Przekop Mierzei Wiślanej – sól w rosyjskim oku | Forum Polskiej Gospodarki
Problem Polski polega dziś na tym, że aby dopłynąć do portu w Elblągu, który kiedyś odgrywał istotną rolę w transporcie wodnym północnej części kraju, niezbędne jest przepłynięcie przez wody należące do Rosji, czyli przez cieśninę Piławską. Sama Rosja już od lat dziewięćdziesiątych...
nobrainer z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 385
Komentarze (385)
najlepsze
Słowo klucz: kiedyś.
W praktyce będzie to tak w czasach Związku Hanzeatyckiego (XIV - XV wiek). XD
Nigdy zlokalizowany na małej rzecze i oddalony od Gdyni o godzinę jazdy Elbląg na którego wejściu stoi most pontonowy nie będzie istotnym portem morskim, a pieniądze które wywalono w błoto na budowę przekopu leczącego kompleksy części Polaków z powodzeniem mogłyby być wydane na projekty infrastrukturalne związane z pozostałymi portami morskimi w Polsce których mamy oprócz Elbląga trzydzieści jeden.
Niby kiedy?Za króla Zygmunta Augusta?
a) Gdańsk był podczas spięcia z królem RONu
b) Gdańsk był blokowany przez Królestwo Prus
Oczywiście mówię tutaj o okresie kiedy Elbląg>Gdańsk. Tak normalnie w przeciągu tych 700 lat był normalnie użytkowanym portem, przez większość czasu drugim portem I RP.
Kurła kiedyś to było. A tak naprawdę to nie jest problem, bo po przekopie nikt nowy do portu w Elblągu nie przypłynie. Trzeba zaczerpnąć trochę geografii i zobaczyć, że obok Polski jest nie tylko Obwód Kaliningradzki, ale też Niemcy, gdzie
@jozef-ziutek-nowak: dla minusujących -
Instytut Gospodarki Rolnej (IGR) to pierwszy w Polsce niezależny Think Tank o profilu rolniczym. Jako organizacja pozarządowa na bieżąco monitoruje oraz analizuje prace prawodawcze z zakresu gospodarki rolnej, informując o swoich działaniach opinię publiczną, polityków, urzędników oraz środowiska naukowe.
Forum Polskiej Gospodarki ul. Srebrna 16 lok. 16 00-810 Warszawa e-mail: redakcja@forumpolskiejgospodarki.pl
telefon: +(48) 788 308 608
Nie bądź idiotą i marionetką. No chyba że ci za to płaca.
A Instytutu Gospodarki Rolnej to już w ogóle pominę. Najlepsza jest opinia na google.
"Instytut" a raczej zwykła fundacja której ambicje objawiają się
Dla porównania średnia głębokośc zalewu szczecińskiego to 3,8m, głębokość toru wodnego do Szczecina to 10,5 m.
Przypomnę ci tylko jak żyzne są Żuławy które były tym samym.
Budowa czegoś co nie przyniesie korzyści ekonomicznych jest idiotyzmem, nie istnieje żaden dowód że ten port ma jakikolwiek sens. Obok masz Gdańsk i Gdynie, nie jesteśmy w sytuacji z 1920 że trzeba budować drugą Gdynię.
Ale Poland stronk liczy się mocno u wyborców PIS, można
Podobnie było z gazoportem, z którego kręcono bekę, przedstawiając roczne zapotrzebowanie Polski na gaz i udowadniając, że nijak on nas nie uzależni od Rosji, tylko niepotrzebnie wywalimy pieniądze.
Ale jak rząd Tuska ten gazoport dokończył, to nagle się okazało że jest
@xniorvox: Na pewno niektórzy atakują przekop z powodów ideologicznych (tak samo jak niektórzy z tych powodów go popierają), ale:
1) dla autora argumentem za tym, że inwestycję trzeba kontynuować jest to, że jest z nią związanych mnóstwo mitów (!). Nie jest to jedyny absurdalny argument, który pada w tym tekście.
2) autor pisze, że jest to jednoznacznie opłacalna inwestycja, ale nigdzie tego
Jak nie łykasz propagandy, że wcale ruskich dupsko nie piecze, to nie jesteś Polakiem.
Tuż obok mamy dwa wielkie porty (Gdańsk i Gdynia).
Dla unaocznienia skali zdolności przeładunkowe portów:
Gdańsk - 60mln ton
Gdynia - 40mln ton
Elbląg - 1mln ton
To jest 1% zdolności przeładunkowych portów.
Znacznie mniejszym kosztem niż udrażnianie portu w Elblągu, można zwiększyć moc przeładunkową portów trójmiejskich (choćby dlatego że nie trzeba do nich nic przekopywać).
Do tego dochodzą tematy rozmiarów obsługiwanych
ma być WIELKA, POTĘŻNA, CENTRALNA, NARODOWA + reszta haseł używana przez komunistów, których polakom tak bardzo brakuje
A 30 portów morskich (poza Trójmiastem i Świnoujsciem-Szczecinem) jakie posiadacie dalej będzie niewykorzystane *
O to Putinowi chodziło. Temu tak "protestował", żebyście się na pewno wykosztowali. Zna waszą mentalność: zastaw się, a postaw się + na złość sobie uszy odmrożę.
* Dla przykładu pusty port w Kołobrzegu (kutry po zaoranej branży wędkowania dorsza są