Pierwsza hybryda polskiej produkcji. Newag pokazał elektryczno-spalinowy...
W trybie spalinowym może jechać z maksymalną prędkością 120 km/h, na silnikach elektrycznych – nawet do 160 km/h. Impuls 2 nowosądeckiego zakładu Newag to pierwsza polska konstrukcja tego typu. Hybrydowym zespół trakcyjny może być zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku.
tvp_info z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 98
Komentarze (98)
najlepsze
Niezłą obsuwę macie. Nie dość, że ponad miesiąc temu pokazał, to już zdążył podpisać umowę na sprzedaż.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-podpisal-umowe-z-kolejami-wielkopolskimi-na-dostawe-nowych-pociagow-93542.html
Nie na "silnikach elektrycznych" lecz "przy zasilaniu zewnętrznym".
Silniki na wózkach trakcyjnych są zawsze elektryczne i zawsze pracują. I tylko raz dostają energię z generatora zasilanego silnikiem spalinowym, a raz z trakcji
Komentarz usunięty przez moderatora
Czy się mylę i taki układ jest rzadki, a nie powszechny?
Artykuł tyczy się zespołów trakcyjnych, w nich takie rozwiązanie to faktycznie nowinka.
@Wezmyr: Największym problemem takiego połączenia jest - skrajnia tramwajowa a raczej standard którego w przypadku nawet sieci jednego miasta często nie ma.
@Wezmyr: nie ma to sensu, pociągi są za ciężkie
Ale kit. To niech się pochwalą dopiero jak będzie. Żadnej hybrydy jeszcze nie ma.