W Afryce nowe auto z salonu jest nadal tańsze niż 2-3letnia używka "tego samego modelu" w Europie. Skądś ta różnica się przecież bierze ( ͡°͜ʖ͡°) Troszkę na poduszkach, troszkę na kurtynach, troszkę na gorszej blasze, wywali się radar ratujący pieszych, system do utrzymywania kierunku jazdy, system do przeciwdziałania kolizji z przodu i cyk, ten sam nowy pickup kosztujący w Europie 60k€ jest dostępny w Afryce za
Chyba zapomniałeś o postępie w kwestii bezpieczeństwa...
@michal42: to fakt, masz rację, ale co za dużo to niezdrowo.
Sąsiad ma samochód z systemem antykolizyjnym i już mu auto 2 razy zahamowało samo, bo komputerowi się coś ujaiło że ma przed sobą przeszkodę. Raz zakończyło się na zaskoczeniu, drugim razem sąsiad przypier...lił w krawężnik.
Mam wrażenie że zamiast wymyślać nowe ekonomiczne silniki, albo silniki na inne paliwo to producenci dokładają kolejne zabawki
Spoko jeszcze kilka lat i będą dobre. Tak samo było z Kia i #!$%@? na początku wstyd i zażenowanie. A my jakieś auto produkujemy ? Aa no tak zapomniałem ( ͡°͜ʖ͡°) się kurde nie opłaca.
@Inixi: Nie wszędzie są normy bezpieczeństwa europejskie, w biednych krajach nie stać na bezpieczeństwo, a auto musi być jak najtańsze. Kosztem nawet bezpieczeństwa biernego. Moim zdanie najlepiej pokazuje to Renault Kwid przeznaczony na rynek Indyjski.
O ile europejskie, amerykańskie i japońskie marki radzą sobie zazwyczaj dobrze lub bardzo dobrze, o tyle chińskie pozostawiają często wiele do życzenia
To wychodzi że japońskie marki też sobie nie radzą z kwestiami bezpieczeństwa? Czy może jednak wychodzi że na afrykański rynek każdy pcha jakikolwiek syf byle było taniej, bo ludzie tam nie zwracają za bardzo uwagi
@Przemek1990: To raczej nie jest kwestia tego że nie potrzebują, bo śmiertelność na drogach w Afryce ogółem jest bardzo wysoka, prawie 3x wyższa niż w Europie LINK. To po prostu kwestia tego że ich nie stać na drogie auta, więc producenci walczą ceną oszczędzając na wszystkim na czym się da, również na bezpieczeństwie. W Europie jeżeli się rozjedzie fama że jakieś auto ma 1 albo 0 gwiazdek euro ncap to
Dlaczego? Niech wejdą do Europy z lepszymi tańszymi samochodami, to może europejskie koncerny zmniejszą swoje ceny. Najmniejsze samochody są już po 60-70 tys.
Masakra jakaś.
@jodlasty: Nie wejda bo nie spelniaja norm i pewnie predko nie beda. Tata mialo byc takim super tanim autem a pozniej jak sie okazalo po dostosowaniu do europejskich norm to juz tak tanio nie bylo.
@Przemek1990: uwierz mi że Polska nie była by tu wyjątkiem, na zachodzie też by szły jak ciepłe bułeczki. Prosty przykład: mam dwa auta, jednym jeżdżę do pracy 4-5 km miastem,po co mi dwa drogie auta, po wuj mi te wszystkie systemy w mieście xd
Komentarze (161)
najlepsze
Skądś ta różnica się przecież bierze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Troszkę na poduszkach, troszkę na kurtynach, troszkę na gorszej blasze, wywali się radar ratujący pieszych, system do utrzymywania kierunku jazdy, system do przeciwdziałania kolizji z przodu i cyk, ten sam nowy pickup kosztujący w Europie 60k€ jest dostępny w Afryce za
@michal42: to fakt, masz rację, ale co za dużo to niezdrowo.
Sąsiad ma samochód z systemem antykolizyjnym i już mu auto 2 razy zahamowało samo, bo komputerowi się coś ujaiło że ma przed sobą przeszkodę. Raz zakończyło się na zaskoczeniu, drugim razem sąsiad przypier...lił w krawężnik.
Mam wrażenie że zamiast wymyślać nowe ekonomiczne silniki, albo silniki na inne paliwo to producenci dokładają kolejne zabawki
No wiadomo, tu niżej widać jak sobie świetnie poradził Nissan robiony na rynek afrykański: https://www.motor1.com/news/399262/nissan-np300-navara-crash-test/
To wychodzi że japońskie marki też sobie nie radzą z kwestiami bezpieczeństwa? Czy może jednak wychodzi że na afrykański rynek każdy pcha jakikolwiek syf byle było taniej, bo ludzie tam nie zwracają za bardzo uwagi
I oby pozostali na tym etapie na zawsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jodlasty: Nie wejda bo nie spelniaja norm i pewnie predko nie beda. Tata mialo byc takim super tanim autem a pozniej jak sie okazalo po dostosowaniu do europejskich norm to juz tak tanio nie bylo.