Miękka hybryda, czyli ile musisz dopłacić, żeby... NIC nie oszczędzić
![Miękka hybryda, czyli ile musisz dopłacić, żeby... NIC nie oszczędzić](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1606728054dz825JjlrNm3GaQYzFlbSi,w300h194.jpg)
Układy mild hybrid coraz częściej pojawiają się w nowych samochodach i coraz częściej oferowane są standardowo. Więc nawet jeśli ich faktyczny wpływ na zużycie paliwa jest znikomy, to nic nie szkodzi, ponieważ i tak dostajemy je w cenie, prawda? Otóż wręcz przeciwnie.
![motocaina](https://wykop.pl/cdn/c3397992/motocaina_W9nguEMwFb,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 258
Komentarze (258)
najlepsze
@Mars775: bardziej chodzi o to, że dla człowieka żyjącego w mieście bardziej istotne jest to co wydostaje się z rury wydechowej samochodu niż to, co jest uwalniane do atmosfery (i to po przefiltrowaniu) tysiące kilometrów dalej
Więc jeśli producent przekroczy w aucie emisje co2 o np. 30g/km i sprzeda tych aut 10000 to zapłaci
95(€) x 30(g) x 10000 (sztuk) = 28 500 000 euro kary. A że w przyrodzie nic nie ginie to podatki i kary przerzucane są na
Jednak mild hybrid ma inną zaletę. Usprawnia technologię start/stop.
Mogła by w końcu skończyć się moda na clickbaitowe tytuły.
moje turbo benzyna kombi w określonych scenariuszach nie ma szns z lexusem, który ma 10s do setki :D
przyspieszenie: 0-30 lex odjeżdża szybszym autom więc zbieranie się ze skrzyżowania na plus
bez wysyiłku ze skrzyżowania odstawia ruch miejski o kilka długości auta o ile
Jedne co autor ma na potwierdzenie swojej teorii to:
Czyli argument z dupy wzięty, to tak jakby powiedzieć ze jak się nie jeździ oszczędnie lub z
@Dieselmann: Dobra chcesz fakty ? Proszę bardzo dane techniczne dotyczące spalania i emisji CO2. Auto z hybryda miękką i bez ten sam model ten sam producent.
Oszczędność zmierzona to do 0-4 l a często żadna. Weź zobacz jakie spalanie ma Mazda w miękkiej hybrydzie i bez. Jest dokładnie to samo spalanie i emisja
Troche to do mnie nie przemawia. Gdyby tak bylo prius w miescie nie mialby sensu bo by sie nie oplacal.
Ten artykuł pisał jakiś idiota po zawodówce? Obniżenie spalania o 0,4l w nowych autach, które już palą bardzo mało, typu 4-5l w przypadku miejskich aut, to jest 10%, czyli w moim przypadku koło 1000zł rocznie ¯\_(ツ)_/¯
@turbonerd: Robisz 50 tys km rocznie po mieście miejskim autem ? No to po 300 tys km na mieście zwróci ci się dopłata do miękkiej hybrydy. A gdzie tu mówić o oszczędności ? Serio jedno auto miejskie tak długo trzymasz od nowości
Zdecydowana wiekszosc ludzi mieszka w blokach,gdzie trudno o jakiekolwiek miejsce postojowe,a co dopiero o miejsce gdzie mozna ladowac cala noc samochod.
Na razie elektryki to sa fajne w Kaliforni,gdzie sa prawie sami bogaci ludzie,a nie na masowa skale.
Jezeli bedzie mozliwosc naladowania akumulatora na czyms w rodzaju stacji benzynowej i bedzie to trwalo kilku chwil-super.
Inna sprawa czy siec bedzie w stanie obslugiwac tysiace aut
Mowimy o aucie osobowym o uzytku nawet prywatnym.
Na razie jest to fajny,modny gadzet.