Testowy wjazd na stację Sendai nowej generacji pociągu japońskich kolei - ALFA-X
Jego maksymalna prędkość to 400 km/h. Japoński przewoźnik kolejowy JR East planuje, że pociąg będzie pędził po torach z prędkością 360 km/h. Alfa-X ma 10 wagonów, a jego charakterystyczną cechą jest długi, 22-metrowy "nos". Pociąg ma wejść do służby w 2030 roku.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 148
Komentarze (148)
najlepsze
tam w 3h pokonujesz trasę, na którą tutaj potrzebujesz 8-13h
i jeszcze ta błoga cisza w wagonie
coś się chyba komuś pomyliło, chyba że liczono aż do dupy.
@sid127: Dokładnie tak jak piszesz xD
Komentarz usunięty przez moderatora
Pociąg był o czasie, wagony spóźnił się 5 minut ( ͡º ͜ʖ͡º)
@cyber_sheikh: Zbudować. Maglev będzie jeździł między Tokio i Nagoyą, ale muszą mu zbudować specjalne tory przez góry. 285km, z czego 90% w tunelu. Wydadzą na to ok. $80mld. Następnie planują przedłużenie trasy do Osaki.
Z Tokio przez Nagoyę do Osaki jest oczywiście linia Shinkansenów, ale dla Japończyków 515km w 2:24 to za wolno i Maglev będzie pokonywał tę trasę w 1:07.
2030? Czy do tego czasu nie wymyślą czegoś znacznie lepszego? Taak, wiem, pociągów jadących ponad 500km/h :D