@Megasuper: Raczej dlatego, że są za mało wydajne. Każdy samolot pasażerki ma już coś takiego. Gdyby nagle całe zasilanie poszło, uaktywnia się tą turbinę aby mieć jakieś minimalne zasilanie aby móc samolotem sterować. Kiedyś było to zasilanie do wspomagania sterów( jak układy były hydrauliczne), obecnie do fly-by-wire. https://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina_powietrzna
Samolotu elektryczne nie mają sensu. To wynika z prostych praw fizyk. Nie po to producenci inwestuja r and d, żeby zmniejszyć ilość kg, żeby potem dorzucić tonę akumulatorów
@defactofoto: niskie zapotrzebowanie na energię. Komercyjny samolot typu boeing 737 ma uwaga (fakt w zależności od wersji) 25941 litrowy zbiornik.
Akumulatory będą coraz lżejsze i bardziej wydajne.
@defactofoto: będą, ale na razie nie są. Tutaj nie chodzi tylko o wagę, ale też o np. ładowanie. Samolot ma na się zarabiać, ma być w jak najszybszy sposób gotowy.
Komentarze (27)
najlepsze
https://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina_powietrzna
Przykład uratowania samolotu dzięki temu zasilaniu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szybowiec_z_Gimli
@defactofoto: niskie zapotrzebowanie na energię. Komercyjny samolot typu boeing 737 ma uwaga (fakt w zależności od wersji) 25941 litrowy zbiornik.
@defactofoto: będą, ale na razie nie są. Tutaj nie chodzi tylko o wagę, ale też o np. ładowanie. Samolot ma na się zarabiać, ma być w jak najszybszy sposób gotowy.
Dobry sposób pokazuje Tesla, gdzie model s