Dlaczego nie wycinać drzew przy drogach?
Według opracowań niemieckiej policji zieleń przydrożna zwiększa bezpieczeństwo i stanowi czynnik pozytywnego oddziaływania psychologicznego. Prawo pozwala na sadzenie drzew już w odległości 80 cm od drogi, podczas gdy w Polsce aż trzy metry. Przez 15 lat posadzono 773 km alei w samej Meklemburgii.
p.....e z- #
- #
- #
- #
- #
- 104
- Odpowiedz
Komentarze (104)
najlepsze
xD
Zalety drzewa przy drodze:
- zasłania widoczność, więc nie widać zwierzyny stojącej za nim
A prawdziwą przyczyną problemu jest fakt że te "drogi z drzewami" są często kluczowym lub jedynym połączeniem w danym regionie.
A powinno być tak że owszem - między wsiami i miejscowościami są są aleje drzew, ale jednocześnie połączenia na dalszy dystans są realizowana drogami w sensownym standardzie.
Jedziesz przepisowo 90 km/h. Ktoś wyjeżdża ci na czołówkę i co? Albo czołówka albo drzewo lub to i to.
Latem będzie chłodno, zimą śnieg nie będzie zawiewał na drogi, a przy zderzeniu z takim drzewem nic się nam i samochodowi nie stanie.
U nas albo trzeba zmienić zachowania kierowców albo poprawić jakość infrastruktury albo wyciąć drzewa. Dawanie mandatów nic nie zmieni.
Najważniejszą sprawą powinno być dążenie do zmiany nawyków kierowców zwłaszcza jeżeli chodzi o utrzymywanie dystansu i prędkości oraz brak niebezpiecznych wyprzedzań. Pytanie jak to zrobić bo również nie wierzę że samo zwiększanie mandatów cokolwiek by dało.
Może jak w Niemczech zrobić krótkie konfiskaty praw jazdy za co bardziej niebezpieczne manewry czy prędkość >+30, albo
Komentarz usunięty przez moderatora
Zakopią was pod tym drzewem.
Idioci.
Fajnie, na zdjęciu dali aleję cyprysów z Włoch czy bałkanów. Cyprysy przy uderzeniu przez auto się łamią i uginają, a nie jak nasze lipy i topole - auto się owiją wokół albo kroi.
Nie no serio jestem za nasadzaniem cyprysów wokół dróg prostych, małouczęszczanych.