I dobrze robią. W Polsce elektryki nie mają póki co racji bytu. Po pierwsze cały czas bardzo słaba infrastruktura ładowania, po drugie brak elektrowni atomowej- co z tego że elektryk nie wydziela spalin skoro porusza się dzięki prądowi wytworzonemu w elektrowni na węgiel. Po trzecie brak wyraźnych zachęt aby społeczeństwo zaczęło przesiadać się na elektryki, ponad 90% sprzedaży to elektryki na firme. Poza tym cały czas dosyć długi czas ładowania i jeszcze
@UznanyEkspert: Wiesz, nie każdy mieszka w wielkim mieście, większość ludzi mieszka w mniejszych miastach, miasteczkach, wsiach. Gdyby na chociaż połowa stacji benzynowych w Polsce oferowała możliwość ładowania elektryka byłoby wspaniale, innym problemem są różne końcówki czyli brak standaryzacji. Co do hybryd, w trasie może nie są tak ekonomiczne jak w mieście ale tak jak pisałem, można założyć gaz. Proponuje obejrzeć film gdzie gość opowiada o kosztach. Żywotność bardzo duża, koszty wymiany
@UznanyEkspert: jaki procent ludzi mieszkających w miastach mieszka w domach? odpowiedz sobie na to pytanie to się dowiesz dlaczego tak mały % interesuje się elektrykami
póki co
no właśnie, póki co - bo prawie nikt nie ma elektryka :D
Mam beke fanów elektryczków. W swiecie nie ma dosyć litu aby zrobić tyle elektrycznych aut.
Musk zostanie zapamiętany jako największy troll w historii ludzkości. Od wizji elektrycznych samochodów poprzez podróże w tunelach próżniowych aż po podbój kosmosu XD
Samochod Benza gdy sie pojawil pod koniec XIX wieku tez byl drogi jak cholera. Do tego wymagal uzerania sie z paliwem, ktore bylo drogie i dostepne tylko w aptekach, malo kto mial w ogile do n iego dostep. Do tego wymagalo duzo czasu i poswiecenia, zeby uruchomc to trzeba sie bylo nameczyc. Do tego bylo niebezpieczne, odsloniete obrotowe elementy, mozna bylo sobie palucha ukrecic bardzo latwo, do tego halasowalo, i pryskalo na
@mamut2000: Porównujesz konia do auta to bez sensu. Tutaj ktoś ci wciska innego konia z tym, że je trudno dostępne trawy robi to wolno, szybciej się męczy i jest dwa razy droższy.
@dzapanisko: Maglev widziałem w latach 80 w Sondzie. Taki jest przełomowy, że przez 30 lat jedną linie zbudowali 30km. Concorde też był przełomem i co tego.
Ja to rozwazalem hybrydę w gazie (⌐͡■͜ʖ͡■) To dopiero rozwiązanie, na prąd w mieście na gaz w trasie, ale okazalo sie, ze jednak bezsens i lepiej wszedzie na gaz jeździć. Bo hybrydy drogie i brzydkie.
@package0x01: Hybrydy spalaja 5/100 w miescie. Przy cyklu mieszanym lub jezdzie w trasie oszczednosci nie ma zadnej, a cykl atkinsona, e-cvt i generalnie brak rozsadnych przelozen sprawiaja, ze kosiarka spala nawet wiecej jak stara poczciwa benzyna 1.6 z taka sama moca.
Dla mojej zony marzy mi sie jednak hybryda plugin taka jak np. Ford C-Max Energii (dostepny tylko w usa).
@package0x01: Kiedyś liczyłem pay off dla aurisa porównując hybrydę do benzyniaka. Biorąc pod uwagę spalanie katalogowe to wyszło mi, że przy różnicach w cenie zwrot będzie po 150kkm. Zwiększając trochę margines (bardziej dla benzyny niż hybrydy) wyszło ok 120kkm. Żaden interes. Dieslem przy dosyć ciężkiej nodze w trasie mam spalanie ok 4.6l/100km i ok 5.0 w cyklu mieszanym (60% trasa, 20% obwodnice miejskie, 20% miasto).
Po co komu samochód elektryczny, który w efekcie produkuje więcej CO2? Polacy są ekologami od urodzenia i wybierają tylko diesle, najlepiej 10-letnie lub starsze, ponieważ zgodnie z zaleceniami UE ogranicza się w ten sposób zasoby naturalne potrzebne do wyprodukowania nowego Golfa....
Po co komu samochód elektryczny, który w efekcie produkuje więcej CO2?
@fujiyama: Ja bym chętnie przytulił elektryka. Na CO2 mam wywalone. Z ekologicznych rzeczy interesuje mnie tylko koszt utrzymania. Jedynie cena mnie powstrzymuje przed zakuoem. Większość elektryków to póki co porażka (pokraka z wyglądu/wygody lub odjechany w kosmos ceną).
Komentarze (331)
najlepsze
Co do hybryd, w trasie może nie są tak ekonomiczne jak w mieście ale tak jak pisałem, można założyć gaz. Proponuje obejrzeć film gdzie gość opowiada o kosztach. Żywotność bardzo duża, koszty wymiany
no właśnie, póki co - bo prawie nikt nie ma elektryka :D
Musk zostanie zapamiętany jako największy troll w historii ludzkości. Od wizji elektrycznych samochodów poprzez podróże w tunelach próżniowych aż po podbój kosmosu XD
Mesjasz frajerów
-na świecie jest za mało litu
- baterie się za wolno ładują i mają niską gęstość energetyczną
Pierwszego nie przeskoczysz
taaaak, dokładnie tego szuka 90% motocyklistów zakładając głośniejsze wydechy :D
To dopiero rozwiązanie, na prąd w mieście na gaz w trasie, ale okazalo sie, ze jednak bezsens i lepiej wszedzie na gaz jeździć. Bo hybrydy drogie i brzydkie.
Dla mojej zony marzy mi sie jednak hybryda plugin taka jak np. Ford C-Max Energii (dostepny tylko w usa).
Polacy są ekologami od urodzenia i wybierają tylko diesle, najlepiej 10-letnie lub starsze, ponieważ zgodnie z zaleceniami UE ogranicza się w ten sposób zasoby naturalne potrzebne do wyprodukowania nowego Golfa....
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@fujiyama: Ja bym chętnie przytulił elektryka. Na CO2 mam wywalone. Z ekologicznych rzeczy interesuje mnie tylko koszt utrzymania. Jedynie cena mnie powstrzymuje przed zakuoem. Większość elektryków to póki co porażka (pokraka z wyglądu/wygody lub odjechany w kosmos ceną).