@cielak44: sam posiadam rower z decathlonu, 560s za 3.7k plus jakieś tam pierdoły typu pompki do amortyzatorów itp. I nie powiem ten rower potrafi dużo więcej niż kiedykolwiek bym się spodziewał. Ale nadal jest to rower rekreacyjny, więc np można na nim skakać w praktyce ale widać że tego nie lubi.
No i np. ma dość nisko zawieszone pedały więc zdarza się #!$%@?ć w jakiś kamień dołem. Więc limity ma
No tak chcieli pokazać ile daje 29 koła więcej ale chyba powinni dać maszyny z podobnymi przełożeniami a tutaj widać, że na tysiaku kręci o wiele szybciej.
@michaljg: Ale to nadal jest bez sensu, bo wg mnie powinien sprawdzić też na podobnym tętnie (i wykonać min 3 jazdy, rower A, B i znowu A - a potem dla A wyciągać średnią), ponieważ na gorszym rowerze czasem mozę być ciężej utrzymać 400 W niż na słabym. A to oznacza, że wtedy realnie pokazujemy różnice jakości. Co wiec w tym teście "badano"? Wg mnie tylko wpływ pozycji aero, czyli
Porównanie z dupy trochę. Moim zdaniem jest sens porównać rower za tysiaka do rowerów bardziej przystępnych za powiedzmy 5-7, może 10 tys., a nie do roweru za 30 koła i to jeszcze czasowego. Mogli chociaż lemondke do tego bitwina zamontować jakąś.
@smakowy: ale oni nie mieli robić testu "w którym momencie wydawanie hajsu przestaje mieć sens" tylko właśnie czy gość jest szybki bo ma rower za 30k czy dlatego, że sam jest dobry (-‸ლ)
@xswistaqx: ale lemondka daje bardzo dużo bo daje węższą pozycję, bardziej aero. A najtańsza w Decathlonie kosztuje 109 PLN i można ją było do tego Tribana przymocować. Wtedy byłby test prawdziwy bo tym jechał w innych pozycjach.
Największa różnica to pozycja, jadąc po płaskim główny opór to właśnie opór powietrza pewnie z 90%, pozostałe 10% to opór toczenia, wiadomo trochę strat idzie też na inne tarcia w rowerze.
Lepsze porównanie byłoby taniej szosy za 2k, z inna szosą za 25k a nie czasówką.
Lepsze porównanie byłoby taniej szosy za 2k, z inna szosą za 25k a nie czasówką.
@kubas89: Albo tak jak już pisałem, rower czasowy/TRI za 5k z tradycyjnym rowerem szosowym (nie aero) za 30k. I by się kuźwa zdziwili, że na w miarę płaskim terenie rowerek za 5k by rozniósł w pył ten za 30k.
Komentarze (76)
najlepsze
@cielak44: Rób ze swoimi pieniędzmi co ci się podoba.
I nie powiem ten rower potrafi dużo więcej niż kiedykolwiek bym się spodziewał. Ale nadal jest to rower rekreacyjny, więc np można na nim skakać w praktyce ale widać że tego nie lubi.
No i np. ma dość nisko zawieszone pedały więc zdarza się #!$%@?ć w jakiś kamień dołem.
Więc limity ma
źródło: comment_zixlLF29Rd2Jx0DVLQDJHwRA3e88JmHb.jpg
PobierzAle to nadal jest bez sensu, bo wg mnie powinien sprawdzić też na podobnym tętnie (i wykonać min 3 jazdy, rower A, B i znowu A - a potem dla A wyciągać średnią), ponieważ na gorszym rowerze czasem mozę być ciężej utrzymać 400 W niż na słabym. A to oznacza, że wtedy realnie pokazujemy różnice jakości.
Co wiec w tym teście "badano"? Wg mnie tylko wpływ pozycji aero, czyli
jadąc po płaskim główny opór to właśnie opór powietrza pewnie z 90%, pozostałe 10% to opór toczenia, wiadomo trochę strat idzie też na inne tarcia w rowerze.
Lepsze porównanie byłoby taniej szosy za 2k, z inna szosą za 25k a nie czasówką.
źródło: comment_mFUtARxi1MfUlvZl9cCEW2J5pgKZwLfX.jpg
Pobierz@kubas89:
Albo tak jak już pisałem, rower czasowy/TRI za 5k z tradycyjnym rowerem szosowym (nie aero) za 30k. I by się kuźwa zdziwili, że na w miarę płaskim terenie rowerek za 5k by rozniósł w pył ten za 30k.