@thesc: na tej mapie idealnie widać problem tego miasta - jak wygląda jego "siatka", masz dwa wielkie placki na zachodzie i wschodzie wrocławia, które mają problem ze skomunikowaniem niedalekich od siebie dużych uluc. Np. taka Legnicka i Grabiszyńska - załączam obrazek poglądowy przykładowej trasy, gdzie trzeba przejechać przez centrum, bo nie ma nic pomiędzy.
@mroz3: Po ostatnich nominacjach, można powiedzieć, że po pezetpeerowskie układziki i synekury mają się we Wrocławiu wciąż dobrze, a minęło już 30. lat. Wolna Polska, to fikcja.
Nie można zapominać o likwidacji torowiska na Dyrekcyjnej i Kościuszki. A ta linia Kozanow - Gaj to raczej dwa kawałki torów na obu jej końcach (Swieradowska-Bardzka i Ostatni Grosz-Stadion), bo większosc biegnie istniejącymi torami. Na YT można znaleźć filmik z 1995 roku, w którym ktoś pokazuje torowiska i pętle we Wro. Do dziś się prawie nic nie zmieniło... ( ͡°ʖ̯͡°)
@matti82: W Poznaniu też się prawie nic nie zmieniło. Doszło może 5 km nowych torów i dokończono jeden projekt.
Wrocławska komunikacja jest do dupy, bo jest kompletnie nieprzemyślana. W takim Poznaniu, czy Krakowie masz specjalnie wydzielone torowiska, że z jednego końca miasta na drugi jesteś w stanie dojechać w 20-30 minut. We Wrocławiu poznańskie biuro już projektowało bezkolizyjną trasę na Główny, ale położono na to #!$%@?.
Za to wrocławski węzeł kolejowy jest chyba najlepszy w kraju i gdyby się nad nim pochylić, zainwestować trochę w łącznice, przystanki i integrację z autobusami, tramwajami i P&R to wiele problemów by zniknęło. Ale istnieje jedna duża przeszkoda. Wszyscy odpowiedzialni i decyzyjni kładą na to lache.
@Baryl: to nie jest takie proste, bo tory nie należą do Wrocławia, a dogadać się z pkp trzeba przy pomocy premiera i konkretnych sum pieniężnych. Oczywiście był premier i obiecał powrót kolei na dworzec świebodzki
Po konferencji przed Dworcem Świebodzkim, premier Mateusz Morawicki podpisał w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzki list intencyjny w sprawie podjęcia działań w zakresie opracowania Wstępnego Studium Wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego
@Baryl: buduje sie P&R, na 28, 56. itp. miejsc parkingowych :D:D Przecież to jest śmiech na sali, w takim Mediolanie jak byłem to parking jest na 1600 aut.
Faktycznie kolej jest zajebista, jak ktoś mieszka obok wro i ma stacje kolejową ma farta , bo do centrum można dojechać do 15minut :)
Zawsze mnie zastanawiało czemu samorzadt nie robią najpierw jamiegos dużego remontu ulic i dopiero później nie sprzedają dzialek po wyższych cenach. Przykład z ul. Hubską, gdyby ją tak poprawili jak teraz i dopiero poszli w sprzedaż działek na tarnogaju i hubach to by pewnie mogli wziąć po kullanaście procent więcej od sztuki.
Komentarze (137)
najlepsze
Wrocławska komunikacja jest do dupy, bo jest kompletnie nieprzemyślana. W takim Poznaniu, czy Krakowie masz specjalnie wydzielone torowiska, że z jednego końca miasta na drugi jesteś w stanie dojechać w 20-30 minut. We Wrocławiu poznańskie biuro już projektowało bezkolizyjną trasę na Główny, ale położono na to #!$%@?.
We Wrocławiu masz #!$%@? trasy,
Ale istnieje jedna duża przeszkoda. Wszyscy odpowiedzialni i decyzyjni kładą na to lache.
Także premier obiecuje, że załatwi, nie trzeba
Faktycznie kolej jest zajebista, jak ktoś mieszka obok wro i ma stacje kolejową ma farta , bo do centrum można dojechać do 15minut :)