowych błędach w rozgrywce, bo co to za patch jak nie dodaje nowych bugów, prawda?
Wszystkie problemy które poniżej opisuję albo nie występowały albo zdarzały się na tyle rzadko, że nie zwracałem na nie uwagi, pomimo przegrania 150h i nagrania wielu filmików z gry podkreślających piękną grafikę. Filmiki pochodzą z wersji na PC, na ustawieniach ultra z włączonym RT ultra. Z góry też przepraszam że tak wiele filmików nie jest zmontowanych w jeden - nie znam się na edycji wideo.
No to jedziemy!
1. Zmieniono zasięg i czas renderowania obiektów w wysokich rozdzielczościach przed wzrokiem gracza - samochód potrafi się renderować 2 sekundy:
(wszystkie trzy samochody w centrum ekranu wolno się renderują, widać to zwłaszcza na tym w środku i tym po prawej)
2. Zmieniono coś w wyświetlaniu dalszych tekstur z drobnymi elementami - coś z anty aliansingiem? Nie jestem ekspertem, ale wygląda to tragicznie i nienaturalne migotanie obiektów w statycznej scenie przyciąga wzrok gracza:
3. Znacznie ograniczono zasięg występowania dodatkowego oświetlenia, tak mocno, że wygląda to jakby ktoś bawił się włącznikiem oświetlenia:
(w pierwszej części chodzi o oświetlenie kobiety w tle, w drugiej o stół bilardowy)
(tu już nie trzeba tłumaczyć na co zwrócić uwagę :) )
4. Zmieniono zasięg renderowania dodatkowych obiektów:
(chodzi o liście magicznie pojawiające się i znikające przed samochodem, poza tym zwracają uwagi pasy dla pieszych, które renderują się z problemami o których pisałem w punkcie 2 - nie nagrywałem więcej filmików z tym bugiem, ale to jest to mocno widoczne w grze.
5.Zmieniono rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego
(chodzi o lampy uliczne, zwłaszczą tą drugą, w oddali)
Podsumowanie tych pogorszeń grafiki w dłuższym filmiku - polecam otwarzanie na prędkośći 0.25:
zachowanie lamp ulicznych i niska rozdzielczość oświetlenia wolumetrycznego
popupy szczegółów na tablicach drogowych nad ulicą, pojawienie się nazwy ulicy w bardzo późnym momencie
po lewej pojawia się znienacka znacznik szybkiej podróży a za chwilę znienacka niebieskie oświetlenie ulicy
stopniowe rozżarzanie się lamp ulicznych przed samochodem, co zwłaszcza ciemnych ulicach wygląda nienaturalnie i jak światło reagujące na ruch
znienacka pojawia się jakiś przedmiot na drodze
Poza tym zrobiono też coś odbiciami RT - chyba zmniejszono ich ilość i zasięg renderowania, przez co podczas jazdy samochodem znienacka pojawiają się całe 'sektory' na ulicy innych odbić a sam RT jest renderowany w wysokiej rozdzielczości tylko w bardzo bliskiej odległości a dalej jest bardzo rozmyty. Niestety ciężko mi to uchwycić na filmiku bo za każdym załadowaniu sejwa gra oblicza na nowo w losowy sposób odbicia RT.
Podsumowując - dla niektórych może to się wydać jakimś czepialstwem, ale w mojej ocenie takie pogorszenie grafiki jest karygodne. Nienaturalne migotanie tekstur, żarzenie się świateł a w końcu pop-upy świateł czy obiektów przed nosem gracza wytrąca z immersji i skupia niepotrzebnie wzrok. Widać to zwłaszcza podczas szybkiej jazdy samochodem - uwielbiałem do tej pory sobie śmigać autkiem czy motocyklem przez miasto, teraz to uczucie jest zakłócane przez artefakty graficzne.
Rozumiem potrzebę dostosowania silnika graficznego pod różne konfigurację i systemy ale nie rozumiem czemu ma to służyć równanie w dół? To po co jest opcja ultra i psycho w ustawieniach, skoro sprzęt ma zapas mocy a silnik gry potrafi wygenerować cuda, co widać było w poprzednich wersjach gry. Czemu jest to zabierane graczom z mocniejszymi konfiguracjami?
***
Bugi:
Czy naprawiono jakikolwiek z bugów trapiących moją grę?
Bug w zadaniu, którego nie mogę skończyć? Nie.
Bug ze niezapamiętywaniem języka przez grę? Nie.
Bug z oślepiającym słońcem podczas widoku z wnętrza pojazdu? Nie.
Ludzie raportują o nowych, nieusuwalnych bugach - telefony od takemury lub fixera i nie można nic zrobić, nie można kontynować gry w żaden sposób .
Panie CD PROJEKT RED wstydź się pan!
Komentarze (665)
najlepsze
Ogólnie silnik jest do #!$%@?, Wiesiek mil średni silnik ale ten jego po poprawkach silnik jest #!$%@? fatalny XD
tak sie konczy jak odchodza najlepsi developerzy od wiedzmina bo jakis dyrektorek po polonistyce c zy innym humanie mial inna wizje :D
tak sie konczy teczowienie, parytetowanie zamiast doceniania talentu.
mam nadzieje ze chlopaki od #wiedzmin3 pracuja w dobrych firmach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
upadek #cdprojektred troche szkoda, ale tylko szkoda, wlasciciele z pasją ale jak zwykle przylepili
Komentarz usunięty przez moderatora
Do tego,
@pablo397 z tego co pokazałeś, to zdecydowanie nie czepialstwo. To są rzeczy,
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora