Niemcy zwiekszaja udział żeglugi śròdlądowej ze wzgledu na CO2
U nas kwestionuje sie przekop mierzei wiślanej, a „eksperci” porownuja transport rzeczny do „dylizansow”
Gniewek89 z- #
- #
- #
- #
- #
- 162
- Odpowiedz
U nas kwestionuje sie przekop mierzei wiślanej, a „eksperci” porownuja transport rzeczny do „dylizansow”
Gniewek89 z
Komentarze (162)
najlepsze
Wykop z tezą. Przekop jest po prostu słomianą inwestycją nie mającą sensu ekonomicznego. Pis planuje przekop bez żadnego planu co potem. Żegluga śródlądowa jak sama nazwa mówi dotyczy przede wszystkim rzek wewnątrz lądu, które muszą tworzyć spójny system połączonych punktów.
Poza tym transport rzeczny ma istotne wady. Trzeba utrzymywać zdublowane systemy czyli mieć i kolei i transport rzeczny. Rzeki są wolniejsze, nie docierają wszędzie, w warunkach polskich trzeba by skaskadyzować Wisłę kompletnie ją niszcząc. Kto wie jak taki system zachowa się w czasie wezbrań?
@Kolsky: ktoś gdzieś na świecie już na pewno zrobił coś podobnego – i wie.
@altnume22: A może Men oraz Łabę zamiast tego, co? I jak ci porównanie wyszło?
@AlwaysAbroad: Jest połączenie, możesz pływać turystyczną łódką, tylko musisz mieć małe zanurzenie :) A dla większych jednostek Kraków ma być do morza podączony Kanałem Śląskim i Odrą (lub Dunajem) a nie Wisłą.
http://zeglugawislana.pl/trasy/wisla-odcinek-srodkowo-gorny-sandomierz-warszawa.html
"Trochę" inna skala rzeki.
@Zasjeleniebedaryczec: tylko tak, żeby trzymać się porównania, ten przekop to jest mniej więcej tak, jakbyś mając eleganckie wejście do domu, wraz z nowoczesną bramą wjazdową, niemniej eleganckie wejście tarasowe, spinał się jeszcze, by za wszelką cenę i kosztem wielkiej kasy, której tak za bardzo nie masz, dorobić jeszcze podjazd i bramę wjazdową do drzwi gospodarczych, które są wąskie, mało użyteczne i tak