Wykorzystanie efektu Coandy przy projektowaniu lokówki do włosów
Reklama firmy Dyson przedstawiająca zasadę działania lokówki ich pomysłu. Nie mogło zabraknąć symulacji CFD
Bogdan191 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 72
- Odpowiedz
Reklama firmy Dyson przedstawiająca zasadę działania lokówki ich pomysłu. Nie mogło zabraknąć symulacji CFD
Bogdan191 z
Komentarze (72)
najlepsze
Busines Insider Polska
Taka była cena w zeszłym roku. Jakaś Mirabelka używała i może potwierdzić, że produkt jest wart swojej ceny? ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@milo1000: Mają genialne rozwiązania inżynierskie. Produkty są drogie jak cholera ale wygląd i funkcjonalność są na najwyższym poziomie.
Strumien gazów z silnika powoduje wzrost lokalny siły nośnej, dość znaczny. Jak silnik będzie miał awarie, zabraknie na jednym skrzydle siły nośnej i samolot będzie niósł nierównomiernie i trzeba będzie kontrować.
Dlatego, mimo że jest to rozwiązanie skutecznie skracające rozbieg w cywilnym lotnictwie się go nie stosuje ze względów bezpieczeństwa.
Airbus 320 masa startowa 73t = 730 kN. Skrzydła muszą to unieść więc powiedzmy że tyle wynosi siła nośna skrzydeł.
Silniki CFM o ciągu 118kN x 2szt =236 kN.
Ustawisz je pionowo w dół to masz 236/730 = 32%. Nie wiem jeszcze jak sprawisz żeby dały radę mieć maksymalny ciąg gdy powietrze leci prostopadle do wlotu silnika, i nie żadne kolanka to nie pomogą.
Druga sprawa czym będziesz napędzał do lotu wprzód.
Powiedzmy że jesteś uparty u ustawisz silniki pod kątem 45° i weźmiesz 4 i jakoś sprawisz żeby działały. Tg 45° =1 więc masz taką samą siłę pionowa jak i pozioma. Masz 32% siły nośnej z silników, masz czym napędzić samolot i co najmniej 2 razy większe zużycie paliwa.
Jak nie machasz łapami jak p------y, to wyłącza się po 0,1s, a jak ustawisz ręce tak, by działała, to wali ci powietrzem tak gorącym, że przyjemniej suszyłoby się ręce wkładając je do piekarnika. A po paru