Kobiety są lepsze w naukach ścisłych (STEM), a mimo to wybierają nauki nie-STEM
Wg meta-analizy wyników 1,6 mln uczniów, ogólnie dziewczęta uzyskują lepsze oceny od chłopców, a w naukach nieścisłych są znacznie lepsze. W naukach ścisłych (STEM) przeciętnie są nieco lepsze, ale za to chłopcy uzyskują najlepsze wyniki. Wg badaczy to może być powód, który zniechęca kobiety do STEM
Piekarz123 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 38
- Odpowiedz
Komentarze (38)
najlepsze
Potem powstają klamliwe kampanie mówiące, że kobiety pracują za darmo przez 68 dni w roku.
Przewidywany rozkład ocen szkolnych dziewcząt (czerwony) i chłopców (niebieski).
a) ogólnie (overall) przeciętnie dziewczęta mają lepsze wyniki (on average girls grades better), ale ich wyniki są bardziej zwarte (girls grades more consistent) i jest ich mniej wśród najlepszych (fewer top scoring
ABSTRAKT
Mniej kobiet niż mężczyzn robi karierę zawodową w dziedzinie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (science, technology, engineering, mathematics = STEM), mimo że dziewczęta osiągają lepsze wyniki niż chłopcy w szkole z odpowiednich przedmiotów. Zgodnie z "hipotezą o zmienności" ta nadreprezentacja mężczyzn jest spowodowana różnicami w wariancji między płciami; większa zmienność mężczyzn prowadzi do większej liczby mężczyzn, którzy przekraczają próg wyników. W tym przypadku wykorzystujemy ostatnie metaanalityczne postępy w porównywaniu różnic między płciami w klasach akademickich z ponad 1,6 mln uczniów. Podobnie jak w poprzednich badaniach znajdujemy silne dowody na mniejsze zróżnicowanie wśród dziewcząt niż chłopców oraz na wyższe średnie oceny dziewcząt. Jednak różnice między płciami zarówno w średnich, jak i w zróżnicowanie ocen są mniejsze w przypadku STEM niż w przypadku przedmiotów innych niż STEM, co sugeruje, że większe zróżnicowanie nie wystarcza, by wyjaśnić nadreprezentację mężczyzn w STEM. Symulacje tych różnic sugerują, że najlepsze 10% klasy ma taką samą liczbę dziewcząt i chłopców z przedmiotów STEM, ale więcej dziewcząt z przedmiotów innych niż STEM.
WPROWADZENIE
@lonegamedev: Ja to bym jednak była za tym żeby do kwalifikacji na studia nie dopisywać żadnej ideologii, tylko kierować się osiągnięciami i wynikami w nauce danej osoby.
Przecież te badania jak najbardziej pokrywają się z ogólnymi obserwacjami.
Dziewczyny mają średnio lepsze oceny, ale idą studiować pedagogikę, itp. i kończą z zarobkami niższymi od gości co całe liceum jechali na trójach, a potem poszli na infę i klepią 15k.
Dlaczego zakopaliście jako informacja nieprawdziwa? Co jest nieprawdą w tym znalezisku?
@ej-no-nie-przesadzaj: No właśnie o tym jest to znalezisko. Kobiety przecietnie mają nieco lepsze wyniki w dziedzinach STEM, ale znacznie lepsze w dziedzinach nie-STEM. M.in dlatego wybieraja kariery w dziedzinach niezwiązanych ze STEM.
Poniżej przetłumaczone fragmenty publikacji (w spoilerach tekst
@Piekarz123: To jest wymysł jakiegoś socjologa który nie ma o tym bladego pojęcia. Skończylem studia ścisłe, potem przez kilka lat pracowałem na tym samym uniwersytecie i mogłem się przyglądać jak to wygląda. Kobiety na zwykłych studiach są faktycznie bardziej sumienne (dlatego czesto mają lepsze oceny), ale ogólna wiedzą raczej nie błyszczą. Przy doktoracie