Coraz bliżej "cichej" drogi
Specjaliści z Politechnik Gdańskiej i Białostockiej zakończyli półroczne testy nowoczesnej nawierzchni drogowej, która m.in. obniża hałas. Choć wymaga jeszcze pewnych ulepszeń - to okazała się tak cicha, jakby ruch zmniejszył się aż czterokrotnie.
dynx z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 60
- Odpowiedz
Komentarze (60)
najlepsze
@GangsterUrodzony2005UA: Budowa pojedynczego odcinka drogi szybkiego ruchu trwa mniej więcej 8-12 lat (nie rzadko dłużej) w zależności od terenu, gęstości zaludnienia, protestów mieszkańców i innych czynników. To co się wybudowało przez ostatnie lata to projekty przygotowane przez poprzedni rząd łącznie z wyborem generalnego wykonawcy.
Dopiero ten rok ma szansę pokazać sprawczość obecnego rządu, ale w planach jest otwarcie rekordowo mało nowych dróg. Dlaczego? Bo rok 2016 jest rokiem straconym dla drogownictwa. PiS dochodząc do władzy wstrzymał większosć przetargów, bo zbierał kasę na 500+, a także trwała karuzela zwolnień i wsadzania swoich na decyzyjne stanowiska w GDDKiA, więc nie było komu podejmować kluczowych decyzji.
Koronnym przykładem jest tak "ważna" dla PIS-u Via-Carpatia. Przetargi na jej budowę pomiędzy Lublinem, a Rzeszowem ogłosił jeszcze poprzedni rząd. Powinny one potrwać 1-2 lata, a PiS przeciągnął je do rekordowych 3
Jeszcze na czas testów #!$%@? dobrą nawierzchnie wyremontowaną rok wcześniej, a 500 metrów dalej była tak zniszczona, że nie byłoby szkoda.
warto też dodać, że nawierzchnia była spoko dopóki była spoko, jak pojawił się pierwszy mały ubytek, to wykładniczo zaczęła się niszczyć. Z dnia na dzień było coraz gorzej.
Droga częściowo z gumy, bardziej eko, mniej odporna, czyli pewnie będzie droższa w utrzymaniu, bo przecież dziury nie zalejesz teraz asfaltem, tylko trzeba będzie specjalnie stapiać ze sobą materiał.
Ja to czekam na jakiś raport dotyczący kosztów budowy i utrzymania, bo to że cichsze, to nie znaczy że wejdzie
@Atreyu: Wyłącznie bieda umysłowa. Szlifiera też może jechać cicho. No ale "bieda umysłowa" musi w mieście jechać szybko i głośno.
https://pg.edu.pl/aktualnosci/-/asset_publisher/hWGncmoQv7K0/content/testy-innowacyjnej-nawierzchni-drogowej-opracowanej-przez-naukowcow-politechniki-gdanskiej-i-politechniki-bialostockiej?p_p_auth=H7ky1A3O
Ale jak pada deszcz to z ulicy robi się lustro.