Pryska sen o potędze elektromobilności
Argument o cenowej atrakcyjności napędzania pojazdów energią elektryczną właśnie pada. Koszt przejechania 100 km przez elektryka już jest wyższy niż ...
cerambyx z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 52
Argument o cenowej atrakcyjności napędzania pojazdów energią elektryczną właśnie pada. Koszt przejechania 100 km przez elektryka już jest wyższy niż ...
cerambyx z
Komentarze (52)
najlepsze
@krissrusz: Ile osób codziennie robi takie trasy? Większość posiadaczy samochodów to dziennie robi max 100km i wraca do domu.
@Nieszkodnik:
Porównanie bardzo nieścisłe.
Zacznijmy od tego, że koszt jedzenia w domu musiałbyś uzupełnić o następujące:
- koszt zakupu pomieszczenia kuchni (przynajmniej tej części, gdzie się pożywienie wytwarza)
- amortyzacja lub kredytowanie powyższego
- koszt umeblowania (stół, blaty, krzesła itd) i wyposażenia (lodówka, zmywarka, ale też zastawa stołowa)
- amortyzacja lub
@werfogd: polecę JKMemem - ktoś ci broni zainwestować w stacje ładowania i bardzo szybko odbić sobie inwestycję, no i zwyczajnie zarobić kokosy z powodu małego
Komentarz usunięty przez moderatora
Autor nie wkleił obliczeń, bo to nieprawda. Tak jak podrożały szybkie ładowarki, tak elektryk dalej jest tańszy. 25 - 30 kWh * 0,35 na G12 to 10 zł za 100 km, zwykła taryfa - 20 zł... Nawet ładowanie na drogim GreenWayu z 1,19 zł/kWh da 35 zł za 100 km.
Komentarz usunięty przez moderatora
System wymiany baterii jedynie tu mógłby pomóc. Bez tego jakoś sobie nie wyobrażam bo ładowarki musiałyby być dostępne jak miejsca parkingowe.