Na co idą miliardy na remonty torów, skoro pociągi jeżdżą coraz wolniej?
![Na co idą miliardy na remonty torów, skoro pociągi jeżdżą coraz wolniej?](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_1585476935c6A4Wo58ywH2nHkpllLfoB,w300h194.jpg)
Kolejowe spółki wydają fortunę na remonty torowisk i nowy tabor. Efektem miała być szybsza podróż. Analiza rozkładów jazdy pokazuje jednak, że pociągi w Polsce nie przyspieszają. A czasami wręcz jeżdżą wolniej. Na co idą miliardy złotych, skoro efektów próżno szukać?
![Tom_Ja](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Tom_Ja_3lfwAfNWGZ,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 124
- Odpowiedz
Komentarze (124)
najlepsze
Zwolnienia te są na przepustach wodnych, kanałach i rzeczkach bo mosty są w tragicznym stanie. PKP twierdzi że mostki
Na układy i układziki, od najniższego lokalnego szczebla, aż do samej góry.
Mój ulubiony #!$%@? przykład: trasa Katowice - Kraków to około 60 kilometrów. Po trwającym ponad dekadę remoncie tej linii najszybszy pociąg pokonuje tę trasę w ponad półtorej godziny. I niech który spróbuje mi wmówić, że nie ma to związku z tajną umową na A4 i że jestem foliarzem.
@Lukasy: przecież w 2014 to ten remont miał być już zakończony, a o poślizgu Nowak mówił w 2012, więc co ty #!$%@? że zaczął się w 2016? Ten remont zaczął się krótko po tym jak poszedłem na studia w 2007.
@Mordall: to jest dokładnie tak. Jeszcze żeby ten odcinek był jakiś przyzwoity, przecież na takiej smiesznej odległości to tam powinny być trzy pasy na całej długości. A tu raz, że się stoi na bramkach czekając aż pani nabije 10 pln na kasę fiskalną, a dwa to wieczny remont, wieczne przepraszamy, jeden pas zamknięty jak nie tu to tam.
A tam gdzie remontów nie ma jeżdżą wolniej bo:
- PKP Intercity realizuje program Polski powiatowej, więc pociągi mają wszędzie postoje. Niestety ich lokomotywy nie są przystosowane do częstych postojów, mają słabe przyspieszenie, więc pociąg pomimo tego że może jechać 160 km/h, się wlecze prawie jak pociągi regio bo ledwo
Głównym czynnikiem warunkującym prędkość pociągu jest promień łuku, a maksymlaną prękością jaką można uzyskać po remoncie jest 160 km/h
Zwróćcie prosze uwagę, że mówimy o remoncie torów, a nie budowie nowych. Prędkość jaką może uzyskać pociąg zależy od promienia łuku. Na odcinku prostym w dużym uproszczeniu pociąg może pojechać z maksymalną prędkością . Podobnie jest z
@Jotgie: Niestety nie masz racji. Prawa fizyki są nieubłagane. Zarówno dla Pendolino jak i dla starego EN-57 siła odśrodkowa działająca na pojazd w łuku jest taka sama i dopuszczalna maksymalna prędkość dla tych obu składów też jest taka sama.
Pendolino nie ma
1. Studium Wykonalności robi się na kolanie
2. Program Funkcjonalno - Użytkowy robi się na tym samym kolanie i bez wizji lokalnej (inwentaryzacji)
3. Kosztorys inwestorski przycina się do podsiadanych w danej chwili środków
4. Wygrywa najtańszy Wykonawca, i ten który obieca najkrótszy termin ("nikt ci nie da tyle, ile ja ci mogę obiecać")
5. Ze względu na ewidentne braki w Programie F-U Wykonawca