Czesi wiedzą, jak zarabiać na kolei. „To jest super biznes”
– W poprzednim roku mieliśmy zysk w wysokości 4 milionów euro – mówi w wywiadzie z „Forbesem” Radim Jančura, czeski biznesmen, założyciel prywatnego przewoźnika kolejowego i autokarowego Regio Jet. Firma skutecznie konkuruje z państwowymi Kolejami Czeskimi, na czym zyskują pasażerowie.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- 137
Komentarze (137)
najlepsze
SIC
@hashmemy: Ładna mi to dekomunizacja że premierem Czech jest były tajny współpracownik (pseud. „Bureš”) czechosłowackiej służby bezpieczeństwa StB.
Lobby transportu drogowego zrobiło swoje. I to fakt a nie jakaś teoria spiskowa.
To nie lobby. Jeżeli ktoś nie mógł dojechać do pracy czy szkoły, bo pociąg jeździł kilka razy na dzień to kupował samochód lub przesiadał się na busik.
@sylwke3100: No to wolę jak państwo dotuje kolei i ta działa po prostu dobrze, niż model polski – zamieść 30% torów, większość infrastruktury dla pasażerów poza głównymi stacjami w miastach, po czym nagle się obudzić, że przydałaby się kolei i próbować odbudować to co samemu się rozebrało.
Polecam moim zdaniem całkiem
Szantażyści+
Na pierwszy rzut oka nie widzę jakiejś niesamowitej różnicy w prędkościach między Polską a Czechami: [link](https://www.openrailwaymap.org/?lang=null⪫=51.01721046364217&lon=18.0450439453125&zoom=7&style=maxspeed).
Bramki to porażka, ale na 1650 km autostrad (do tego mamy 2060 dwujezdniowych dróg ekspresowych o niewiele niższym standardzie) bramek jest
@SaycoRa:
LE jeździ tam na głównej magistrali w kraju, więc czym się tu zachwycać, skoro u nas taka prędkość jest standardem na magistralach?
Sam to wymyśliłeś? xD