A4 płatna na Wrocław, oporowa ilość ciężarówek które się namiętnie wyprzedzają i blokują ruch. Z drugie strony osobowki dla których 140 to tylko sugestia, nie da się jechać płynnie lewym pasem i wyprzedzać te ciężarówki bo zaraz masz na dupie jakiegoś frustrata w Audi który musi jechać 200 i żąda od ciebie byś zjechał między dwie ciężarówki.
Dwupasmowe autostrady to rak. Mam porównanie z 3 pasmowa DTS i katowicka A4, tam takie
Często z przyczepą jeżdżę. Za osobówką ta przyczepa. Utrzymuję sobie prędkość ekonomiczną 70 - 80 cały czas na ekspresówkach i autostradach. Czy to oznacza że jak będę sobie leciał teraz z przyczepką dajmy na to 200km po ekspresówce to za mną utworzy się wielki sznur ciężarówek jadących z moją pręskością? (ʘ‿ʘ)
stem pod wrażeniem, że jadąc z przyczepą ekspresówką tak się trzymasz przepisów. Szczerze winszuję
@eloar: To nie kwestia przepisów ale ekonomii.. Ta przyczepa to spora kempingowa, i aerodynamika jest bezlitosna. Przy 70-80 km/h spalanie jeszcze jest akceptowalne. Powyżej niestety jest już słabo. Do tego przy wyższych prędkościach trzeba się jednak dużo bardziej pilnować, szczególnie uważać na podmuchy wiatru, przeciwdziałać ewnetualnemu wężykowaniu (por. "miota nim jak szatan") itp. A tak, przy
Parę miesięcy temu TIRowcy protestowali, ponieważ policja wszczęła akcję wzmożonej kontroli pojazdów ciężarowych wyprzedzających na zakazie. Jaką trzeba być amebą żeby protestować, bo policja będzie egzekwować przestrzeganie przepisów? To już świadczy o tym, jak oni głęboko w poszanowaniu mają te ograniczenia.
@veiru: Bo wlepiali mandaty za tamowanie ruchu? Powód wyssany z palca. O ile wyprzedzanie na zakazie jest oczywistym złamaniem przepisów, o tyle jazdę z maksymalną dozwolona prędkością dla tego rodzaju pojazdów podciągać pod tamowanie jest niepoważne. Nie na wiadomo czym dokładnie jest tamowanie ruchu, bo nie jest to mierzalne.
My o tym wiemy, że jedni mają ogranicznik na 89, inni na 87, a ekooszołomy blokują na 85 czy nawet 83. Poza tym różny ładunek wymusza różną jazdę w zakrętach i na wybojach, a jego masa - tempo jazdy pod górę.
Takie nierzetelne artykuły tylko pogarszają sytuacje
Ja tylko dzięki temu mam pracę, że na pusto "tam" jadę szybciej, niż załadowany wracam. Inaczej brakowało by
@totalski: ja p------e co to za bzdury, przecież w Polsce jest ograniczenie prędkości do 80km/h na autostradzie!!!! jakby trzymali się ograniczeń to przecież każdemu by starczyło mocy i oszczędności. a tak każdy chce jechać troszkę szybciej ponad limit
ciężarówki powinny mieć zakaz wyprzedzania na autostradach i drogach ekspresowych... jedyne sensowne rozwiązanie. one i tak mogą max jechać 80km/h a i tak jeżdżą 88km/h więc nie mają się o co rzucać że ktoś 1km/h mniej jedzie
Wyprzedzanie tirow, szczegolnie na dwupasowej A4 to istna plaga. Jadac lewym pasem 140 kmh trzeba gwaltownie hamowac bo jasnie pan kierowca tira poatanowil rozpoczac manewr wyprzedzania przez nastepne 15 km.
Zakazy ogólne na pewno są w SK i H, z tym że w tej pierwszej chyba całodobowo a w H od 6 do 22 bodajże. W A stosują wiele znaków zakazów (swoją drogą, w A obowiązuje ogólny zakaz ruchu ciężarowych od 22 do 5, z wyjątkiem euro 6 i aut z certyfikatem spełniania norm hałasu), podobnie jeżeli chodzi o wyprzedzanie jest w DE, często godzinowo, CZ mają to na ogół w dupie, poza nielicznymi wyjątkami, podobnie CH. Może ktoś dopisze więcej państw?
Ogólny zakaz to najgorsze co może być, zwłaszcza przy takim młynie. O ile w płaskim terenie nie ma to jakiegoś wpływu, to w terenie zróżnicowanym z dużą ilością zjazdów i wjazdów, wystarczy jeden załadowany na masę 41 ton i cały peleton się w-----a i jedzie jak upośledzony.
Przykład: w DE jest całkiem często używana autostrada o numerze A6. Ogólnie całość w dwóch pasach, wyjątkiem są podjazdy pod wzniesienia, poszerzone na 3 pasy, gdzie zakaz wyprzedzania jest znoszony, na pozostałym odcinku obowiązuje zakaz.
Komentarze (273)
najlepsze
I są generalnie olewane.
Podobnie jak reszta jeżdżących tą pseudoautostradą ograniczenia prędkości( ͡º ͜ʖ͡º)
Dwupasmowe autostrady to rak. Mam porównanie z 3 pasmowa DTS i katowicka A4, tam takie
Komentarz usunięty przez moderatora
@Antorus: Na 3 pasmowej AOW natomiast prawie nikt nie jedzie prawym pasem i często to właśnie nim można najszybciej jechać.
@eloar: To nie kwestia przepisów ale ekonomii.. Ta przyczepa to spora kempingowa, i aerodynamika jest bezlitosna. Przy 70-80 km/h spalanie jeszcze jest akceptowalne. Powyżej niestety jest już słabo. Do tego przy wyższych prędkościach trzeba się jednak dużo bardziej pilnować, szczególnie uważać na podmuchy wiatru, przeciwdziałać ewnetualnemu wężykowaniu (por. "miota nim jak szatan") itp. A tak, przy
Jaką trzeba być amebą żeby protestować, bo policja będzie egzekwować przestrzeganie przepisów? To już świadczy o tym, jak oni głęboko w poszanowaniu mają te ograniczenia.
My o tym wiemy, że jedni mają ogranicznik na 89, inni na 87, a ekooszołomy blokują na 85 czy nawet 83. Poza tym różny ładunek wymusza różną jazdę w zakrętach i na wybojach, a jego masa - tempo jazdy pod górę.
Takie nierzetelne artykuły tylko pogarszają sytuacje
Ja tylko dzięki temu mam pracę, że na pusto "tam" jadę szybciej, niż załadowany wracam. Inaczej brakowało by
one i tak mogą max jechać 80km/h a i tak jeżdżą 88km/h więc nie mają się o co rzucać że ktoś 1km/h mniej jedzie
Osobówki to inna para kaloszy.
Ogólny zakaz to najgorsze co może być, zwłaszcza przy takim młynie. O ile w płaskim terenie nie ma to jakiegoś wpływu, to w terenie zróżnicowanym z dużą ilością zjazdów i wjazdów, wystarczy jeden załadowany na masę 41 ton i cały peleton się w-----a i jedzie jak upośledzony.
Przykład: w DE jest całkiem często używana autostrada o numerze A6. Ogólnie całość w dwóch pasach, wyjątkiem są podjazdy pod wzniesienia, poszerzone na 3 pasy, gdzie zakaz wyprzedzania jest znoszony, na pozostałym odcinku obowiązuje zakaz.
Ciekawostką
@papaj_21_37: Pracuję przy samej A4 i pod biurem które jest przy samym zjeździe z autostrady taki widok zastaję średnio 4-5 razy dziennie ( ͡° ͜ʖ ͡°)