..z drugiej strony przypominam jaka polityka kryje się za masowym i agresywnym budowaniem żelaznych szlaków w Chinach - Kolej Tybetańska, KDP z Hong Kongu do Pekinu - wszystko to po to aby komusze macki trzymały za gębę "niewygodne" prowincje
Niektórzy się dziwią po co jeździć 8h takim pociągiem jak można w 3h samolotem. Ja dziwie się, jak w ogóle można tak do tego podchodzić. Jak to po co? Po jajco ¯\_(ツ)_/¯ Bo można. Bo zawsze znajdzie się grupa ludzi, którym akurat taki rodzaj transportu będzie pasował danego dnia. Poza tym 3h samolotem to tylko czas lotu. Do tego trzeba doliczyć odprawy, dojazd na lotnisko i inne pierdoły, które sporo zajmują o
Latałem po Chinach w interesach i wydaje mi się, że popyt będzie także na połączenie kolejowe. Dojazd do lotniska, odprawa, kontrola, lot, opóźnienie, odbiór bagażu, dojazd do miasta z lotniska... te 9h to nieco dłużej, ale door-to-door i wygodniej.
@ghoulas: W teorii tak, w praktyce lepiej zainwestować porządnie. Jak projektowano główne linie kolejowe w Polsce to na tamte czasy też wydawały się być szybkie.
@variss: żeby uzyskać 160kmh średniej prędkości to i tak całość trasy trzeba zmodernizować do 250kmh co i tak było by skokiem jakościowym. Niestety nasze PKP może co najwyżej pomarzyć o taki pieniądzach na inwestycje jakie dostają chińskie koleje.
Komentarze (151)
najlepsze
..z drugiej strony przypominam jaka polityka kryje się za masowym i agresywnym budowaniem żelaznych szlaków w Chinach - Kolej Tybetańska, KDP z Hong Kongu do Pekinu - wszystko to po to aby komusze macki trzymały za gębę "niewygodne" prowincje
Ja dziwie się, jak w ogóle można tak do tego podchodzić. Jak to po co? Po jajco ¯\_(ツ)_/¯ Bo można. Bo zawsze znajdzie się grupa ludzi, którym akurat taki rodzaj transportu będzie pasował danego dnia.
Poza tym 3h samolotem to tylko czas lotu. Do tego trzeba doliczyć odprawy, dojazd na lotnisko i inne pierdoły, które sporo zajmują o
Komentarz usunięty przez moderatora