Zwężona główna arteria Gdańska do 2 z 3 pasów dla rowerzystów i pieszych
![Zwężona główna arteria Gdańska do 2 z 3 pasów dla rowerzystów i pieszych](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1591684683OflK6mvkVs23SG1oR7illk,w300h194.jpg)
W ramach ograniczenia ruchu samochodowego XD Już od 11.06 w ramach odzyskania ziemii utraconej pieszym i rowerzystom. Testy potrwają całe wakacje. Miejscy aktywiści, ha tfu na was.
![Wuch](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Wuch_wcd8vPHogl,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- 205
Komentarze (205)
najlepsze
Może czas zredefiniować myśl urbanistyczną w polskich miastach.
źródło: comment_1591728457w6aH7hjUOE3cPyedWIHELW.jpg
Pobierz?? XD Denver populacja: 619 968:
https://www.google.com/maps/@39.6807354,-104.9357748,3a,75y,304.78h,91.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf4nLRRf9B0weFoFN14aJ8Q!2e0!7i16384!8i8192
Gdańsk, poplacja 582 378.
chodzi o to że rozbudowywanie infrastruktury samochodowej w żadnym z amerykańskich miast nie spowodowało likwidacji korków.
@Wuch: tak ludzie nie kupują domku 30km od centrum tylko mieszkają w centrum i korzystają z rowerów i komunikacji miejskiej. Suburbanizacja to poważny problem.
Najwięcej na infrastrukturę miast narzekają ci którzy nawet podatków w danym mieście nie odprowadzają tylko w jakiejś podmiejskiej wiosce.
Przecież jest tam ścieżka rowerowa...
Zamiast zwiększać przepustowość, to ją zmniejszają - ich do reszty już...
źródło: comment_1591688982FGfCGRIKOAKALZAGucNBIX.jpg
PobierzNo, ale to pewnie takie ddr to przejaw faszyzmu xD
@eMWu12: tam jest wiecznie #!$%@? mimo 3 pasów, nie mam pojecia kto to wymyslil
Zanim się odezwie jakiś ignorant chcący się ośmieszyć twierdzeniem, jakoby drogi samorządowe były utrzymywane tylko z podatków płaconych przez kierowców, radzę się zapoznać ze źródłami finansowania tych dróg.
Miasto prowadzi ciekawą politykę dotyczącą ruchu rowerowego, z jednej strony mówi "zachęcamy", a z drugiej praktycznie nie ma możliwości przewozu roweru autobusem, masa ludzi z Osowej, Chwaszczyna i okolic jeździłaby do Oliwy na rowerze, jednak na drodze powrotnej jest 160 metrów podjazdu i spora część tych ludzi nie jest w stanie podjechać pod takie wzniesienie po szutrowej
Szczerze to przez urbanistykę Gdańska ochłódł mój stosunek do wolnego rynku. Wynajem krótkoterminowy oraz spekulacje zwiększyły ceny lokali w centralnych dzielnicach, wypychając młodych- w wieku produkcyjnym- pod obwodnicę oraz za nią. Tworzy to presję na rozlewanie się miasta- nawet gdyby ZTM działał sprawnie to nie ma szans na dobry zbiorkom. Deweloperzy de facto prywatyzują zyski i uspołeczniają straty- to miasto musi płacić za infrastrukturę drogową, jednocześnie nie potrafi ono zapewnić
1. Autobus 122 - 8 minut pieszo na przystanek + 19 minut jazdy + 20 minut dojścia do pracy = 47 minut. W teorii, w praktyce jedzie dłużej o 5-10 minut. Dodatkowo mam do wyboru czekać jeszcze 36 minut (wg. rozkładu) na rozpoczęcie pracy lub spóźnienie się prawie 50 minut. Z powrotem dużo gorzej.
2. SKM - 6 minut