Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko241
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

387

Głosowanie to obywatelski obowiązek!

Pokaż treści 18+

Głosowanie to obywatelski obowiązek!

Do najbliższych wyborów jeszcze trochę, ale ciężko się z tym nie zgodzić (tekstem, nie tytułem).

karolpp
karolpp
karolpp
z
hejter.eu
dodany: 13.01.2011, 18:11:43
  • #
    polityka
  • #
    wybory
  • #
    hejter
  • #
    cycki
  • 93
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (4)

Zrób czystkę polityczną !
dzoker
z wykop.pl
  • 6
Głosuj w konkretnych sprawach, a nie na bandę jełopów (demokracja bezpośrednia)
nyreves
z demokracjabezposrednia.pl
  • 5

Komentarze (93)

najlepsze

Wladyslaw_1927
Wladyslaw_1927
Wladyslaw_1927
13.01.2011, 19:37:08
  • 52
Głosowanie to obywatelskie prawo, nie obowiązek.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

darokrol
darokrol
13.01.2011, 20:08:15
  • 39
@Wladyslaw_1927: no właśnie, każdy ma prawo zdecydować kto go będzie j%$ał w dupę przez następną kadencję
KaznodziejaNowejEry
KaznodziejaNowejEry
14.01.2011, 10:35:20
  • 6
Osobiście polecam przeczytać "Starship Troopers" Heinlena jeżeli chcecie innego spojrzenia na problem czy to jest prawo czy obowiązek.

Polecam szczególnie fragment o wypracowywaniu odpowiedzialnosci jednostki za grupę (to odnośnie polityków.

Ciekawym też jest stwierdzenie iż prawo wyborcze jest zbyt powszechne przez co jest źle wykorzystywane. Ludzie szanowaliby je gdyby musieli na nie zapracować.
kwiatuszki
kwiatuszki
kwiatuszki
13.01.2011, 20:21:22
  • 30
Przypomnę tylko, iż bzdurne hasło "każdy głos się liczy" jest nie tylko sprzeczne z matematyką/logiką, ale również zostało praktycznie podważone w Polsce, w '93 w czasie wyborów parlamentarnych (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_parlamentarne_w_Polsce_w_1993_roku ) - 4764424 (z 13796227 zatem 34.53%) poprawnie oddanych głosów nie było ważnych z powodu wysokiego progu wyborczego - całkowicie bezpodstawnego, z którego nie dość, iż do dzisiaj nikogo nie rozliczono, to jego kwestia nieczęsto jest dzisiaj podnoszona (a jego jedynym rezultatem
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vytah
vytah
13.01.2011, 23:08:22
  • 10
@kwiatuszki: W wyborach parlamentarnych w Rosji w 1995 przy progu 5% próg wyborczy spowodował, że 45% głosów poszło do kosza:

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_legislative_election,_1995

W Holandii, Finlandii i Portugalii nie ma progu wyborczego, a mimo to nie ma u nich w parlamentach sieczki, a jednocześnie partie o niewysokim poparciu mogą reprezentować swoich wyborców. W Portugalii w parlamencie jest tylko 5 partii.

W Macedonii progu nie ma, ale za to jest lekka sieczka (17
Pantokrator
Pantokrator
14.01.2011, 10:42:47
  • 2
@kwiatuszki: moim zdaniem to materiał na osobne znalezisko. Gdybyś to trochę rozwinął, dorzucił parę informacji jak te od vytaha, z wielką chęcią bym wykopał. Trzeba ludzi uświadamiać, jak od wielu lat jesteśmy robieni w konia.

Ciekawe, jak "prodemokratyczna" GW odnosiła się do podniesienia progu? Piała z zachwytu, czy może wtedy jeszcze pracowało tam paru normalnych ludzi?
taki_sobie_programista
taki_sobie_programista
13.01.2011, 18:42:25
  • 30
W koncu cos madrego od paru dni.
  • 20
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ratll
Ratll
14.01.2011, 09:37:39
  • 18
@taki_sobie_programista:

Najsensowaniej będzie poprostu zagłosować na partie z poza aktualnie zakoryconych świnek :)
TehNoLogic
TehNoLogic
14.01.2011, 10:08:30
  • 6
@Scharnvirk: Będziesz głosować na partię, która zakaże prywatnym stacjom emitowania reklam? Z jakiej czerwonej choinki się urwałeś? Czy ktoś cię w ogóle zmusza do oglądania takich programów, bo nie bardzo rozumiem, w czym problem?
M.....e
M.....e
konto usunięte 14.01.2011, 00:19:09
  • 21
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

taq
taq
14.01.2011, 10:19:06
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
M.....e
M.....e
konto usunięte 14.01.2011, 11:30:41
  • 3
@taq: Cóż muszę przyznać, że za młodu takie argumenty jak "rusz dupę..." do mnie przemawiały. Byłem świeżo po liceum i nie przeczytawszy więcej niż parę bryków i trochę fantastyki myślałem, że wiem o świecie wszystko. Na szczęście, po doznaniu głębokiego rozczarowania, nie zatrzymałem się w rozwoju na tym etapie, tak jak większość tzw. "lemingów" (którzy nie chcą wyrobić sobie swoich wyborów - wygodniej im korzystać z medialnych bryków) i postanowiłem
C.....a
C.....a
konto usunięte 14.01.2011, 09:45:53
  • 5
Nie podoba mi się sposób w jaki ten tekst został napisany. "Osoba taka jest zmanipulowanym kawałkiem gówna(...)". No proszę was... Język jakby pisał to jakiś sfrustrowany gimnazjalista. Po tym fragmencie odechciało mi się czytać.

Przejrzałem za to z grubsza inne rzeczy na stronie i widzę, że cała opiera się na takim stylu. Słabo.

PS. Natomiast z przesłaniem tekstu zgadzam się.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

silentpl
silentpl
14.01.2011, 09:59:48
  • 3
Jeśli frekwencja spośród osób uprawnionych (30mln ludzi) wynosi 55% to oznacza iż glosowało 16.5 mln ludzi. Jeśli dana partia otrzymała 31% to oznacza, iż wybrało ich 5.1 mln ludzi.

5.1 mln ludzi, z 38mln to 13% społeczeństwa polski.

Gdy wygrywa jakaś partia, to służy ona TRZYNASTU procentom populacji polski.

Jednocześnie
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

martinez98
martinez98
14.01.2011, 09:12:50
  • 3
trafne, tylko nadal smutne, ze osoba nie zainteresowana raczej nie odejdzie od urny bez oddania glosu. Taka mamy mentalnosc, politycy po pijaku spia w sejmie, jezdza samochodami i nic im sie nie dzieje - nikt nie ma honoru, beda siedziec u koryta. Tak samo wyborcy - nikt nie przyzna sie, ze nie idzie glosowac, bo sie na tym nie zna.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dnky
dnky
dnky
14.01.2011, 00:02:34
  • 3
Zgadzam sie z autorem, co wiecej, uwazam za bzdurne twierdzenie, ze ten kto nie glosowal, nie ma pozniej prawa krytykowac rzadzacych. Przeciez wiele osob decyduje sie nie brac udzialu w wyborach, bo jest zdania, ze zaden z kandydatow nie jest godny oddania glosu na niego.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

paprocyniok
paprocyniok
14.01.2011, 16:00:55
  • 1
@dnky:

To niech sam wystartuje w wyborach skoro nikt mu nie odpowiada! Tylko niech potem nie krytykuje. Jak mu się nic nie chce to na drzewo!
p.....y
p.....y
konto usunięte 14.01.2011, 10:33:28
  • 2
20 lat za późno :(

No ale to taki tekst, który znajdują ludzie zainteresowani polityką. Czyli ci, którym tłumaczyć nie trzeba. Chociaż początkującym pewnie trzeba, bo to dla początkującego (vide ja kilka lat temu) nie było oczywiste.

Teraz potrzeba akcji dywersyjnej, ktoś musi zhackować TVP1 albo TVN żeby to puścić o 20:00 do mas :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

goj95
goj95
goj95
14.01.2011, 10:27:06
  • 2
Polityka jest teatrzykiem , wszystko jest ustawione pod publikę.

Wrzucanie pustego głosu wspomaga finansowo partie polityczne , więcej głosów w urnach ( nawet pustych) sprawia że dostają większe dofinansowanie . Kto dał sie wkręcić w tą zabawę jak naiwne dziecko . Poziom edukacji coraz niższy .
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

maly0911
maly0911
14.01.2011, 11:07:02
  • 1
@goj95: Nie jestem pewien czy dofinansowanie jest proporcjonalne do frekwencji. Jezeli nawet tak jest, to wydaje mi sie, ze oddanie pustego glosu ma jednak sens. Podczas kazdych wyborow zbierane sa roznego rodzaju dane statystyczne, z ktorych mozna dowiedziec sie na przyklad, jaki procent glosujacych stanowili ludzie z wyzszym wyksztalceniem. Jezeli procent ten bedzie wystarczajaco wysoki, to partie polityczne zwroca wieksza uwage na te grupe wyborcza i beda sie staraly bardziej
H.....o
H.....o
konto usunięte 14.01.2011, 16:42:34
  • 0
@maly0911: Żeby rząd był w stanie dogodzić w jakikolwiek sposób ludziom wykształconym, musiałby przede wszystkim składać się z tych ludzi.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Pamiętacie policjantkę zatrzymaną po imprezie w klubie?
Pamiętacie policjantkę zatrzymaną po imprezie w klubie?
3373
Rodzina Majtczaka opłaciła ucieczkę do Dubaju? Śledztwo zamknięte
Rodzina Majtczaka opłaciła ucieczkę do Dubaju? Śledztwo zamknięte
2445
Policyjny agresor atakuje spokojnego kierowcę podczas kontroli drogowej. A ten w
Policyjny agresor atakuje spokojnego kierowcę podczas kontroli drogowej. A ten w
2452
Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec.
Migracja pracownicza po polsku: Nie żądaj podwyżki, bo zastąpi Cię cudzoziemiec.
1931
Zachowanie sędziego zdumiewa. Obok nie da się mieszkać.
Zachowanie sędziego zdumiewa. Obok nie da się mieszkać.
1918
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polska
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #neuropa
  • #usa
  • #konfederacja
  • #debata
  • #trump
  • #bekazkonfederacji
  • #pis
  • #kanalzero
  • #wydarzenia
  • #gospodarka
  • #ciekawostki
  • #partiarosyjska

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia