Dlaczego czas zmienić Kodeks drogowy? Przepisy, które nie mają sensu
Polskie przepisy drogowe należą do wyjątkowo trudnych, nieraz zaskakujących, są często ze sobą sprzeczne albo wymagają zawiłych interpretacji. Nie nadążają za zmieniającą się rzeczywistością – a to tylko niektóre przyczyny tego, że są powszechnie ignorowane i nieszanowane. A czy jest coś,...
jacek-derek z- #
- #
- #
- #
- 10
- Odpowiedz
Komentarze (10)
najlepsze
Pierwsze zdania i od razu jedna uwaga. Za tak dużą ilość nie odpowiada kodeks drogowy a Rozporządzenie Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych. To ono każe stosować trzy znaki do odwołania pierwszeństwa przed skrzyżowaniem. To dzięki niemu na analogicznym skrzyżowaniu w Polsce jest 20-30 znaków a na zachodzie 2-4.
Dlatego
O to dokładnie - infrastruktura. To jest podstawowy problem projektowania dróg w Polsce. Policja nigdy niestety w statystykach nie ujmuje tego typu problemów.
Jak znak stoi po lewej stronie, to jest odwrócony do mnie tyłem i logiczne, że dotyczy jedynie jadących z naprzeciwka.
Ano nigdzie. Dziecko poniżej 10 roku życia nie ma prawa wyjechać rowerem na jezdnię. A droga dla rowerów to niezaprzeczalnie jezdnia. To że rodzic ma fantazję pojeździć z dzieckiem po drogach publicznych, to nie znaczy że prawo na to zezwala.