Cześć Mirki i Mirabelki
Opiszę was sytuację z MediaExpert która od 2 miesięcy się ciągnie bez rezultatu a jest dość ważna bo chodzi o lodówkę bez której jest ciężko.
30.05.2019 zamówiliśmy lodówkę Beko. Działała sobie beztrosko aż do 26.03.2020 kiedy przestała chłodzić (po wyłączeniu z proądu i podłączeniu chłodziła przez jakieś 2h a potem koniec). Złożyliśmy rękojmię wMediaExpert (wcześniej do Beko ale nie kwapali się żeby przyjechać)
Przyjechał Pan technik, obejrzał i powiedział, że naprawa będzie trwać długo z powodu potrzeby sprowadzenia części z zagranicy. Uprzejmie poprosiliśmy sklep o wymianę (powołojuąc się za wyjątkową niedogodność ze względu na małe dziecko) ale odrzucili prośbę (ich sprawa nie nalegaliśmy):
Po 32 dniach (w regulaminie Beko był termin 30 dni na naprawę i to też zapewniał MediaExpert) zjawił się technik z nową częścią, wymienił i reklamacja została zamknięta (screen poniżej). Po odczekaniu kilku godzin lodówka przestała chłodzić (dokładnie tak jak przed reklamacją). Wysłaliśmy wiadomość z żądaniem zwrotu pieniędzy ale otrzymaliśmy odpowiedz jak poniżej.
Po tym otworzyliśmy od razu nową rękojmie z żądaniem zwrotu pieniędzy
Dostaliśmy standardową prośbę o zdjęcie tabliczki znamionowej które od razu wysłaliśmy.
Po kilku tygodniach zadzwoniliśmy zapytać jak wygląda reklamacja. Powiedzieli, że nie otrzymali zdjęcia tabliczki znamionowej (wysłanej w poprzedniej wiadomości) i poprosili o ponowne wysłanie
Odpowiedzieliśmy screen-shotem z poprzedniej wiadomości (na którym widać datę wysłania):
Po wysłaniu zadzwoniliśmy i potwierdziliśmy, że tym razem to otrzymali.
Od wysłania tego emaila dzwoniliśmy kilka razy zapytać jak wygląda sytuacja ale nie było żadnej odpowiedzi (próbowaliśmy też przez email ale też bez odpowiedzi). Wkońcu po konsultacji z miejskim rzecznikiem praw konsumenta wysłaliśmy wezwanie do zapłaty:
Po tym dzwoniliśmy kilku krotnie i zawsze dostawaliśmy odpowiedz, że jest wysłana prośba do kogoś o pilne załatwienie sprawy ale po tym cisza.
Mam jeszcze nagrane kilka rozmów z obsługą klienta ale nie chcę ich narazie upubliczniać. Pozostaje drogą sądowa. Ktoś ma może jakieś porady jak taką sprawę załatwić? Czy jest jakiś sąd online i jakie są koszta?
Komentarze (190)
najlepsze
A co dokładnie serwis wymieniał? Sterownik?
ja próbowałem do swojego mieszkania zamawiać na stronie media expert ale jak musiałem przeklikiwac dodatkowe śmieci typu noże węże kapsułki przed dodaniem do koszyka to przeniosłem się na inną stronę.
Szukałem twojej lodówki i nie ma jej w polskiej dystrybucji, moim zdaniem głupota jak producent nie ma części do swoich sprzętów. Ja kupuje lodówkę z mechanicznym termostatem bez dodatkowych śmieci żeby jak się zepsuje łatwo
Nie czaje. Chcesz skorzystac z rekojmi, ktora ma ustawowo, jasno zapewnione terminy, a potem zgadzasz sie na niekorzystne procedury i terminy Beko.
Skladasz rekojmie do Beko, gdy nic im do tego, bo jest to swiadczenie sprzedawcy.
Czytales cokolwiek przed zlozeniem poerwszego zgloszenia?
Gdzie napisałem, że złożyłem rękojmie do Beko? Jak tak napisałem to błąd bo do Beko złożyłem reklamację którą olali i dlatego poszedłem z rękojmią do ME.
Tak czytałem znam to prawo.
@wieczny-student: O tutaj:
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Mam wrażenie że po prostu odsyłają masowo "użytkowanie niezgodne z instrukcją obsługi, reklamacja odrzucona"
Do tego ich prymitywne nachalne reklamy - wrzeszczą na człowieka z każdej strony, dosłownie. Aktorów nagrywających te reklamy powinno się zamknąć w piwnicy i puścić im ich jazgot przez 24h
Dla mnie obsługa tam to dramat - niestety nie