@arct2: pchałem lapy niemal wszędzie. Pospawalem z 20 metrów poszycia, spawalem łoża pod zbiorniki, zbiorniki, montowałem tory kablowe, płaskowniki na kable, budowałem podstawy pod maszyny które potem montowałem, spawalem sekcje, montowałem rury a z racji mikrych rozmiarów robiłem mnóstwo poprawek w koferdamach i innych trudnodostepnych miejscach.
Nie jest to dobry czas dla linii żeglugowych. Większość sprzedaje statki(czasem na złom), było już bankructwo. Carnival z USA pokasował rejsy do kwietnia przyszłego roku.
Swoją drogą - nie rozumiem fenomenu wycieczkowców, w sensie jak wygląda taka podróż? Po prostu się śpi i... płynie? Czy co? Ani popływać, ani pozwiedzać coś, ani pochodzić, tylko ocean, ocean i ocean
@iErdo: Przekraczanie oceanu to nudny rejs i może 1% statków to robi. Przykładowy program rejsu wygląda tak, na każdym postoju jest do wyboru co najmniej kilka wycieczek czy innych atrakcji jak skoki spadochronowe, loty helikopterem itd.
Na pokładzie masz wszystko czego dusza zapragnie od teatru po salon masażu czy spa. Nie mówiąc już o sklepach i kasynach. I morze alkoholu i żarcia w kilku/kilkunastu restauracjach na pokładzie.
@syn_admina: oczywiście, chociaż przy 40C to jest już 10 barów, czyli 10kg/cm^2. Patrząc na wielkość tych zbiorników zastanawiam się która drogą poszli.
Bo to znowu nie jest też jakiś wielki problem żeby LPG schłodzić na tyle żeby się skroplił w ciśnieniu atmosferycznym.
Zbiornikowce LPG wożą skroplone poprzez ochłodzenie.
Takie rozwiązanie wydaje się również bezpieczniejsze.
@LeGgo: meble są w większości produkowane w de na zamówienie. Armator zamawia 500 kompletów do 500 takich samych kajut, potem wjeżdżają Polacy ze szczecińskiej firmy UniMebel i je składają.
@LeGgo: no firmy meblarskie dla statków pasażerskich. Mamy takie także w Polsce. My produkujemy na te statki urządzenia cumownicze od wielu lat na przykład.
Zastanawiam się jak wygląda rozwiązanie problemu pasowania tak wielkich, powstających zupełnie oddzielnie elementów. Tam muszą występować jakieś (pewnie znaczne, sięgające centymetrów) niedokładności pomiędzy sekcjami. Korygują je? Maskują jakoś? Pal licho, że się ściany nie zgrają - spawami to zrównają, ale co np. z otworami na jakieś trzpienie?
@Bartholomew: nic nie jest maskowane, wszystko jest poprawiane. Stal to bardzo wdzięczny materiał. Można go uciąć, napawać nagiąć i wyprostować. Sekcje zawsze wjeżdżają nam krzywe. W ruch idą kliny, mloty i pompy.
Zawsze się zastanawiam (z racji zawodu), ile w takiej budowie problemów typu "coś nie pasuje, coś zapomniano zamontować i trzeba było wycinać, itd. Nigdy nic nie przebiega tak "gładko" jak na filmiku.
Ciekaw jestem jak taki statek wyglada podczas sztormu. Pewnie nigdy nie wpłynie w taka pogodę bo jest prowadzony jak samolot ale tak z ciekawości to czy dał by radę zjeżdżać po 30m falach ?
Komentarze (117)
najlepsze
Stepki nie stawiał Morawiecki. Proste. Państwowe a prywatne.
https://www.money.pl/gospodarka/stepka-pod-prom-stoi-od-2017-r-stocznia-istnieje-tylko-teoretycznie-6353635877484161a.html
A na pewno nie budują statków w 16 miesięcy bo to niemożliwe. Polacy wybudowali jedną korwetę w 20 lat i szybciej się po prostu nie da!
Carnival z USA pokasował rejsy do kwietnia przyszłego roku.
Stocznie złomowe mają zajecie.
Przykładowy program rejsu wygląda tak, na każdym postoju jest do wyboru co najmniej kilka wycieczek czy innych atrakcji jak skoki spadochronowe, loty helikopterem itd.
Na pokładzie masz wszystko czego dusza zapragnie od teatru po salon masażu czy spa. Nie mówiąc już o sklepach i kasynach. I morze alkoholu i żarcia w kilku/kilkunastu restauracjach na pokładzie.
@syn_admina: oczywiście, chociaż przy 40C to jest już 10 barów, czyli 10kg/cm^2.
Patrząc na wielkość tych zbiorników zastanawiam się która drogą poszli.
Bo to znowu nie jest też jakiś wielki problem żeby LPG schłodzić na tyle żeby się skroplił w ciśnieniu atmosferycznym.
Zbiornikowce LPG wożą skroplone poprzez ochłodzenie.
Takie rozwiązanie wydaje się również bezpieczniejsze.
mordo, 10 bar to masz w kompresorze. 12-14 to opona tira podczas jazdy
@kamil-lechkun: Dobre ;)
https://www.instagram.com/p/CFaI9tvAyOW/
I potem 3:25 jak go dźwig znów ustawia na wodzie. Jakie to wszystko proste ;)