Jak dla mnie ten z 3:30 wręcz przyspiesza na widok pojazdu próbującego zmienić pas i celowo doprowadza do kolizji. Wystarczyłoby trochę uprzejmości, ale dla polskiego kierowcy to ujma na honorze aby ktoś przed niego wjechał.
wręcz przyspiesza na widok pojazdu próbującego zmienić pas i celowo doprowadza do kolizji.
@Maslo_Z_Chlebem: Albo przyspiesza bo chce zeby tamtem wlasnie ten pas mogl zmienic. Jedynym sprawdza i odpowiedzialnym jest ten co zmienia pas.
Wystarczyłoby trochę uprzejmości
@Maslo_Z_Chlebem: Nie masz zielonego pojecia co sie dzieje zanim. Zreszta to jest kompletnie nie wazne, srebrny ma stac i nie ma prawa zmienic pasa jak nie jest wolny. Zreszta jak zaczniesz patrzyc na
4:38 czy tam jest skrzyżowanie równoległe i wina nagrywającego, czy może te z prawej włączają się do ruchu z jakiegoś parkingu czy innego centrum handlowego?
@spere: Zależy jaki napęd. Generalnie przy śliskiej nawierzchni odradza się zbyt dużą prędkość, a także hamowanie, przyspieszanie lub gwałtowne ruchy kierownicą. To mogła być jakaś mała nierówność, która lekko przyhamowała prawą stronę (np. linia pasa miała lepszą przyczepność niż reszta jezdni), ewentualnie kierowca najechał na krawężnik. Większość kierowców w filmiku nie ma pojęcia jak jeździć po łuku sądząc po torze jazdy.
@spere: Często pierwszą reakcją na nawet minimalny uślizg tyłu jest walnięcie po hamulcach, a wtedy to już tył leci dookoła przez transfer masy na przednią oś. Sam, po tym jak dziewczyna prawie przywaliła w samochód na przeciwległym pasie po hamowaniu w zakręcie na mokrym, władowałem ją do auta, wziąłem na pusty plac w deszczowy dzień, wypiąłem bezpieczniki z systemów stabilizacji i zrobiłem krótki kurs dlaczego się tak nie robi i jak
Wiekszosc samochodow uczestniczacych w wypadkach to stare rzęchy sprowadzone z zachodu i klepane na polski rynek. Na Zachodzie Europy wiekszosc z nich nie była by dopuszczona do ruchu. Ponadto kierowcy w Polsce maja tradycje #!$%@? bez sensu, zeby byc 10 sekund wczesniej u celu. ( ͡°͜ʖ͡°) Motocyklista na koncu - selekcja naturalna, #!$%@?ł i wyprzedzał na podwojnej ciaglej ( ͡°͜ʖ͡°)
@sqorvel: Newet sobie sprawy nie zdajesz ile w Niemczech jeździ 20 letnich i starszych żęchów (i nie, nie tylko Palacy nimi jeżdżą, w #!$%@? lokalsów). Aż się czasami zastanawiam czy się nie przeniosłem w czasie.
Zakopię za "muzykę". #!$%@? idzie dostać. Wyobrażam sobie, że na serio jest ktoś na tyle #!$%@?, że jeździ z czymś takim w aucie - i zaczynam się bać ( ͡°ʖ̯͡°)
Ostatnia sytuacja - kolejny dowód że zmiana pierwszeństwa pod pozorem uprzejmości nie popłaca. Jeżeli kogoś puszczasz to się dziesięć razy upewnij że nikomu to nie zagraża. I z drugiej strony - jak ktoś Cię puszcza to miej swój rozum i sprawdź czy inni też to widzą zamiast jechać ślepo "aby szybciej".
Wiem, że tutaj głównie motocyklista jest winny bo #!$%@?ł jak dziki, wyprzedzał na ciągłej i na skrzyżowaniu (pewnie wcześniej na przejściach
@Mithrindil: Tam na prawym jest korek i dlatego kierowca nie wjeżdża na skrzyżowanie - bo obawia się, że nie będzie miał możliwości opuszczenia go. Całkowicie poprawna reakcja, w przeciwieństwie do wjechania i zablokowania wyjazdu z/do podporządkowanej w lewo.
W tym miejscu chciał bym podziękować i pogratulować kolegom kierowcom ciężarówek za rozsądną i bezpieczna jazdę. Kolejna kompilacja potwierdza statystyki z których jasno wynika że kierowcy ciężarówek są najbezpieczniejsza grupą kierujących.
Komentarze (146)
najlepsze
@Maslo_Z_Chlebem: Albo przyspiesza bo chce zeby tamtem wlasnie ten pas mogl zmienic. Jedynym sprawdza i odpowiedzialnym jest ten co zmienia pas.
@Maslo_Z_Chlebem: Nie masz zielonego pojecia co sie dzieje zanim. Zreszta to jest kompletnie nie wazne, srebrny ma stac i nie ma prawa zmienic pasa jak nie jest wolny. Zreszta jak zaczniesz patrzyc na
- kiepskich opon?
- trochę za dużej prędkości?
Zależy jaki napęd. Generalnie przy śliskiej nawierzchni odradza się zbyt dużą prędkość, a także hamowanie, przyspieszanie lub gwałtowne ruchy kierownicą.
To mogła być jakaś mała nierówność, która lekko przyhamowała prawą stronę (np. linia pasa miała lepszą przyczepność niż reszta jezdni), ewentualnie kierowca najechał na krawężnik.
Większość kierowców w filmiku nie ma pojęcia jak jeździć po łuku sądząc po torze jazdy.
Ponadto kierowcy w Polsce maja tradycje #!$%@? bez sensu, zeby byc 10 sekund wczesniej u celu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Motocyklista na koncu - selekcja naturalna, #!$%@?ł i wyprzedzał na podwojnej ciaglej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
Wiem, że tutaj głównie motocyklista jest winny bo #!$%@?ł jak dziki, wyprzedzał na ciągłej i na skrzyżowaniu (pewnie wcześniej na przejściach
@i-kamieni-kupa: Ale stanowią zaledwie 11% zarejestrowanych w Polsce aut (https://www.prawodrogowe.pl/data/cache/medium/data/store/gallery/2017/07/ee7a6909ad47db0792ac80a1f8d0f587/picture). Z drugiej strony robią znacznie większe przebiegi niż auta osobowe. Tak na prawdę ciężko ocenić, jak jest na prawdę, na podstawie takiej statystyki. Więcej sensu miałby współczynnik spowodowanych wypadków w przeliczeniu na przejechane kilometry, ale to byłoby trudne do zbadania. Pewnie