@m_ney: To właśnie Ci pracownicy na stawkach godzinowych wykonują pracę w "swoim" tempie. Wykonawca ma to wliczone w cenę dlatego budowa 1 km autostrady w Polsce kosztuje o 1,5 miliona euro więcej niż w Niemczech. 1,5 miliona euro na KAŻDYM kilometrze, a przecież koszty pracy w Polsce są dużo niższe.
@eldarel: pojecia nie masz o czym piszesz, wyplaty dla pracownikow to jest maly procent kosztow ogolnych, koszty maszyn, materialow, zaplecza sa o wiele wieksze. I nie jest tak ze pracownik se robi bo robi tylko sa normy do wyrobienia a jak ktos nie wyrabia to sie go pozbywa
Wygląda ciekawe. Czy w miejscach gdzie zebrali starą podbudowę a nie ma tej gotowej nawierzchni nad tunelem to czy zrobienie podbudowy i asfaltu w 2 dni bez ułożenia się ziemi pod spodem nie będzie skutkować fałdami w przyszłości?
Generalnie jest to metoda nasuwania poprzecznego -- nie jest to znowu nic takiego nadzwyczajnego. Stosuje się ją 'często' w przypadku wykonywania obiektów kolejowych w istniejących już nasypach. Wtedy zależy nam na jak najkrótszym zamknięciu torowym. Oczywiście ta konstrukcja, która jest nasuwana nie powstaje z powietrza i całkowity czas realizacji jest znacznie dłuższy.
Komentarze (119)
najlepsze
@Capital__D: obecnie nie czeka się, aż się ziemia ułoży, tylko "układa" się ją mechanicznie, zagęszczając warstwami przy pomocy takiego oto cuda:
Stosuje się ją 'często' w przypadku wykonywania obiektów kolejowych w istniejących już nasypach. Wtedy zależy nam na jak najkrótszym zamknięciu torowym. Oczywiście ta konstrukcja, która jest nasuwana nie powstaje z powietrza i całkowity czas realizacji jest znacznie dłuższy.
I raczej nazwałbym ten obiekt wiaduktem :)