@Garindor: Po prostu nie przeszło mi przez myśl, że angielskie "storm" i polski "sztorm" to dwie różnie rzeczy. Po zajrzeniu do słownika PWN faktycznie sztorm dotyczy tylko morza, ale w języku angielskim już tak nie ma. Słownik Oxforda:
very bad weather with strong winds and rain, and often thunder and lightning
Taka już jest, jak spauzujesz to zobaczysz że obiekty takie jak drzewa czy budynki nie wyróżniają się jakoś w stosunku do tego co w ładnych grach widać obecnie. Również efekty wolumetryczne są w tej generacji powszechne. Co robi wrażenie to naturalna animacja/symulacja silnego wiatru i latające w powietrzu śmieci, co w połączeniu z ładną grafiką wygląda bardzo dobrze.
Gdy producenci będą pewni, że to zadziała na komputerze każdego klienta. Bo jak to w dobie Internetu bywa... zadowolony klient zajmie się graniem, a niezadowolony napisze negatywy na FB, reddit, wykop i kto wie gdzie jeszcze.
@Bukajec: Rozwalił mnie ostatnio komentarz, był po angielsku a wydźwięk miał mniej więcej taki: "nie polecam tej gry, nie wiem dlaczego spędziłem przy niej 25 godzin"...
@mieszko111: tak szczerze to w strzelankach wole taka stara grafike. W nowych grach przez te swiatelka i wodotryski w sumie nie wiadomo w co i gdzie strzelac bo nic nie widac. A to jakies drzewa, krzaki, deszcz, mgla, dymy... W rezultacie nic nie widac i strzelasz na oslep. Jakby to jeszcze dotyczylo przeciwnikow ale nie. Widzi cie przez dym, sciane z kilometra. A ty widzisz gdzie on jest dopiero jak cie
Problem z grami polega na tym że muszą ładnie wyglądać na tysiącu różnych konfiguracji PC, portach konsol itp. Ten gość to wymiatacz, to jest tylko jedna scena zanimowana pod konkretny klimat, bez interakcji. Przenieść to do formy gry to już inna bajka. Dłubie wizualizacje już 15 lat, UE4 podobnie jak kiedyś rendering wkroczył do tej branży przypadkiem i uwolnił artystów którzy myśleli że "gierki" to dla nastolatków. Tu widać przede wszystkim niesamowite
@SarahC: No nie zrobisz bo włosie to nie tekstura tylko geometria, krótkie włosie w renderach to się robi displacement i wio. Długie jakimś hair&fur'em i się renderuje godzinę. W realtime to już nie do przeskoczenia, tego się nie wytenteguje.
Komentarze (174)
najlepsze
Słownik Oxforda:
TIL
@sm_m:
Dokładnie, te animacje są naprawdę skokiem naprzód a reszta niemal jest już dostępna dzisiaj.
ლ(ಠ_ಠ ლ)
PS. Chciałbym przypomnieć jak dla ludzi w 2007 wyglądał fotorealizm: