Maluch to fajne auto, kiedyś jechałem razem z kolegą do Wisły i się zepsuł po drodze. Kolega wyciągnął reklamowe z częściami zapasowy i wymienił pompę paliwa na poczekaniu i mogliśmy dalej jechać ( ͡°͜ʖ͡°)
@NaturalnieZeNieKochamPolski: oczywiście masz rację, ale 20 lat temu dzięki temu maluchowi mogłem w ogóle się dostać do Wisły bo to było jedyne auto na które stać było kolegę (i to tylko dlatego że chodził do zawodowki i miał 100zl miesięcznie)
smieszek peirdolony zamiast sie smiac ze 2 lata sie czekalo na taki samochod moglby poczytac dlaczego. jak jego dziadkowie zdradzili naszych, kazali placic za bronienie ich zasranego nieba i nadal maja w archiwach utajnnione informacje dlaczego sikorski musial odejsc
Podziwiam sentyment polaków do tego gówno wozu - przecież to była trumna na 4 kołach, - a ludzie kupowali to - bo nie mieli innego wyboru. W ogóle cała Polska motoryzacja to gówno, nie warte nawet wspomnienia. Przestarzałe konstrukcje, bez ... tu chciałem coś wymienić, ale poza rdzewiejąca blachą nie reprezentowali kompletnie nic.
Półtora miliona wyprodukowanych egzemplarzy, auto sprzedawane prawie na całym świecie poza Amerykami (nawet w Australii) i to nie licząc w ogóle egzemplarzy z Polski.
Ale jakiś wykopek stwierdzi autorytatywnie, że to gówno. Klasyczne #!$%@? laika.
W ogóle cała Polska motoryzacja to gówno
Tak, zwłaszcza Fiat 125p wygrywający w 1975 roku w Wielkiej Brytanii zestawienie na najlepszy samochód kombi dostępny na rynku brytyjskim.
@kasztan00: Po pierwsze: wrzuciłeś zdjęcie wnętrza prototypu zrobione do prospektów, więc to wyglądało nieco inaczej w normalnie jeżdżącym aucie, zresztą w 1978 roku były już pewne elementy wnętrza z Poloneza, a te tylko szpeciły. Po drugie: jakość tych samochodów stała na najwyższym poziomie dopóki miały one w sobie włoskie części - znana jest historia eksportu Dużego Fiata do Wielkiej Brytanii, który rozpoczął się w 1975 roku - już pierwsze egzemplarze, które
W końcu to auto zmotoryzowało polske, mialem kilka fajne auta lezka sie kreci jak sie wozilo ponczoche jakby pasek jebnal albo kij od szczotki do odpalania ( ͡°͜ʖ͡°)
czym tu się jarać xD badziewna włoska konstrukcja całkowicie bezużyteczna już w momencie wdrożenia. No ale PRL potrzebował dewiz więc brał byle co byle zachód dał dewizy.
@Singularity00: Yyyy.Pomieszanie z poplątaniem.Fakt,FIAT 126 był przestarzały (dlatego Włosi go przestali produkować).PRL potrzebował dewiz na spłatę zaciąganych kredytów.FIAT 126p był produkowany na licencji,czyli to PRL musiał koncernowi zapłacić za to,że korzysta z ichniej technologii.Dewizy wysyłano na niegeograficznie rozumiany zachód. Z powodzeniem można było zastosować swoją własną konstrukcję - Mikrus.Jeszcze mniej praktyczne,ale o wiele wiele tańsze w produkcji.Problem był jednak systemowy,nie wdrożono produkcji masowej,a bez tego nie mogło być tanio.Dlatego projekt Mikrus
@SaycoRa: no można było ale potrzebowali dewiz więc brali zagraniczne licencje zamiast dawać swoje. Poje...ane myślenie PRLowskich włodaży i tyle. Już archaiczna Syrena była lepsza od tego gówna jakim był Fiat 126.
Komentarze (273)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
jak jego dziadkowie zdradzili naszych, kazali placic za bronienie ich zasranego nieba i nadal maja w archiwach utajnnione informacje dlaczego sikorski musial odejsc
@koral: zimą - na pewno.
Komentarz usunięty przez moderatora
W ogóle cała Polska motoryzacja to gówno, nie warte nawet wspomnienia. Przestarzałe konstrukcje, bez ... tu chciałem coś wymienić, ale poza rdzewiejąca blachą nie reprezentowali kompletnie nic.
Półtora miliona wyprodukowanych egzemplarzy, auto sprzedawane prawie na całym świecie poza Amerykami (nawet w Australii) i to nie licząc w ogóle egzemplarzy z Polski.
Ale jakiś wykopek stwierdzi autorytatywnie, że to gówno. Klasyczne #!$%@? laika.
Tak, zwłaszcza Fiat 125p wygrywający w 1975 roku w Wielkiej Brytanii zestawienie na najlepszy samochód kombi dostępny na rynku brytyjskim.
Po drugie: jakość tych samochodów stała na najwyższym poziomie dopóki miały one w sobie włoskie części - znana jest historia eksportu Dużego Fiata do Wielkiej Brytanii, który rozpoczął się w 1975 roku - już pierwsze egzemplarze, które
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Z powodzeniem można było zastosować swoją własną konstrukcję - Mikrus.Jeszcze mniej praktyczne,ale o wiele wiele tańsze w produkcji.Problem był jednak systemowy,nie wdrożono produkcji masowej,a bez tego nie mogło być tanio.Dlatego projekt Mikrus
Już archaiczna Syrena była lepsza od tego gówna jakim był Fiat 126.